خبرگزاری کار ایران

چرا تولید محتوا اهمیت زیادی در دنیای دیجیتال پیدا کرده؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۳۱۳

با دیجیتالی شدنِ بازاریابی و ظهور شبکه‌های اجتماعی، صنعت تولید محتوا برای همیشه دگرگون شد. حالا دیگر برندها و کسب‌وکارهای کوچک هم شانس بیشتری برای موفقیت دارند. چنان‌چه می‌بینیم بسیاری از برندهای کوچک، توانسته‌اند خود را در شبکه‌های اجتماعی و دنیای دیجیتال بالا بکشند و برخی برندهای نام‌آشنا و مشهور از رقابت عقب مانده‌اند. اما این برندها چگونه توانستند ظرف مدت کوتاهی پیشرفت کنند و چرا بعضی برندهای معروف، با وجود شهرت، رقابت را باختند؟ جوابش بسیار ساده است: تولید محتوای درست.

اما در همین جواب ساده هم نکات بسیار زیادی نهفته است و سوالاتی را به وجود می‌آورد. چرا تولید محتوا اینقدر مهم و تأثیرگذار شده؟ اصلاً تولید محتوای درست یعنی چه؟

درباره‌ی اهمیت تولید محتوا

توسعه اینترنت باعث شده تا تعداد کاربران اینترنت به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند. اغلب جمعیت بزرگسال کشور، دارای یک موبایل، لپتاپ یا تبلت است که می‌تواند از طریق آن به اینترنت متصل شود. ضریب نفوذ اینترنت، بیشتر از هر زمان دیگری است و مدام نیز در حال افزایش است. همین موضوع باعث شده تا فردی که تا دیروز در تبلیغ تلویزیون یا بیلبورد و تراکت پخش شده در خیابان به دنبال محصول مورد نظرش می‌گشت، در اینترنت به دنبال آن باشد. اگر یک برند، حضور و فعالیت آنلاین نداشته باشد، خیلی زود از رقبای خود عقب خواهد ماند. فعالیت آنلاین هم بدون تولید محتوا ممکن نیست.

تولید محتوا حس اعتماد در مخاطب را تقویت می‌کند. به طور مثال، زمانی که شما از تخصص خود می‌نویسید و مخاطبان را در زمینه‌ای که بسیاری در مورد آن سوال دارند، راهنمایی می‌کنید، یک حس اعتماد به شما در مخاطب به وجود می‌آید. مخاطب متوجه می‌شود که می‌تواند روی شما حساب باز کند. این می‌تواند اولین مرحله از تبدیل شدن او به یک مشتری ثابت و وفادار باشد.

تولید محتوا آگاهی افراد از برندتان را بالا می‌برد. محتوایی که به اندازه کافی ارزشمند، مفید یا سرگرم‌کننده باشد، بیشتر از بقیه دیده خواهد شد. اصلاً الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجو به نحوی طراحی شده‌اند که چنین محتواهایی به افراد بیشتری نشان داده شوند. به این ترتیب تعداد بیشتری از افراد با برند شما آشنا می‌شوند.

سئو: یکی از اهداف مهم در تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین مزایای تولید محتوا، تأثیری است که بر روی سئو می‌گذارد. سئو یا SEO اختصارِ سه کلمه‌ی Search Engine Optimization است. خیلی ساده می‌توان سئو را بر مبنای ترجمه‌ی اسمش تعریف کرد: بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. یعنی وبسایت و محتواهای خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنیم که بتوانیم در صفحه اول نتایج گوگل حضور داشته باشیم. چرا؟ به همان دلیلی که پیش از این نیز گفتیم. اکثر مردم خواسته‌هایشان در اینترنت جست‌وجو می‌کنند. در واقع یک فرصت استثنایی وجود دارد که بدون هیچ هزینه‌ای در مقابل دیدگان خیل وسیعی از مردم قرار بگیرید. این که می‌گوییم بدون هزینه، منظور این است که گوگل از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اما باید مقررات سئو را بدانید و با تولید محتوا بر مبنای قوانین سئو آشنایی داشته باشید.

البته کاربران در اینترنت لزوماً به دنبال پیدا کردن محصول و خرید نیستند. صرفاً ممکن است یک سوال داشته باشند و بخواهند جوابش را پیدا کنند. اینجا یکی از آن جاهایی است که می‌توان به وسیله اعتماد سازی، مخاطب معمولی را هم به یک مشتری تبدیل کرد. به طور مثال می‌توان به سوالات معمولِ کاربران در حیطه کاری خود پاسخ داد و آن‌ها را به به شکلی دقیق راهنمایی کرد. این گونه اولین قدم در راه اعتمادسازی گذاشته می‌شود.

چرا تولید محتوا اهمیت زیادی در دنیای دیجیتال پیدا کرده؟

تولید محتوای درست چیست؟

حال که اهمیت و جایگاه امروزی تولیدمحتوا را شناختیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که محتوای درست چیست.

در حال حاضر شاید خیلی‌ها در تولید محتوا باشند، اما بدون شک همه‌ی آن‌ها محتوای درست تولید نمی‌کنند. موفقیت بدون تولید محتوای درست هم تقریباً غیرممکن است.

تولید محتوای درست به پیش‌زمینه‌های زیادی احتیاج دارد. باید یک استراتژی قوی تدوین و هدف‌گذاری کرد. باید تمام ویژگی‌های یک محتوای خوب و بهینه را بشناسیم و بر مبنای آن تولید محتوا کنیم. محتوایی که لحن و بیانِ متناسب با مخاطبِ احتمالی‌اش داشته باشد و بتواند ذهن او را درگیر کند. محتوایی که بتواند به خواننده‌اش یک ارزش جدید اضافه کند و به او سود برساند. این‌ها ویژگی‌های محتوای درست هستند و بله، تولید محتوای درست، کار ساده‌ای نیست.

تیم نیم‌فاصله در تمامی مراحل تولید محتوا، از تدوین استراتژی گرفته تا تولید و انتشار آن، در کنار شما خواهد بود و به شما کمک می‌کند تا بهترین و باکیفیت‌ترین محتواها در اختیار مخاطبانتان قرار بگیرد. با نیم فاصله می‌توانید خودتان را از طریق محتوا با رقبا متمایز کنید.

 

تماس با نیم‌فاصله:

آدرس: تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه متروی بیمه، پلاک ۳۱، کارخانه نوآوری آزادی، سوله دوم، مجموعه ویکست.

شماره تلفن: ۰۹۳۵۷۳۹۶۷۴۶

ایمیل: info@nimfaseleh.ir

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز