خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع لوستر کریستالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۱۸۸

لوستر کریستالی به دلیل جلوه و درخشش بسیار زیادی که دارد، از بهترین انتخاب ها برای محیط هایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک می باشد و به عبارت دیگر، این نوع لوستر در منازل و محیط های تجاری و اداری با سبک های مختلف کاربرد گسترده ای داشته و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد .

امروزه به دلیل تنوع زیاد در مدل های لوازم منزل، اگر قصد خرید و اضافه نمودن وسایل منزل را دارید،  در ابتدا باید اطلاعاتی را گرد آوری کنید که ما این اطلاعات را به صورت کامل در  اختیار شما قرار داده ایم. با ما همراه باشید!

لوستر کریستالی چیست؟

این لوستر همانطور که از اسمش مشخص است، نوعی خاص از لوستر است که از قطعات ریز و درشت کریستال تشکیل شده است و در فضا های خانگی مانند آشپزخانه، راهرو، اتاق خواب، مناسب پذیرایی و فضاهای کاری قابل کاربرد دارد. لوستر کریستالی به عنوان لوستر پذیرایی یا لوستر آشپزخانه هم شناخته می شود و نقش پررنگی در دکوراسیون خانه های زیبای ایرانی دارد.

در واقع به لوستر و آویزهای رشته ای و سقفی که در آنها از دانه های ریز و درشت شیشه و کریستال استفاده شده است، اصطلاحاً لوستر کریستالی گفته می شود. البته این لوستر ابعاد، ارتفاع، مدل، رنگ و قیمت این گروه از لوستر ؛ تنوع بسیار بالایی داشته و با توجه به محیط مورد نظر می توان گزینه های مختلفی را انتخاب کرد .

همچنین کریستال های به کار رفته در لوستر (مخصوصاً لوستر مناسب پذیرایی) با توجه به جنس و کیفیت و برند تولید کننده آنها نوردهی و درخشش متفاوتی دارند.

انواع لوستر کریستالی

این نوع از لوستر را می توان از هر زاویه ای در دسته های مختلفی قرار داد؛ به عنوان مثال :

لوستر های کریستالی را می توان بر اساس رنگ کریستال ها به کریستال های سفید، زرد و طلایی و رنگ های دیگری مانند مشکی، قرمز، آبی که طرفداران خاص خود را دارند، تقسیم نمود. همچنین به لوسترهای کریستالی که در رنگ های زرد یا طلایی تولید می شوند، اصطلاحا لوسترهای شامپاین نیز گفته می شود.

از لحاظ فرم کلی لوستر کریستالی انواع و اقسام مختلفی دارد، تنوع لوستر کریستالی مانند سایر لوستر ها زیاد است که این موضوع کمی انتخاب را سخت خواهد کرد؛ برای خریدی مطمئن و خوب حتما به فضای خانه و متراژ آن و مقدار بودجه ی خود دقت کنید؛ چون لوستر هایی که قرار است بخرید در فضای فروشگاه می بینید شاید به نظر شما عالی بیاید در حالی که آن لوستر برای خانه ی شما خوب نباشد.

ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید که آیا برای تامین نور محیط یا برای زیبایی و دادن جلوه ی بیشتر به محیط به فکر خریدن لوستر هستید؟ بعد باید متناسب با هدف خود به دنبال لوستر مورد نظربگردید. اگر عاشق نور هستید باید به دنبال لوسترهای چند شاخه با تعداد لامپ بالا بگردید و اگر به دنبال زیبایی آن هستید لوسترهایی متناسب با سبک محیط خود را انتخاب کنید .

قیمت و بازه ی بودجه ی مورد نظر و انتخاب لوستر

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به هنگام خرید لوستر به آن توجه کنیم، بازه ی مبلغی است که برای این کار در نظر گرفته ایم. این بازه کمک می کند که از سر درگمی دربیایید و راحت تر لوستر مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر به بودجه توجه کنید انتخاب های شما محدودتر می شود و راحت تر می توانید انتخاب کنید زیرا شما با این کار از سر درگمی خارج می شوید. این کار به شما این امکان را می دهد که بیشتر از بودجه مد نظر خودتان خرید نکنید و بودجه برای دکور کردن قسمت های دیگر منزل نیز باقی بماند .

سبک و استایل فضای خانه

باید به این نکته به هنگام خرید توجه شود که برای چه محلی قرار است از این لوستر استفاده کنید و سبک دکوراتیو آن محل چگونه است. آیا برای پذیرایی لوکس خود به دنبال لوستر هستید یا اتاق مطالعه؟ آشپزخانه یا اتاق خواب؟ گاها دیده شده است که افراد لوستری را خریداری کرده اند ولی بعد مشاهده شده است که آن زیبایی که در فروشگاه داشته است را ندارد و یا با منزل آن ها در تناسب نیست.

همچنین بهتر است قبل از خرید لوستر سبک و رنگ لوستر را مشخص کنید. برای مثال یک لوستر با سبک کلاسیک به همراه کریستال هایی درخشان را نمی توان در یک سبک مینیمال استفاده کرد که مهم ترین معیار این سبک سادگی و ظرافت آن است. این تناقض به صورت خیلی مشهودی به چشم می آید و نه تنها به فضای شما هیچ زیبایی نمی دهد بلکه از زیبایی و هماهنگ بودن فضای شما می کاهد .

لوستر کریستالی سقفی، بهترین انتخاب برای لوستر آشپزخانه!

لوستر کریستالی سقفی به دو دسته ی مسطح و آبشاری تقسیم می شود که معیار دسته بندی آن شکل آویزان بودن یا نبودن آن می باشد. همچنین در یک نوع تقسیم بندی دیگر، لوستر های کریستالی بر اساس شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می شوند مانند لوستر های کریستال چهارگوش، مدرن و گرد و اشکال متفاوت.

لوستر کریستالی آویز

این مدل لوستر در ابعاد متفاوتی تولید می شود که هم مناسب پذیرایی های بزرگ و هم کوچک باشد، البته از سایز های کوچک آن می توان برای اتاق خواب و آشپزخانه نیز استفاده نمود .

تناسب رنگ کریستال و مدل لوستر با محیط خانه

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که یک لوستر در مغازه خرید لوستر بسیار جلوه می کرده است ولی هنگامی که خریداره کرده اید  و آن را نصب کرده اید دیگر جلوه ی قبل خود را ندارد. باید گفت که شما لوستر را متناسب رنگ و سبک وسایل دیگر محیطتان انتخاب نکرده اید. بهتر است لوستر انتخابی با رنگ چند وسیله در محیط هم خوانی داشته باشد. برای مثال خانه ای را تصویر سازی کنید با مبلمان استیل و فرش های سنتی انتخاب لوستر برای این فضا بسیار راحت است. باید برای این فضا از لوسترهای کریستالی و سنتی استفاده شود .

تاثیر ارتفاع سقف در نوع لوستر یک نکته ی کلیدی دیگه در انتخاب لوستر مناسب این است که شما باید لوستر خود را متناسب به این که سقف شما ارتفاع زیادی  دارد یا کم انتخاب کنید. برای مثال اگر شما یک فضا با سقفی کوتاه دارید این که یک لوستر آویزی انتخاب کنید کاملا نامطلوب است زیرا ممکن است اگر کسی قد بلندی دارد به هنگام رفت و آمد با این لوستر برخود کند. بهتراست برای فضا هایی با سقف کوتتاه از لوستر های سقفی و برای فضاهایی با سقفی بلند به سراغ لوسترهای آویزی بروید .

همچنین یکی دیگر از عوامل مهمی که باید به آن دقت کنید این است که وزن لوستر کریستالی خود را در نظر بگیرید. بهتر است توجه کنید که سقف منزل شما توانایی تحمل وزن لوستر مورد نظر را دارد یا خیر.

لوستر کریستالی باکیفیت از کجا تهیه کنیم؟

با همه این صحبت ها ممکن است انتخاب برایتان سخت شده باشد؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی را برایتان ایجاد کرده است، دکورشاپ است که زیر مجموعه ی کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله می باشد که برای راحتی بیشتر شما، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است. با خیال راحت سفارش دهید!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز