خبرگزاری کار ایران

توصیه سنجاق برای سرویس و تعمیر پکیج

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۶۸۰

شما نباید بدون داشتن اطلاعات کافی برای رفع مشکل آبگرمکن هیچ اقدامی انجام دهید. تهویه نامناسب در سیستم پکیج و آبگرمکن می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. اگر فکر می‌کنید که پکیج یا آبگرمکن شما دچار مشکل شده است؛ بلافاصله با یک متخصص تماس بگیرید.

تمامی آبگرمکن هایی که با گاز طبیعی و یا گاز پروپان مایع کار می‌کنند نیازمند سیستم تهویه هستند. به فرایند سوختن گاز احتراق گفته می‌شود. احتراق منجر به ایجاد گرما و همین طور گازهای خروجی از جمله گاز بسیار سمی و خطرناک منوکسید کربن و همین طور رطوبت می‌شود. سیستم تهویه و به اصطلاح دودکش آبگرمکن و پکیج این مواد خطرناک را از داخل فضای خانه خارج می‌کند. این کار ایمنی و آسایش شما را تأمین می‌کند. سیستم‌های تهویه در تنوع بسیار زیادی تولید می‌شوند و نوع سیستم تهویه به مدل آبگرمکن شما بستگی دارد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت سرویس و تعمیر پکیج  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن سرویس و تعمیر پکیج در تهران باشید می‌توانید سفارش برای سرویس و تعمیر پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

هشدار    

ما در این مقاله شما را با عملکرد کلی پکیج و آبگرمکن آشنا می‌کنیم. به هیچ وجه این توضیحات را به عنوان دستورالعمل در نظر نگیرید. شما نباید بدون داشتن اطلاعات کافی برای رفع مشکل آبگرمکن هیچ اقدامی انجام دهید. تهویه نامناسب در سیستم پکیج و آبگرمکن می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. اگر فکر می‌کنید که پکیج یا آبگرمکن شما دچار مشکل شده است؛ بلافاصله با یک متخصص تماس بگیرید.

 اصول تهویه پکیج

همه سیستم‌های تهویه آبگرمکن از یک مجرای یا لوله تهویه - که به آن دودکش نیز می‌گویند - استفاده می‌کنند تا گازهای خروجی از آبگرمکن را به خارج از منزل منتقل کنند. بسته به نوع سیستم تهویه، این مجرا ممکن است فلزی و یا پلاستیکی باشد. این مجرا ممکن است به شکل مستقیم به خارج از خانه منتقل شود. در مواردی هم ممکن است این مجرا به مجرای بزرگتری وصل شود که به کوره گاز یا پروپان مایع متصل است. این روش را به اصطلاح پیکربندی مشترک دریچه می‌نامند. در بسیاری از موارد، این گاز خروجی باعث گرم شدن دریچه مشترک می‌شود و در نتیجه جریان آب را بهبود می‌دهد.

خوشبختانه در صورتی که پکیج  به خوبی نصب و راه‌اندازی شده باشد، تا مدت‌ها به خوبی کار می‌کند. اما در صورت عدم نصب و راه اندازی اصولی، حتماً مشکلاتی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل است که اکثر تولیدکنندگان پکیج خودشان خدمات نصب و راه‌اندازی را برای مشتریان انجام می‌دهند و در نهایت گارانتی را نیز فعال می‌کنند. علاوه بر این نصب تهویه و دودکش برای بسیاری از آبگرمکن ها اجباری است.

آبگرمکن های گازی و پروپان علاوه بر دودکش و سیستم تهویه، برای احتراق به منبع هوا نیاز دارند. این هوا ممکن است از هوای جو داخل خانه تأمین شود. در برخی موارد نیز از طریق لوله‌های مکنده‌ای که هوا را از خارج به داخل می‌کشند به دستگاه وارد می‌شود.

تهویه مناسب از برگشت شعله یا باز افروختگی جلوگیری می‌کند

توصیه سنجاق برای سرویس و تعمیر پکیج

شایع‌ترین مشکل در پکیج و آبگرمکن، برگشت شعله یا همان بک درفت است. در این حالت گازهای خروجی از آبگرمکن از طریق دریچه خروجی از خانه خارج نمی‌شوند و در عوض دوباره به داخل خانه وارد می‌شوند. مشکل بازافروختگی ممکن است به دلایل زیادی به وجود بیاید. مهم‌ترین و رایج‌ترین دلیل وقوع این مشکل، نصب غیر اصولی و یا عدم تعادل حجم هوا در داخل فضای منزل است. دلیل دوم از این جا ناشی می‌شود که فن‌های تهویه، برای مثال فن تهویه حمام و یا هود آشپزخانه هوا را از خانه خارج می‌کنند. این امر منجر به نوعی خلأ می‌شود که گازهای خروجی را از دریچه بخاری به سمت پایین و داخل خانه می‌کشد.

برخی از سیستم‌های گرمایشی با اضافه کردن امکاناتی همچون تهویه با فن، از این مشکل جلوگیری می‌کنند.

تهویه اتمسفر و جو

آبگرمکن های معمولی از روشی به نام تهویه اتمسفری یا تهویه جوی استفاده می‌کنند. در این روش دریچه خروج شامل یک مجرای خروجی عمودی و یا شیب‌دار است که معمولاً به یک دریچه مشترک متصل می‌شود. این سیستم فقط از طریق همرفت طبیعی عمل می‌کند - بر اساس این اصل که هوای گرم بالا می‌رود. اگزوز داغ پکیج و آبگرمکن آب به طور طبیعی از طریق دریچه هوا بیرون آمده و به هوا در خارج از منزل می‌رسد و باعث ایجاد جریان هوایی به سمت بالا می‌شود. با گرم شدن مجرای هوا، قدرت مکش افزایش می‌یابد.

 

اگر سیستم‌های تهویه جوی به درستی طراحی شده باشند و مشکل برگشت وجود نداشته باشد؛ این سیستم به خوبی کار خواهد کرد. یادتان باشد که دریچه‌های تهویه ضعیف معمولاً کشش کافی ندارند و بسیار مستعد عقب‌گرد گازسمی هستند.

 

سرویس و تعمیر پکیج با تهویه برقی

آبگرمکن های دارای تهویه برقی دارای فن دمنده برقی (اغلب بسیار کم صدا) هستند که در بالای آبگرمکن نصب شده است. این فن ممکن است دارای مجرای خروجی گاز عمودی و یا افقی باشد. این دمنده منجر به خنک شدن هوا می‌شود. خوشبختانه می‌توان در این صورت به جای دریچه‌های فلزی از دریچه‌های لوله ای PVC نیز استفاده کنید. مونتاژ و نصب کردن اجزا در این مدل تهویه بسیار راحت است. البته آبگرمکن برای استفاده از این فن باید در نزدیکی پریز برق برای فرستادن جریان به دمنده نصب شود.

سرویس و تعمیر پکیج با تهویه مستقیم

توصیه سنجاق برای سرویس و تعمیر پکیج

در سیستم‌های این چنینی، هوا برای احتراق از لوله‌ای که از دیوار بیرونی یا سقف عبور می‌کند، خارج می‌شود. 

گازهای خروجی در خارج از منزل از طریق مجرای خروجی جداگانه یا از طریق یک محفظه جداگانه از همان لوله خارج می‌شوند (این امر به مجرای خروجی دوجداره نیاز دارد). سیستم‌های تهویه مستقیم در اصل هوای بیرون را به داخل می‌کشد. به همین دلیل در معرض خطرات باز افروختگی قرار نمی‌گیرند. این روش باعث کاهش خطر آتش‌سوزی‌های تصادفی ناشی از بخارهای قابل اشتعال در اطراف پکیج و آبگرمکن می‌شود.

 

سرویس و تعمیر پکیج برای خانه‌های سیار

از بسیاری جهات این آبگرمکن ها مشابه آبگرمکن های عادی هستند که در منازل استفاده می‌شود. اما بسیار مهم است که شما پکیجی مختص این مدل خانه را از همان ابتدا خریداری کنید. بسیاری از تولیدکنندگان پکیج و آبگرمکن هیچ ضمانتی برای استفاده در خانه‌های متحرک به شما نمی‌دهند. البته ضمانت شامل مدل‌های مخصوصی که به همین منظور طراحی شده‌اند می‌شود. برای نصب آبگرمکن در خانه‌های متحرک اصول ویژه‌ای وجود دارد. برای نصب یک آبگرمکن شما می‌توانید از واحدهایی با سیستم تهویه مستقیم استفاده کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز