خبرگزاری کار ایران

قبل از سفر به استانبول در دوران کرونا بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۸۹۲

شیوع ویروس کرونا سبب کاهش چشم گیر نرخ سفر در تمامی کشورهای دنیا شده است. در این میان برخی از شهرها مانند استانبول حتی در دوران شیوع این بیماری هم توریست های خاص خود را دارند. وجود مراکز خرید استانبول که شهرتی جهانی دارند و کالاهای باکیفیت را با قیمت ارزان عرضه می کنند از مهمترین عوامل محبوبیت این شهر برای توریست ها به شمار می آید اما فاکتورهای دیگری چون دیدنی های متعدد از مدرن و تفریحی گرفته تا کهن و باستانی، طبیعی و مخصوص کودکان نیز در علاقه گردشگران به این شهر بی تاثیر نیستند. حالا ایرانیان می توانند به استانبول سفر کنند اما تنها با استفاده از هواپیما و با رعایت برخی پروتکل های بهداشتی که در ادامه بیان می شوند. همچنین بررسی می کنیم که باید قبل از سفر به استانبول چه نکاتی را بدانید.

 

آشنایی با موقعیت شهر استانبول

یکی از ابتدایی ترین کارهایی که برای سفر اولی ها به استانبول واجب است داشتن نقشه استانبول می باشد. استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می شود و باید بدانید که برای مثال بهترین محله های استانبول در واقع کدام هستند و زمانی که آژانس مسافرتی به شما می گوید هتلی که به شما می فروشد در بهترین محله استانبول است در حال بیان واقعیت هست یا خیر باید نقشه داشته باشید. پس زمانی که برای رزرو تورها به ویژه تور ارزان استانبول با آژانس های مسافرتی تماس می گیرد یک نقشه آنلاین بسیار مفید خواهد بود. توصیه می کنیم که نقشه های آفلاین را هم با خود به حین سفر همراه داشته باشید زیرا ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته و گم شوید.

قبل از سفر به استانبول در دوران کرونا بدانید

پروتکل های بهداشتی کرونا برای سفر به استانبول چیست؟

فرض می کنیم یک تور 3 شب به مقصد استانبول خریدید و یک اقامتگاه ارزان مثل هتل ریدل استانبول را با پرواز رزرو کرده و هزینه آن را هم پرداخت کردید. پس شیوع کرونا چه می شود؟ آیا برای ورود به هواپیما یا هتل با مشکلی رو به رو می شوید و باید کاری انجام بدهید؟ بله. کارهای ضروری در حین سفر به ترکیه را به صورت خلاصه در ادامه خواهید دید.

در ایران تمامی مسافران باید 72 ساعت قبل از پرواز تست کرونا داده و جواب منفی خود را برای آژانس مسافرتی ارسال نمایند.

مسافران باید در تمامی بخش های سفر از جمله داخل فرودگاه، هواپیما، ترانسفر و مکان های عمومی هتل ماسک داشته باشند. (توصیه می کنیم ماسک های سه لایه را هم 2 ساعت یکبار و ان 95 را هر 6 تا 8 ساعت تعویض کنید و جند ماسک همراه داشته باشید).

موارد ضدعفونی کننده همراه داشته باشید.

بهتر است ماسک و الکل از ایران همراه ببرید چون در استانبول با وجود تفاوت ارزش ارزها گران می شود.

مسافرانی که بیش از 96 ساعت خارج از ایران هستند باید یکبار هم در کشور خارجی (در این مثال استانبول) تست کرونا داده و جواب منفی آن را همراه ببرند که هزینه آن از 259 لیر به بالاست.

در مکان های عمومی استانبول زدن ماسک اجباری است و در مکان های سربسته بهتر است به هیچ وجه ماسک را از صورت بر ندارید.

گرفتن حس کد HES پیش از پرواز رفت به استانبول و 72 ساعت قبل از پرواز اجباری است.

هر مسافر باید یک استانبول کارت مجزا داشته باشد و حس کد مخصوص به خود را روی آن ست کند تا بتواند از وسایل نقلیه عمومی در ترکیه یا شهر استانبول استفاده نماید.

اگر قصد ورود به مراکز خرید بزرگ مانند مرکز خرید جواهر استانبول را دارید، بدانید که بدون حس کد نمی توانید وارد این بازارها شوید.

قبل از سفر به استانبول در دوران کرونا بدانید

کسب اطلاعات صحیح درباره قوانین سفر

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید به دلیل آن که اطلاعات گاهی به صورت روزانه آپدیت شده و تغییر می کنند بهتر است در زمان سفر از منابع معتبر سوال های خود را پرسیده تا گمراه نشوید. معتبرترین منابع آژانس های مسافرتی هستند زیرا ابلاغیه ها برای آنها ارسال می شود. همچنین می توانید با خواندن سفرنامه استانبول و توجه به تاریخ آنها از تجارت سایر مسافران استفاده کنید. اگر در رابطه با مجاز یا غیر مجاز بودن وسایلی که همراه دارید یا می خواهید از ترکیه با خود وارد ایران کنید سوال دارید حتما فقط از فرودگاه سوال بپرسید و مطمئن باشید که به بخش گمرک وصل شده اید همچنین می توانید برای یافتن کمک به صورت آنلاین در وب سایت فاینداتور نظرات خود را ثبت کنید تا کارشناسان این وب سایت مشاوره رایگان به شما بدهند. آدرس وب سایت فاینداتور: https://www.findatour.co/

قبل از سفر به استانبول در دوران کرونا بدانید

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز