خبرگزاری کار ایران

بهترین کلینیک برای تهیه سمعک نامرئی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۲۴۷

ممکن است متوجه وجود مشکلی در شنوایی خود شده باشید یا اطرافیانتان در این مورد به شما تذکر داده باشند. حال باید چه کنید؟ مسلما تا تست شنوایی ندهید، مشخص نخواهد شد. افراد بسیاری در سنین مختلف ممکن است درجات مختلفی از کم شنوایی را تجربه کرده باشند. علل بروز این کم شنوایی ها نیز مختلف هستند.

 یکی از شایعترین این علت ها به عنوان پیرگوشی شناخته می شود که ناشی از روند طبیعی افزایش سن است. اگر به هر دلیل به شنوایی خود شک دارید باید برای ارزیابی های شنوایی به شنوایی شناس مراجعه نمایید.

در زمان انجام تست شنوایی چه اتفاقی می افتد؟

برای ارزیابی شنوایی، گوش های شما باید از جرم پاک باشد. بنابراین در صورت نیاز پزشک عمومی یا متخصص گوش و حلق و بینی قبل از ارجاع به شنوایی شناس، گوش شما را شستشو خواهد داد. به عنوان بخشی از ارزیابی شنوایی، شنوایی شناس نگاهی به ظاهر فیزیکی گوش شما و عملکرد گوش میانی و داخلی شما میندازد. معاینه با اتوسکوپ برای این است که هرگونه آسیب یا ناهنجاری و سلامت مجرای گوش و پرده گوش شما را بررسی کنند.

شنوایی شناس ممکن است آزمایشاتی تحت عنوان تمپانومتری را انجام دهد تا ببیند چگونه پرده گوش شما به تغییرات اندک فشار هوا واکنش نشان می دهد و چگونه رفلکس گوش شما به صداها پاسخ می دهد. این تست می تواند به تعیین نوع کم شنوایی و روند درمان کمک بسیاری کند.

ادیومتری صوت خالص به نوار گوش نیز معروف است. در این آزمایش هر دو گوش به صورت مجزا ارزیابی شده و نتایج آن در برگه ای تحت عنوان ادیوگرام ثبت می شود. این نتایج میزان و نوع کم شنوایی را تشخیص میدهد.

یکی دیگر از موارد مهم که شنوایی شناس شما می تواند آزمایش کند این است که شما چگونه گفتار را درک (سمعک و گفتار) می کنید. آنها میزان خوب شنیدن گفتار را در محیط آرام یا در حضور نویز زمینه می سنجند. این تست دارای اهمیت بالایی برای تجویز سمعک است. امتیاز بالا در این تست نشان می دهد که مغز شما دارای توانایی خوبی در پردازش گفتار است و اگر صداها را با سمعک بلندتر بشنوید، درک نیز خواهید کرد. اما در برخی از افراد که این امتیازات پایین است، حتی اگر سمعک برایشان تجویز شود و صداها را بلندتر بشنوند، کماکان قادر به درک کلمات نخواهند بود. 

 پس از انجام آزمایش، شنوایی شناس نتایج را بررسی می کند. بعد از بررسی نتایج خواهند گفت که آیا به سمعک نیاز دارید یا نه. گاهی درمان دیگری در مورد کم شنوایی وجود دارد که باید به پزشک گوش و حلق و بینی ارجاع شوید. در غیر اینصورت و در اکثر موارد باید وارد روند دریافت سمعک شوید.

در صورت نیاز به دریافت سمعک جدید، انجام تست شنوایی مهم است. هنگامی که نتایج خود را به دست آوردید، شنوایی شناس شما می تواند توصیه کند که کدام نوع سمعک بهتر است و کدام ویژگی ها برای شما مفید خواهد بود. هنگامی که یک جفت سمعک انتخاب می کنید، شنوایی شناس شما همچنین می تواند از نتایج آزمایش شنوایی شما برای تنظیم سمعک متناسب با شما استفاده کند.

چقدر ظاهر سمعک مهم است؟

با همه اطلاعات و گزینه های موجود در بازار امروز، تلاش برای خرید سمعک می تواند بسیار گیج کننده باشد. مهم است بدایند که همه ی مدل های سمعک برای همه ی افراد مناسب نیست. یک یا چند نوع سمعک ممکن است توسط شنوایی شناس به شما توصیه شود. توصیه ها بر اساس عواملی مانند سطح کم شنوایی، ترجیحات در مورد ظاهر سمعک، نوع و شیوه زندگی، نیازها و بودجه است. اینکه کم شنوایی دارید، اصلا مسئله ای خجالت آور نیست همانطور که بسیاری از افرادی که مشکل بینایی دارند، از عینک استفاده می کنند. بااینحال برخی از افراد از اینکه دیگران بفهمند دارای کم شنوایی هستند، حس خوبی ندارند و ترجیح می دهند که سمعک شان قابل دیدن نباشد. باید توجه داشته باشید که چقدر این مسئله برایتان در اولویت است. هر کدام از مدل های سمعک دارای مزایا و محدودیت هایی هستند و نمی توان یک توصیه را به همه ی افراد کرد. در اینجاست که شنوایی شناس ماهر می تواند بهترین انتخاب برای شما را پیشنهاد دهد.

سمعک نامرئی چیست؟

سمعک های نامرئی آنقدر کوچک هستند که در قسمت بیرونی گوش دیده نمی شوند. آنها به طور کامل در مجرای گوش قرار می گیرند و اغلب متناسب با نیازهای شنوایی و شکل گوش شما تنظیم می شوند. کم وزن و سبک هستند یعنی احتمالا فراموش می کنید که یکی از آنها را در گوش دارید! برای کسانی که از سمعک استفاده می کنند، انواع نامرئی می تواند گزینه بسیار جذابی باشد. این مدل ها به فرد اجازه می دهند تا نگران جلب توجه سمعکش نباشد و فعالیت های روزمره خود را راحتتر انجام دهند.

بهترین کلینیک برای تهیه سمعک نامرئی در تهران

برخی از مزایای سمعک نامرئی عبارتند از:

  • راحتی: سمعک های نامرئی در کنار مخفی بودن، بسیار کارآمد هستند. از آنجا که آنها نسبت به سایر سمعک ها بسیار نزدیکتر به پرده گوش هستند، مدلهای نامرئی به قدرت یا خروجی صوتی زیادی برای رسیدن به همان میزان بلندی برای شنونده نیاز ندارند. آنها همچنین می توانند احتمال فیدبک(که یک مشکل بزرگ برای بسیاری از کاربران سمعک است) را به ویژه هنگام صحبت با تلفن کاهش دهند.
  • راحتی: سمعک های نامرئی به دو دلیل راحتی فوق العاده ای را ایجاد می کنند. اول اینکه آنها معمولا بسیار عمیق تر از سمعک های دیگر در مجرای گوش قرار می گیرند و ارتعاشات داخلی کمتری ایجاد می کنند و به کاهش تأثیر اعوجاج غیر طبیعی صداها کمک می کنند. ثانیا، معمولا بسیار کوتاه تر هستند و باعث می شوند امواج صوتی با فرکانس پایین اجزاه ی بیرون رفتن از گوش داشته باشند، در نتیجه باعث تحریک کمتر استفاده کننده می شود.
  • کیفیت صدای طبیعی: هنگامی که از سمعک نامرئی استفاده می کنید، سیم یا لوله ای مانع صدا نمی شود، مجرای گوش تا حد زیادی باز است و قرارگیری سمعک به نحوی است که اصوات تقویت شده می توانند توانایی شما را برای تعیین محل یا منشاء صداها افزایش می دهد.

با داشتن چنین مزایای فراوانی برای افراد کم شنوا، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از مردم به دنبال سمعک های نامرئی هستند.

آیا من نیز می توانم از سمعک نامرئی استفاده کنم؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا سمعک های نامرئی برای شما نیز مناسب اند یا خیر. مجرای گوش همه ی افراد برای این نوع سمعک ها مناسب نیستند. اگر مجرای گوش شما کوچک، باریک یا شکل متفاوتی دارد، ممکن است نتوان این سمعک را به خوبی در مجرا قرار داد.

نوع کم شنوایی شما عامل دیگری است. بیشتر سمعک های نامرئی برای افرادی مناسب است که کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​دارند. اگر افت شنوایی بیشتری دارید، این سمعک ها با باتری های کوچک شاید نتوانند قدرت موردنظر را ارائه کنند.

همچنین مهارت خود را نیز در نظر داشته باشید. از آنجایی که سمعک نامرئی بسیار کوچک است ممکن است کار با آنها سخت باشد. تعویض باتری برای مدل هایی که از باتری های قابل شارژ استفاده نمی کنند ممکن است چالش برانگیز باشد. اگر مبتلا به آرتروز یا بیماری دیگری هستید که دستان شما را تحت تاثیر قرار می دهد، سمعک نامرئی ممکن است برای شما مناسب نباشد.

بهترین کلینیک برای تهیه سمعک نامرئی در تهران کجاست؟

بهترین کلینیک برای تهیه انواع سمعک از جمله سمعک نامرئی باید دارای ویژگی هایی باشد. انجام دقیق تمام آزمایشات جهت تعیین کاندیداتوری و تنظیم سمعک توسط شنوایی شناس باتجربه در این حیطه به عنوان اولین ویژگی مطرح می شود. مشاوره مناسب نیز بسیار مهم است زیرا می تواند رضایتمندی بیماران را از استفاده سمعک شان بسیار بالاتر ببرد. کادر مجرب ما در کلینیک سمعک دانیال، تمام تلاش خود را می کنند تا بیشترین رضایتمندی برای شما حاصل شود.

بهترین کلینیک برای تهیه سمعک نامرئی در تهران

عامل دیگری که در تجویز سمعک اهمیت دارد، تنظیم دقیق آن توسط تجهیزات روز دنیا است. سیستم REM یا ارزیابی گوش واقعی یکی از این تجهیزات مهم است که امکان تنظیم سمعک روی گوش بیمار را می دهد. این کار باعث می شود بتوانیم میزان تقویت صدای سمعک را متناسب با ویژگی های گوش هر فرد تنظیم کنیم. این ارزیابی استاندارد رایج در کلینیک های شنوایی آمریکا ه مانع از تقویت بیش از حد یا کمتر از حد نیاز سمعک می شود، در کلینیک ما برای تنظیم انواع سمعک مورد استفاده قرار می گیرد.

احتمالا شنیده اید که سمعک ها توسط چندین کمپانی ساخته می شوند. اینکه بدانید سمعک ها و خدمات پس از فروش کدام شرکت ها مناسب تر هستند، نیازمند اطلاعات واحتمالا تجربه زیادی است. یک کلینیک سمعک خوب باید بتواند بهترین پیشنهادات را برای بیمار خود داشته باشد. نگران کم شنوایی خود نباشید زیرا در کیلینک سمعک دانیال که یکی از بهترین کلینیک ها برای تهیه سمعک نامرئی در تهران است، می توانید کوچکتری و مدرن ترین سمعک های روز دنیا را با تنظیمات دقیق و کیفیت بالا دریافت کنید و از تجربه جدید شنیداری خود لذت ببرید.

آدرس کلینیک سمعک دانیال:

تهران، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، نبش خخیابان روشن، ساختمان اطبا، طبقه سوم

تماس:

02186035909

02186035953

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز