خبرگزاری کار ایران

نکاتی که پیش از خرید نهال گردو اسرائیلی باید بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۸۳۰

مقدمه

نهال گردوی اسرائیلی یکی از بهترین و پربارترین نهال های گردو در کشورمان است. این نهال اگر در شرایط مطلوب کاشته شود. میتواند باردهی بسیار عالی برای باغدار به همراه داشته باشد. از این رو توجه تمامی باغداران را به خود جلب نموده است. خرید نهال گردو اسرائیلی یک خرید اقتصادی است. چرا که شما با صرف هزینه ی اندکی، صاحب یک باغ پرمحصول با بازگشت سرمایه بسیار عالی خواهید بود. علاوه بر محصول دهی حداکثری، عمر اقتصادی بالا و مقاومت سرمایی و گرمایی نهال، آن را به یک رقم بسیار عالی برای کاشت در باغ شما تبدیل نموده است. البته باید پیش از خرید نهال گردو اسرائیلی از مطابقت آن با شرایط اقلیمی باغ خود اطمینان حاصل کنید. چراکه در صورت عدم تطابق، محصول دهی درخت تا نصف کاهش پیدا نموده و یا درختان به طور کامل میسوزند. اگر قصد راه اندازی باغ گردوی اقتصادی دارید. مطلب ما را از دست ندهید.

از باغ خود چه میدانید؟

این سوالی است که هر باغدار پیش از انتخاب و خرید نهال گردو اسرائیلی از خود بپرسد. آگاهی های شما شامل وضعیت آب و خاک؛ وضعیت آب وهوایی و اقلیمی منطقه؛ احتمال بروز سرمای زمستانه و یا بهاره و ارتفاع از سطح دریا است. درواقع این موارد اساسی ترین فاکتورها در انتخاب و خرید نهال میوه به شمار میروند. در ادامه هریک را به صورت دقیق بررسی میکنیم.

ارتفاع از سطح دریا:

 ابتدا باید بدانیم ارتفاع از سطح دریای منطقه ی ما چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال تنها کافیست نام شهر خود را در گوگل جستجو کنید. به این ترتیب ارتفاع از سطح دریای تقریبی محل باغ خود را خواهید دانست. همانطور که میدانید ارتفاع از سطح دریای موجود در سایت ها به صورت تقریبی در نظر گرفته میشود. از این رو برای آگاهی از ارتفاع دقیق منطقه تان میتوانید از گوگل ارث استفاده نمایید. ارتفاع از سطح دریا درواقع در برگیرنده عوامل بسیاری همچون میزان رطوبت هوا؛ بارندگی؛ حداقل و حداکثر گرما و... است.

لازم است بدانید ارتفاع از سطح دریای مطلوب نهال گردو اسرائیلی بین 0 تا 2000 متر است. پس از بررسی ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان آن را با ارتفاع مطلوب نهال گردو اسرائیلی مقایسه نمایید. فقط در صورت تطبیق این دو مقدار میتوانید نهال گردو اسرائیلی را در باغ خود بکارید.

نکاتی که پیش از خرید نهال گردو اسرائیلی باید بدانید!

احتمال بروز سرمای زمستانه یا بهاره :

حتما شما هم شنیده اید که محصول دهی یک باغ در اثر سرمای ناگهانی بهاره به طور کامل سوخته و تمامی زحمات باغدار محترم به هدر رفته است. باید بدانید که تاثیرات سوختن جوانه ها و کاهش محصول دهی درختان بین 2 تا 3 سال گریبان درختان میوه را خواهد گرفت. اگر باغ شما در منطقه ای با سابقه ی سرمازدگی پاییزه و یا بهاره قرار دارد. فقط و فقط از ارقام دیرگل برای کاشت در آن استفاده نمایید. ارقام دیرگل به علت شکوفه زنی در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه، احتمال سوختن جوانه های آن ها در اثر سرماهای طولانی زمستان و یا سرمازدگی ناگهانی در اوایل فروردین به حداقل میرسد.

خوشبختانه نهال گردو اسرائیلی دیرگل است. بنابراین میتوانید آن را حتی در مناطقی با ریسک سرمای ناگهانی نیز بکارید.

وضعیت آب وهوایی و اقلیمی منطقه :

هریک از نهال ها با توجه به شرایط بافت چوبی و تحمل سرمایی و گرمایی که دارند. تنها قادر به تحمل بازه ی دمایی خاصی خواهند بود. سرمای بیش از حد و همچنین گرمای بیش از حد برای درختان بسیار مضر بوده و میتواند درختان را به کام مرگ بکشاند. معمولا در بخش اطلاعات هر نهال، بازه ی دمایی قابل تحمل آن مشخص میگردد. با آگاهی از حداقل و حداکثر دمای منطقه ی باغ خودتان؛ ارقام مناسب جهت کاشت در باغ خود را بیابید.

درخت گردوی اسرائیلی مقاومت سرمایی و گرمایی مطلوبی دارد. اما لازم است بدانید دماهای بیش از 45 درجه سانتیگراد در فصل تابستان و یا دماهای کمتر از 30- درجه سانتیگراد در فصل زمستان میتواند باعث نابودی درختان شما بشود.

وضعیت آب وخاک :

بررسی شرایط آب و خاک یکی مهم ترین و اساسی ترین اقدامات پیش از قیمت خرید نهال گردو اسرائیلی به شمار میرود. آگاهی از وضعیت آب یعنی کسب اطلاع از درصد شوری آب و دسترسی باغ به آب است. اگر در منطقه ای دورتر از رودخانه و یا منابع طبیعی آب قرار دارید. بهتر است از روش آبیاری قطره ای تحت فشار با منبع استفاده نمایید. برای کسب آگاهی از وضعیت خاک نیز باید قبل از کاشت نهال و در مرحله ی آماده سازی زمین؛ یک آزمایش خاک انجام دهید. به این ترتیب از نوع خاک، وجود عناصر معدنی در خاک، درصد شوری و  ph خاک و... آگاهی کسب کنید. شوری خاک برای کاشت نهال گردو اسرائیلی باید 4 میلی موس برسانتیمتر باشد. Ph خاک بین 5.6 تا 5.7 و جنس خاک باید نیمه سنگین شنی و رسمی و لومی باشد. عمق خاک نباید کمتر از 3 متر باشد، تا ریشه درختان به خوبی در خاک رشد نمایند.

هریک از درختان میوه نیازمند به مقادیر خاصی از عناصر هستند. آنها این عناصر را از خاک دریافت میکنند. عناصر موجود در شاخه درختان باید براساس جدول زیر باشد:

 شما با آگاهی از وضعیت خاک میتوانید با استفاده از کودهای شیمیایی میزان این عناصر را در خاک کنترل کنید. پس از کاشت نهال، دیگر از روش آزمایش خاک استفاده نمیشود. در این مواقع با نمونه برداری 100 برگ از درختان، از میزان وجود هر عنصر در خاک آگاه میشویم. به طور کلی درخت گردو اسرائیلی نیاز به 3 کود به صورت سالیانه و 4 کود به صورت پایه دارد. برای کسب اطلاع از هریک از کودهای مورد نیاز سالانه و پایه درخت گردو؛ میتوانید به مقاله ای با همین موضوع در سایت پالیزگردو www.palizgerdo.com مراجعه نمایید.

چرا باید نهال گرد اسرائیلی بخرم؟

تا به این بخش با شرایط محیطی مطلوب برای کاشت نهال گردو اسرائیلی آشنا شدیم. در ادامه میخواهیم علت های اصلی خرید نهال گردو اسرائیلی را بررسی کنیم:

  • محصول دهی: زمانیکه صحبت از کاشت نهال و راه اندازی باغ میشود. مهم ترین دغدغه ی باغداران محترم؛ محصول دهی درختان است. طبیعتا هرچه محصول دهی درخت بیشتر باشد. درآمدزایی از باغ نیز بیشتر خواهد بود. لازم است بدانید که فراهم نمودن شرایط محیطی برای درختان، در میزان محصول دهی آن ها تاثیر مستقیم دارد. در اینصورت محصول دهی سالیانه درختان گردو اسرائیلی در سال بیش از 8 تن خواهد بود.
  • عمر اقتصادی: این عامل نیز یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب و خرید نهال گردوی میباشد. لازم است بدانید با کاشت نهال گردو اسرائیلی، این درخت تا 80 سال باردهی ویژه و حداکثری به همراه دارد. پس از پایان این زمان و ورود درخت به دوره ی کهنسالی؛ محصول دهی درخت با افت همراه خواهد بود.
  • شکل میوه: شکل و طعم و خواص میوه ها یکی از مهم ترین فاکتورهای مشتریان محصولات گردو است. میوه ی درخت گردو اسرائیلی با پوست چوبی حدود 10 گرم که بیشتر وزن آن را مغز تشکیل داده است. درصد چربی آن نسبتا زیاد بوده و شکل ظاهری آن بیضی است. پوسته ی کاغذی و شکستن آسان پوسته ی چوبی این محصول نیز یکی دیگر از دلایل خرید گردو اسرائیلی به حساب میاید. مردم معمولا از این میوه در خورشت ها و غذا، سالاد و انواع کیک و شیرینی استفاده مینمایند.

نکاتی که پیش از خرید نهال گردو اسرائیلی باید بدانید!

نتیجه گیری

نهال گردوی اسرائیلی برای اولین بار در کشور اسرائیل تولید شده و رفته رفته به علت کیفیت بالا و مطابقت با شرایط آب وهوایی در بیشتر مناطق کشورمان کاشته شده است. میوه های این رقم بسیار خوشمزه و پرطرفدار بوده و همین علت، راه اندازی باغ گردو را با درآمد عالی همراه میسازد. خرید نهال گردو اسرائیلی از نهالستان معتبر ریسک های خرید نهال خراب و یا بیمار را به حداقل میرساند.

نهالستان پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی؛ بزرگترین نهالستان گردو در شمال غرب کشورمان است. این مرکز با تولید و ارسال نهال گردو به سرتاسر کشور جزو پیشگامان این عرصه به شمار میرود. نهالستان گردو پالیزگردو با دارا بودن کلیه مجوزها از جهاد کشاورزی؛ اقدام به تولید خرید انواع نهال گردو و میوه؛ ارقام اصلاحی و ژنوتیپ ها نموده است. جهت افزایش رفاه حال باغداران محترم و کاهش ریسک های خرید؛ پالیزگردو به همراه کلیه نهال های گردو؛ ضمانتنامه کتبی معتبر و گواهی سلامت نهال ارائه میدهد.

برای کسب اطلاع از لیست قیمت انواع نهال گردو اسرائیلی و یا پیش خرید و خرید نهال گردو اسرائیلی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز