خبرگزاری کار ایران

آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی + تجهیزات و وسایل مورد نیاز

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۶۵

اگر به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی علاقه دارید، مطلب امروز ما را از دست ندهید. در این مطلب نکات مهم و اصلی آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را برای افراد تازه‌کار گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی انواع مختلفی دارد و پیش از بررسی نکات آموزش عکاسی صنعتی بهتر است با انواع آن آشنا شویم. در واقع عکاسی صنعتی موضوعات گوناگونی از عکاسی محصول گرفته تا عکاسی معماری و عکاسی از کارخانه را در بر می‌گیرد. بسیاری از کارخانه‌ها برای معرفی روند کار خود به تصاویر حرفه‌ای از بنا و همچنین تجهیزات و محصولات تولیدی نیاز دارند.

عکاسی صنعتی طیف گسترده‌ای از سایت‌های صنعتی از جمله معادن، کارخانه‌ها، پایانه‌های حمل و نقل و کارگاه‌های ساخت و ساز را شامل می‌شود.

ایده و هدف اصلی در این ژانر عکاسی نشان دادن یک صنعت خاص از زوایای مختلف است. این کار باید به گونه‌ای انجام شود که درک کاملی از آنچه در یک کارخانه یا کارگاه انجام می‌شود، به دست آید.

موارد کاربرد عکاسی صنعتی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها

این تصاویر می‌توانند در پلتفرم‌های مختلفی منتشر شوند، از جمله:

وبسایت‌های شرکت‌ها و صنایع

شبکه‌های اجتماعی

رویدادهای تخصصی (به عنوان مثال کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های صنعتی)

کاتالوگ‌ها و بروشورهای معرفی صنایع

ارائه‌ها و مقالات تخصصی

کلاس‌های آموزشی

دفترچه راهنمای وسایل

آنچه در بیشتر مجموعه تصاویر سایت‌های صنعتی دیده می‌شود عبارتند از: ساختمان کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و دیگر بناهای صنعتی، بخش مدیریت مجموعه، قطعات و محصولات تولید شده، ماشین‌آلات، تجهیزات، ابزار، خطوط مونتاژ و کارگران و کارمندان در حین انجام کار.

نکات آموزش عکاسی صنعتی برای عکاسان تازه‌کار:

پیش از عکاسی در رابطه با صنایع مورد نظر مطالعه و تحقیق کنید

عکاسی صنعتی اگر با اطلاعات کافی انجام نشود می‌تواند با خطراتی همراه باشد. به همین علت در عکاسی از تجهیزات و خطوط مونتاژ باید نکات ایمنی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را به دقت رعایت نمایید. حتما پیش از آغاز پروژه در مورد قوانین و مقررات کارخانه اطلاعات لازم را کسب کنید.

از طرف دیگر هرچه در مورد محلی که قرار است از آن عکاسی ‌کنید بیشتر بدانید، شانس ثبت تصاویر حرفه‌ای‌تر، بیشتر خواهد شد. بنابراین در رابطه با آن صنعت، نوع تجهیزات، فعالیت‌هایی که در آنجا انجام می‌شود و همچنین فرایند تولید تحقیق و بررسی کنید. این مطالعه و تحقیق به داشتن پیش‌زمینه ذهنی مناسب شما کمک خواهد کرد. به این ترتیب ایده‌های بهتری برای عکاسی خواهید داشت.

آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی + تجهیزات و وسایل مورد نیاز

نورپردازی به عنوان یک چالش و یک فرصت

فضاهای صنعتی و کارخانه‌ها می‌توانند چالش‌های زیادی برای عکاسان به همراه داشته باشند. به احتمال زیاد در این فضاها امکان استفاده از تجهیزات نورپردازی وجود نخواهد داشت. کارگاه‌ها و کارخانه‌ها معمولا نورپردازی را تنها در مناطقی که کارگران مشغول به کار هستند، انجام می‌دهند.

به همین علت توصیه می‌شود که در عکاسی از صنایع مختلف از سرعت شاتر پایین و سه پایه برای ثبت صحنه‌های مورد نیاز استفاده کنید. همچنین در فضای کارخانه به دنبال منابع نوری خاصی باشید که در آنجا وجود دارد و می‌تواند جلوه‌ای هیجان‌انگیز در تصاویر شما ایجاد کند. به عنوان مثال، جرقه‌های جوشکاری یا فلزات مذاب می‌توانند با سرعت شاتر پایین، تصاویر زیبایی به وجود آورند.

با مقیاسهای مختلف بازی کنید

یکی از مواردی که در عکس‌های صنعتی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها توجه بیننده را جلب می‌کند، مقیاس‌های غیر معمول است. این مقیاس‌ها معمولا بزرگ‌تر از فضاها و وسایلی که هر روز با آن‌ها سر و کار داریم هستند. به عنوان مثال سقف بلند کارخانه‌ها، قطعات مونتاژ شده و تجهیزات کار، مواردی هستند که در این تفاوت مقیاس نقش دارند. حضور کارگران در حین کار در عکس‌ها نیز این مقیاس‌های بزرگ را بهتر نشان خواهد داد.

مثلا شخصی که در کنار تجهیزات ساخت اتومبیل ایستاده است در مقایسه با آن‌ها، بسیار کوچک به نظر می‌رسد. این تفاوت مقیاس‌ها تصاویر بسیار جذابی به وجود خواهد آورد. البته توجه داشته باشید که برای ثبت تصاویر منحصر به فرد از فضاهای صنعتی باید از لنز مناسب استفاده کنید و زوایای عکاسی را نیز به درستی انتخاب نمایید.

در کنار توجه به مقیاس‌های بزرگ و استفاده از آن‌ها در ثبت تصاویر، توجه به جزئیات را نیز فراموش نکنید.

 تمرکز بر مقیاس‌های بزرگ و کوچک به طور همزمان یک مهارت اساسی در بسیاری از زمینه‌های عکاسی است. اما در سایت‌های صنعتی معمولا شتاب و سرعت بالای کار باعث می‌شود که عکاسان از جزئیات غافل شوند.

سعی کنید لنز دوربین را روی جزئیاتی مانند پیچ و مهره‌ها، بدنه محصولات و یا ابزارآلات مخصوص هر صنعت متمرکز کنید. توجه به جزئیات در کنار مقیاس‌های بزرگ‌ تصویر کامل‌تری از مجموعه مورد نظر ارائه خواهد داد.

آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی + تجهیزات و وسایل مورد نیاز

تجهیزات عکاسی صنعتی

در هر نوع عکاسی صنعتی، به مجموعه‌ وسایلی نیاز خواهید داشت. نکته مهم در عکاسی از صنایع گوناگون، انتخاب وسایل و تجهیزاتی است که به راحتی بتوانید آن‌ها را جابه‌جا نمایید. بهتر است تا حد امکان وسایل کمتری با خود حمل کنید. به این ترتیب حرکت شما به سادگی در سراسر کارخانه یا کارگاه انجام خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد سایت‌های صنعتی اغلب تاریک و کم‌نور هستند. به همین علت عکاسی با سرعت شاتر آهسته یکی از موارد کاربردی در این فضاها خواهد بود. بنابراین سه پایه یکی از ابزارهایی است که حتما به آن نیاز خواهید داشت.

در ادامه فهرستی از وسایل ضروری و اساسی در عکاسی از صنایع مختلف آورده شده است. توصیه می‌شود در هنگام انجام عکاسی صنعتی حتما این لوازم را همراه خود داشته باشید:

  • دوربین حرفه‌ای
  • یک کارت حافظه CF با ظرفیت بالا
  • باتری اضافی برای دوربین
  • لنزهای مناسب (اگر قصد دارید تنها یک لنز همراه خود داشته باشید، بهتر است از یک لنز زوم استفاده کنید.)
  • فلاش اکسترنال دوربین
  • سه پایه.

با توجه به نکات گفته شده در آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قادر خواهید بود تصاویر جذابی از محصولات، کارخانه‌ها و سایت‌های مختلف صنعتی ثبت کنید. علاوه بر درآمدی که به عنوان عکاس از این تصاویر به دست خواهید آورد، می‌توانید این عکس‌ها را در نمونه کارهای خود نیز قرار دهید. داشتن چندین عکس از کارخانه‌ها و فضاهای صنعتی، پورتفولیوی شما را چند پله ارتقا خواهد داد و روش خوبی برای معرفی توانایی‌های مختلف شما خواهد بود. به این ترتیب طیف گسترده‌تری از مشتریان به استودیوی شما جذب خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز