خبرگزاری کار ایران

آموزش صفر تا صد بورس به صورت رایگان چگونه امکان پذیر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۳۲

حفظ ارزش سرمایه و کسب سود از مهمترین کارهایی است که هر کس در طول زندگی باید با دقت به آن بپردازد. لازمه چنین چیزی آموزش دیدن و ورود حرفه ای به بازار است. در این مقاله ابتدا توضیحات کوتاهی راجع به بورس و سرمایه می‌دهیم و در ادامه منابعی که برای آموزش می توانید از آن ها استفاده کنید را معرفی خواهیم کرد.

 

بورس چیست؟

بورس (به فرانسوی: Bourse) یا بهابازار به بازاری سازمان‌یافته گفته می‌شود که قیمت‌گذاری، خرید و فروش کالا، قرارداد آتی و اوراق بهادار در آن انجام می‌پذیرد. [منبع] در ایران نیز برای اولین بار در سال 1315 مطالعات اولیه راه اندازی بورس انجام شد اما با توجه به شرایط آن روزگار، راه اندازی و نهایی کردن پروژه بیش از 25 سال طول کشید.

بورس در واقع جایی است که در آن خرید و فروش صورت گرفته و معامله ای انجام می شود. امروزه با توجه به گسترده شدن فناوری، اینترنت بستر بسیار خوبی برای انجام معاملات شده و تقریبا تمامی معاملات بر بستر اینترنت انجام می شود.

  • بورس اوراق بهادار
  • بورس کالا
  • بورس انرژی

منابع آموزش بورس

برای شروع یادگیری بهتر است با منابع رایگان و سایت ها شروع کنید و حتی کمی کتاب بخوانید. بعد از این می توانید در کلاس های آموزشی شرکت کنید. البته این کار، روند پیشنهادی ما است چرا که با این کار، مفاهیم کلاسی با کیفیت بالاتری در ذهنتان خواهد ماند و ملکه ذهن شما می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا منابع آموزشی پیشنهادی را به شما معرفی کنیم.

آموزش صفر تا صد بورس به صورت رایگان چگونه امکان پذیر است؟

سایت آموزش اقتصاد بیدار

این سایت (https://ebidar.com/education/) با ارائه مطالب تخصصی آموزشی متنی و تصویری رایگان، سعی کرده است تا تمامی نکات آموزشی بورس را پوشش دهد. از جمله ویژگی‌های مهم این سایت، توضیح کامل و مفهومی و همچنین ارائه مثال‌های متنوع حین آموزش است. کلاس ها و دوره های آموزشی رایگان و همچنین برگزاری دوره های جامع در برنامه آموزشی ایشان قرار دارد. مقالات آموزشی این سایت به تمامی حوزه های مالی و سرمایه گذاری می پردازد و شما را به صورت کامل آماده سرمایه گذاری در بورس خواهد کرد کلاس های آموزشی

 کتاب

کتاب های زیادی برای آموزش بورس به نگارش در آمده است. از جمله این کتاب‌های می توان به تحلیل تکنیکال جان مورفی، امواج الیوت با ترجمه مهدی میرزایی، سرمایه گذار هوشمند بنیامین گراهام، معامله گر منظم مارک داگلاس اشاره کرد.

سایت اینوستوپدیا (investopedia)

این سایت (investopedia.com) یکی از کامل ترین منابع آموزشی بورس و سرمایه گذاری به زبان انگلیسی است. آموزش تمامی مفاهیم بورس و سرمایه گذاری در این وجود دارد و البته بخشی نیز برای استفاده از محتوای غیر رایگان در این سایت در نظر گرفته شده است.

چه چیزهایی را باید یاد بگیریم؟

آموزش صفر تا صد بورس به صورت رایگان چگونه امکان پذیر است؟

تحلیل بنیادی: تحلیل بنیادی روشی از بررسی سهام شرکت است که شرکت را بررسی کرده و ارزش ذاتی آن را محاسبه می کند. در این روش بعد از محاسبه ارزش ذاتی سهم، سپس قیمت فعلی آن را بررسی می کنند. اگر قیمت فعلی کمتر از قیمت ارزش ذاتی آن بود، اقدام به خرید و اگر قیمت فعلی بیشتر از ارزش ذاتی بود، اقدام به فروش می کنند. افرادی که از این روش استفاده می کنند معمولا با دید بلند مدت معامله می کنند و بنابراین در معاملات کوتاه مدت کمتر از آن استفاده می شود. این روش دانش زیادی لازم دارد و معمولا افراد کمتری از آن استفاده می کنند.

تحلیل تکنیکال: تحلیل تکنیکال یکی از رایج ترین روش های بررسی سهام و یا شاخص های بازار است. تحلیل فنی یا تکنیکال، بیش از هر چیزی به قیمت فعلی سهم و گذشته آن دقت می کند. تحلیلگران تکنیکال معتقدند که همه چیز در قیمت سهم خلاصه می شود و نیاز به بررسی چیز دیگری نیست.

تابلوخوانی: در این روش، با بررسی و رصد تابلوی سهم ها، تغییرات زیادی از جمله قیمت ها، تغییرات سهامداران، ورود و خروج پول هوشمند، حجم معاملات، فیلترنویسی، تعداد معاملات، ترازنامه، سود و زیان، تغییرات حقیقی-حقوقی و بسیاری از اطلاعات دیگر را می توان به دست آورد. با بررسی دقیق تغییراتی که در تابلوی سهم های اتفاق می افتد، می توان سیگنال های خرید و فروش زیادی را به دست آورد.

مدیریت سرمایه: مدیریت ریسک و سرمایه یکی از مهم ترین کارهایی است که هر کس باید تا حدودی آن را بلد باشد. شما با استفاده از تکنیک‌ها باید تشخیص دهید که چه مقدار از سرمایه تان را در یک معامله وارد کنید، چقدر احتمال سود و چقدر احتمال ضرر دارید و چه موقع باید از یک معامله خارج شوید.

آموزش خرید سهام

برای خرید و فروش سهام ابتدا باید کد بورسی دریافت کرده و در کارگزاری ثبت نام کنید. با ورود به ebidar.com/register-in-bourse می توانید روند ثبت نام، احراز هویت و شروع معامله را به طور کامل مشاهده کنید. بعد از تکمیل مراحل ثبت نام، کد بورسی و کد معاملاتی برای شما پیامک می شود و می توانید با ورود به ساماننه معاملاتی اقتصاد بیدار، سهام مورد نظر خود را بخرید و یا بفروشید.

روش سرمایه گذاری غیر مستقیم

سرمایه گذاری غیر مستقیم یکی از روش های رایج سرمایه گذاری محسوب می شود. این روش مناسب افرادی است که تخصص و زمان کافی برای خرید و فروش مستقیم سهام را ندارند. در روش غیر مستقیم می توانید در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرده و یا سرمایه خود را به شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار بسپارید.

هنگام معامله سهام به چه نکاتی توجه کنیم؟

باید دقت زیادی در خرید و فروش های خود داشته باشید و هر سهمی را معامله نکنید. در ادامه نکات مهمی که برای انجام بهتر معاملات به شما کمک می کند را با هم بررسی می کنیم:

  • سهم بنیادی بخرید
  • در جهت روند و در اصلاح ها خرید کنید
  • یک سبد سهام متنوع تشکیل دهید
  • به سهام شناور شرکت مورد نظر دقت کنید
  • قابلیت نقد شوندگی

سخن آخر

اگر قصد فعالیت در بازار سرمایه را دارید، باید برای آموزش مباحث مالی، بورس و سرمایه گذاری وقت ویژه ای بگذارید و از اهمیت آموزش غافل نشوید. سرمایه گذاری به دو روش مستقیم و غیرمستقیم در بورس انجام می شود. در روش مستقیم شما خودتان اقدام به خرید و فروش سهام می کنید و در روش غیر مستقیم با سرمایه گذاری در صندوق ها و یا سپردن سرمایه خود به سبدگردان، سرمایه شما توسط متخصصین امر مدیریت خواهد شد. کتاب ها، مقالات سایت اقتصاد بیدار و کلاس های آموزشی اقتصاد بیدار از مهم ترین منابعی هستند که در مسیر آموزش فواید زیادی برای شما خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز