خبرگزاری کار ایران

کرونا دلتا: علایم، عوارض، درمان و واکسن کرونا در شهریور1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۶۵

با ادامه بیماری همه گیر COVID-19 در سراسر جهان، مقامات بهداشت عمومی در حال بررسی جهش‌ها و انواع ویروس کرونا هستند. ویروس‌ها دائماً برای سازگاری و زنده ماندن تغییر می‌کنند و انواع مختلف، زمانی ظاهر می‌شوند که یک سویه دارای یک یا چند جهش متفاوت از بقیه است. حتی در اوایل تابستان که مردم احساس امیدواری کردند یا حداقل خوش‌بینی محتاطانه‌ای مبنی بر عقب نشینی همه گیری پیدا کرده بودند، جهش جدید ویروس COVID-19 با نام کرونای دلتا قلب مردم را باردیگر لرزاند!

کرونای دلتا چیست؟

این روزها ویروس ویرانگر کووید 19 در شکل جدید خود و با جهش‌هایی که از خود رو کرده است جهانیان را درگیر کرده و با نام دلتا به گردش در آمده و بسیاری از کشورها از جمله ایران را قربانی کرده است.نگرانی اصلی در حال حاضر Delta است، نوعی ویروس بسیار مسری SARS-CoV-2، که اولین بار در هند در ماه دسامبر 2021 شناسایی شد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها  (CDC) دلتا را از سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا و همچنین ویروس‌هایی که باعث آبله، MERS SARS و ابولا می‌شوند، واگیردارتر توصیف کرده است.

کرونای نوع دلتا چیست؟

ویروس کووید 19 با توجه به CDC، نوع دلتا، که به B.1.617.2 نیز معروف است، می‌تواند راحت‌تر گسترش یابد. این سویه دارای جهش‌هایی است که باعث می‌شود سلول‌های انسان را راحت تر آلوده کند. یعنی اگر افراد به ویروس مبتلا شوند و به راحتی آن را به دیگران منتقل کنند، مسری‌تر خواهند بود.

به گزارش واشنگتن پست، محققان گفته‌اند: ”  بیماری کرونای نوع دلتا حدود 50 درصد بیشتر از نوع آلفا، که برای اولین بار در انگلستان شناسایی شد، مسری است. آلفا، که با نام B.1.1.7 نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر 50 درصد بیشتر از ویروس اولیه کرونا واگیردارتر است.”

متخصصان بهداشت عمومی تخمین می‌زنند:” به طور متوسط ​​فردی که به دلتا آلوده می‌شود، آن را به سه یا چهار نفر دیگر منتقل می‌کند.”

کووید ۱۹ نوع دلتا پلاس چیست؟

به گزارش CBS News، نوع دلتا پلاس، که با نام B.1.617.2.1 یا AY.1 نیز شناخته می‌شود ، “نوع فرعی” نسخه دلتا محسوب می‌شود. این نوع جهشی دارد که به ویروس اجازه می‌دهد تا به سلول‌های ریه بهتر حمله کرده و به طور بالقوه از واکسن‌ها فرار کند.

دلتا پلاس که ابتدا در هند شناسایی شد، اکنون در ایالات متحده، بریتانیا و تقریباً ده کشور دیگر یافت شده است. هند آن را نوعی نگرانی برچسب زده است، اما CDC و WHO چنین نگرشی نسبت به این بیماری ندارند.

وضعیت کرونای دلتا در ایران چگونه است؟

براساس گزارش‌های موجود سراسر کشور در معرض کرونای دلتا قرار گرفته و تعداد بیمارهای سرپایی و بستری‌ها افزایش یافته است. این ویروس در وهله اول از بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی وارد کشور شد و در حال حاضر شهرهای جنوبی وضعیت سخت تری را تجربه می‌کنند.

همانطور که می‌دانید بهترین راه پیشگیری واکسیناسیون است. اگر تمام دنیا سریع‌تر واکسینه شوند، ویروس فرصت کمتری برای تغییر دارد.

کرونا دلتا: علایم، عوارض، درمان و واکسن کرونا در شهریور1400

بیماران مبتلا به کرونا دلتا در ایران

سرایت پذیری کرونای دلتا

سرعت گسترش ویروس کرونا دلتا واقعا چشمگیر است. دیری نمی‌پاید که در سراسر جهان، دلتا نیز همه‌گیر خواهد شد. اولین مورد بیماری کرونای دلتا در دسامبر 2020 شناسایی شد. این نوع کووید19 به سرعت به گونه اصلی ویروس در هند و سپس بریتانیای کبیر تبدیل شد. بر اساس برآوردهای CDC، دلتا عامل بیش از 80 درصد موارد جدید COVID-19 بود.

همه ویروس‌ها جهش می‌یابند و اغلب گسترش می‌یابند. اما هنگامی که جهش باعث تغییر رفتار ویروس می‌شود، شاید آن ویروس نسبت به نسخه‌های قبلی مسری تر یا کشنده تر شود . در این صورت، آن نسخه جهش یافته به عنوان یک نوع جدید طبقه بندی می‌شود.

“نحوه تغییر نرخ رشد ویروس کرونای دلتا واقعاً بسیار چشمگیر است.” دلتا 50 درصد سریعتر از آلفا پخش می‌شود که 50 درصد بیشتر از نوع اولیه SARS-CoV-2 مسری‌ست.

علائم کرونای دلتا

علائم سرماخوردگی از جمله سردرد، آبریزش بینی و گلو درد، در حال حاضر در لیست اصلی علائم دلتا هستند ، در حالی که علائم سنتی COVID-19-از دست دادن بویایی، تنگی نفس، تب و سرفه مداوم از آن زمان به بعد کاهش یافته است. به گزارش ان بی سی نیوز، پزشکان در ایالات متحده نیز از روند مشابهی یاد کرده اند، به ویژه در مناطقی که بالاترین میزان موارد کرونا دلتا را دارند.

کرونا دلتا: علایم، عوارض، درمان و واکسن کرونا در شهریور1400

تست PCR برای شناسایی بیماری کرونا در فرد

پیش‌بینی آینده کرونای دلتا، دلتا آخرین نسخه‌ای نیست که ظاهر می‌شود

واکسیناسیون نه تنها به جلوگیری از عفونت و بیماری ناشی از نوع دلتا و سایر موارد موجود کمک می‌کند؛ بلکه جلوگیری از ظهور انواع جدید و بالقوه خطرناک را نیز در پی دارد. زیرا هر بار که ویروس به سمت فرد جدیدی می‌رود، احتمال جهش در آن افزایش می‌یابد.اگر ما چرخه انتقال را بشکنیم و میزان عفونت ها را در یک جامعه کاهش دهیم، بهترین دفاع در برابر تکامل و توسعه این گونه های جدید خواهد بود.

راه‌های پیشگیری از کرونای دلتا

اگر قبلاً واکسینه نشده‌اید و اگر دومین تزریق خود را در یک سری دو دوز انجام می‌دهید، به عقب برگردید و آن را کامل کنید. همچنین، اگر مریض هستید، در خانه بمانید. حتی اگر واکسینه شده‌اید به یاد داشته باشید که بعد از بیرون رفتن، دست‌های خود را بشویید و سعی کنید فاصله فیزیکی خود را حفظ کنید.

اگر در جمعی هستید که احساس ناراحتی می‌کنید، به ویژه وقتی نمی‌دانید افراد واکسینه شده‌اند یا نه، محتاطانه است که از ماسک برای محافظت از خود استفاده کنید. انجام این کار در صورت ابتلا و ناقل بودن ناخودآگاه شما از اطرافیان محافظت می‌کند.

با داشتن بیمه کرونا نگران هزینه‌های درمان نباشید!

کرونا دلتا: علایم، عوارض، درمان و واکسن کرونا در شهریور1400

بیمه کرونا: همراه شما برای کاهش هزینه‌های درمان و بستری شدن

کارشناسان بیمه دات کام با آرزوی سلامتی برای تمامی انسان‌ها در سراسر جهان به ویژه هم وطنان عزیزمان خدماتی را جهت کم کردن هزینه‌های درمان افراد را در نظر گرفته‌اند. افراد می‌توانند در این شرایط به فکر بیمه خود باشند. افراد با این خدمت می‌توانند از پس هزینه‌های درمان و بستری بربیایند. این پیشنهاد تحت عنوان بیمه کرونا نام گرفته است. تمامی افراد می‌توانند با دوراندیشی خود این بیمه را خریداری کرده و از پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان کرونای دلتا جلوگیری کنند.برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان بیمه دات کام با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس حاصل فرمایید.

منبع: سایت بیمه دات کام(https://bimeh.com/)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز