خبرگزاری کار ایران

5 دلیل که چرا ارزانترین راه سفید شدن دندان‌ها بلیچینگ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۹۹

اگر دندان‌هایتان دچار تغییر رنگ شده به طوری که زیبایی طرح لبخندتان را به خطر انداخته، می توانید روش‌های دندانپزشکی موثری که باعث سفید شدن دندان ها می شود را امتحان کنید. این روش  ها در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه ای بسیار مناسب دندان هایی که دچار تغییر رنگ شده اند را سفید می کنند و نتایجشان تا بیش از 1 سال دوام دارد. این روش ها با نام بلیچینگ دندان شناخته می شود که در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش رایج و امروزی دندانپزشکی به منظور سفید کردن دندان ها است. در این روش از مواد شیمایی برای سفید تر کردن دندان ها استفاده می شود. روند کار به این شکل است که ژلی حاوی مواد سفید کننده بر روی دندان ها قرار می گیرد، مواد سفید کننده فعال شده و به سفید کردن دندان ها کمک می کنند.

انواع روش بلیچینگ به منظور سفید کردند دندان ها چیست؟

روش های زیادی وجود دارند که از مواد شیمایی برای سفید شدن دندان ها اسفاده می کنند اما ما آن ها را در دو دسته زیر قرار می دهیم:

  • بلیچینگ در مطب دندانپزشکی یا آفیس
  • بلیچینگ در خانه و منزل

آفیس بلیچینگ

اگر بخواهیم در مطب دندانپزشکی دندان ها را سفید کنیم اصطلاحا میگوییم که بلیچینگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفیس بلیچینگ نیز گفته می شود. دندانپزشک برای اینکه دندان ها را سفید کند از ژل سفید کننده حاوی ماده هیدروژن پراکسید یا کارباماید پراکسید استفاده می کند. او این ژل را به سطح دندان ها اعمال می کند و با نور یا لیزر، عوامل سفید کننده موجود در ژل را فعال می کند.

ژل سفید کننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بین بردن رنگدانه های غیر طبیعی و تیره روی سطح دندان ها کمک می کند. اینکار در یک جلسه صورت می گیرد و ممکن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقیقه روی دندان ها قرار بگیرد. 

هوم بلیچینگ

کیت هایی وجود دارد که تمام آنچه برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جای داده است. در این کیت ها ژل سفید کننده، پلاک ها یا قالب های آماده دندانی، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل های هوم بلیچینگ دندان، حاوی همان مواد سفید کننده ای هستند که در آفیس بلیچینگ وجود دارد اما غلظت بسیار کمتری دارند. هزینه بلیچینگ دندان در منزل مقداری از هزینه کلینیکی آن بیشتر است. همچنین کارایی کمتری دارد.

5 دلیل که چرا ارزانترین راه سفید شدن دندان‌ها بلیچینگ است

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

بسته به اینکه با چه روشی قصد دارید دندان هایتان را سفید کنید هزینه ها هم متغییر خواهد بود. مثلا هزینه بلیچ در مطب از 1.5 میلیون به بالا است. و هزینه بلیچ در خانه می تواند بیشتر از 800 هزار تومان باشد. برای اطلاع از هزینه بلیچینگ دندان باید از نزدیک با متخصص و دندانپزشک خودتان مشورت کنید.

چرا بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک ارزانترین روش سفید شدن دندان ها است؟

دلایل زیادی داریم که چرا بلیچینگ دندان بسیار کم هزینه تر از روش های دیگر برای سفید کردن دندان ها است. البته ذکر این نکته لازم است که منظور از هزینه و ارزان بودن، صرفا پول نیست. ما زمان و سایر عوامل دیگر را نیز مد نظر داریم. به طور کلی دست کم 4 دلیل برای اینکه چرا بلیچینگ دندان ارازن ترین روش سفید کردن دندان است وجود دارد که در ادامه توضیح داده شده اند.

1. در کوتاه ترین  زمان ممکن انجام می شود

روش های سفید کردن دندان (سنتی و خانگی) همگی در دراز مدت منجر به سفید شدن جزئی دندان ها می شود. هیچ روش خانگی با یک بار استفاده نمی تواند سفید شدن دندان هایتان را تضمین کند اما با روش بلیچینگ و کمتر از 1 ساعت می توانید بالای 1 سال دندان هایتان را سفید و درخشان کنید. این موضوع هم در زمان شما صرفه جویی می کند و هم در هزینه.

روش های دندانپزشکی دیگر مانند لمینت و ونیر کامپوزیت با اینکه می توانند لایه هایی از جنس سرامیک و کامپوزیت سفید را روی دندان ها بکشند اما متاسفانه در چند جلسه و با هزینه بیشتر انجام می شوند.

2. نسبت به روش های ترمیم های زیبایی بسیار ارزان تر است

روش های ترمیم دندانپزشکی اغلب منجر به سفید به نظر رسیدن دندان ها می شود. مثلا ما لمینت دندان و ونیر کامپوزیت را داریم که نمای لبخند ما را سفید و درخشان می کنند. اما هزینه ای که قرار است برای اصلاح طرح لبخند با لمینت و ونیر کامپوزیت پرداخت کنید خیلی بیشتر از هزینه بلیچینگ دندان در مطب و یا حتی در خانه است.

دندانپزشکان توصیه می کنند که اگر انتظارات شما از سفید بودن دندان ها منطقی باشد و فقط بخواهید چند پرده دندان ها را سفید کنید، بهترین روش قطعا بلیچینگ دندان ها است. اما اگر دوست دارید دندان ها بیش از حد سفید شوند باید بدانید که بلیچینگ جوابگو نیست و باید به فکر روش های دیگر مثل لمینت دندان و ونیر کامپوزیت باشید. در نظر داشته باشید که هزینه لمینت دندان تقریبا 2 برابر هزینه بلیچینگ دندان است.

5 دلیل که چرا ارزانترین راه سفید شدن دندان‌ها بلیچینگ است

3. ماندگاری بالایی دارد

اغلب روش های سفید کردن دندان ها موقتی هستند و حتی اگر دندان ها را سفید کنند ماندگاری بالایی ندارد. همین باعث می شود که شما هزینه زیادی بپردازید تا بتوانید با این روش ها دندان ها را سفید کرده و سفید نگاه دارید.

اما زمانی که بلیچینگ می کنید یک بار هزینه ای پرداخت می کنید و تا چند ماه یا حتی برای چند سال دندان هایتان سفید خواهد ماند. این باعث صرفه جویی در هزینه های  شما خواهد شد.

4. کیفیت سلامت دهان و دندان را افزایش می دهد

زمانی که دندان ها بلیچینگ می شود به دلیل اینکه در یک چشم بر هم زدن سفید می شوند و نتایج آن نیز دست کم برای چند ماه ادامه دارد، افراد تصمیم می گیرند که برای سفید ماندن دندان ها بیشتر تلاش کنند. آن ها بیشتر مسواک می زنند، هر غذایی نمی خورند و خلاصه حواسشان بر روی بیشتر شدن مدت زمان بلیچینگ دندان متمرکز است. همین باعث می شود بهداشت دهان و دندان و درنتیجه سلامت آن بالاتر برود.

هر زمان که بهداشت دهان و دندان بیشتر رعایت شود در درازمدت دندان ها سالمتر خواهند بود برای مثال کمتر دچار پوسیدگی می شوند و این یعنی کاهش هزینه های ترمیم و درمان دندانپزشکی.

5. هیچ آسیبی به دندان ها نمی رساند

روش‌های زیادی وجود دارد که منجر به سفید شدن دندان ها می شود اما اغلب این روش ها اصولی نیست و می تواند منجر به آسیب دائمی به دندان ها شود. مثلا شستشوی مکرر دندان ها با جوش شیرین یکی از روش های خانگی سفید کردن دندان ها است. اما اگر اینکار به درستی انجام نشود یا مکررا انجام شود می تواند به مینای دندان آسیب بزند.

ترمیم مینای دندان با روش‌های دندانپزشکی نیز هزینه زیادی در بر دارد و درنتیجه اینکار هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. اما بلیچینگ دندان با روش دندانپزشکی می تواند نتایج موثر داشته باشد و هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز