خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در نصب و تعمیر پکیج

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۲۳

تعمیر پکیج، نصب پکیج و همچنین عیب یابی مشکلات رایج آن از جمله مواردی هستند که هر فرد استفاده کننده از پکیج باید تا حدی از آن سر دربیاورد. در این مقاله بنا داریم به صورت کلی درباره مراحل نصب پکیج و تعمیر پکیج صحبت کنیم. همچنین هزینه نصب پکیج و عوامل تاثیرگذار بر آن را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه هر آنچه که لازم است در مورد نصب پکیج بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اما به هرحال نصب یا تعمیر پکیج، یک فرایند تخصصی است و معمولاً برای اجرا نیاز به تجربه قبلی دارد. «خدمت از ما»، بازار آنلاین خدمات است که می‌توانید از طریق آن به بهترین متخصصین در هر زمینه خدماتی دسترسی داشته باشید. در میان وسایل گرمایشی و شهرها، تعمیر پکیج در تهران یکی از پردرخواست‌ترین این خدمات است.

مراحل نصب پکیج و نکات مهم پیرامون آن

پکیج‌ها به دو صورت دیواری و زمینی تولید می‌شود. پکیج‌های زمینی عموماً برای فضاهایی با مساحت زیاد است و انرژی زیادی نیز مصرف می‌کند. کاربرد پکیج‌های دیواری در منازل بیشتر است؛ از این رو در این بخش به توضیح مراحل نصب پکیج بوتان و سایر برندها می‌پردازیم.

  1. برای نصب پکیج، ابتدا باید پایه نگهدارنده آن را نصب کنید. این پایه، شابلون نام دارد و باید در ارتفاع مناسب نصب شود. همچنین باید از تراز بودن سطح آن و محکم شدن پیچ‌ها و اتصالات مربوطه، اطمینان حاصل کنید.
  2. برای نصب پکیج بوتان یا ایران رادیاتور، در این مرحله باید دستگاه را روی پایه قرار دهید و از محکم قرار گرفتن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. سپس باید اتصالات مربوط به شیر و لوله آب پکیج را درست مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما نصب نمایید. البته این بخش در نصب پکیج ایران رادیاتور، بوتان و یا دیگر برندها تفاوت خاصی نمی‌کند. ولی به هرحال باید مطابق دستورالعمل نصب دستگاه پیش بروید.
  4. در ادامه باید پکیج را به لوله گاز متصل کرد. برای این کار باید شلنگ مخصوص با قطر مناسب تهیه کنید و خروجی دستگاه را به خروجی لوله گاز منزل نصب نمایید. این اتصال، توسط بست‌های فلزی انجام می‌شود. در این مرحله باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنید و از محکم بودن بست‌ها اطمینان حاصل کنید تا نشت گاز اتفاق نیفتد. اگر حس می‌کنید مهارت کافی برای این کار ندارید، از یک نصاب و تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.
  5. در مرحله بعد باید دودکش پکیج را نصب کنید. سعی کنید از ابتدا پکیج را جایی نصب کنید که مسیر دودکش، طولانی و پرپیچ و خم نشود. قطر دودکش را درست انتخاب کنید و در خروجی آن کلاهک H قرار دهید.
  6. یک ترانس محافظ برق تهیه کنید و از طریق آن، پکیج را به برق متصل کنید. این کار برای جلوگیری از سوختن پکیج در هنگام نوسانات و قطعی برق است.
  7. در این مرحله باید فشار پکیج را تنظیم کنید. برای این کار باید شیر ورودی آب را باز کنید تا آب به درون دستگاه راه پیدا کند. صبر کنید فشار سنج روی پکیج عددی بین 5/1 تا 2 را نشان دهد. سپس شیر پرکن را ببندید.
  8. اگر در فصول سرد سال هستید پکیج را روی حالت زمستانی بگذارید تا علاوه بر تامین آب گرم، شوفاژها نیز گرم شوند. پکیج در حالت تابستانی، آب را فقط جهت استحمام و مصرف شستشو گرم می‌کند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه نصب پکیج

قطعاً نمی‌توان مقدار ثابتی برای هزینه نصب پکیج مشخص کرد و عوامل مختلفی در اجرت نصب تاثیرگذارند. اولین فاکتور و تقریباً مهم‌ترین آن برند پکیج است. هر برند بسته به کیفیت، قیمت متفاوتی دارد و در نتیجه قیمت نصب آن هم متفاوت است.

عامل موثر بعدی، میزان متریال مورد نیاز برای لوله‌کشی و همچنین مقدار پیچیدگی آن است. اگر به تازگی قصد نصب پکیج را دارید، ممکن است برای راحتی کار بخواهید که لوله کشی روکار انجام دهید. قیمت لوله کشی روکار با لوله کشی توکار متفاوت است. دستمزد نصاب و هرگونه تجهیزات و قطعاتی که استفاده می‌شود نیز به هزینه نصب پکیج اضافه خواهد شد.

نکات مهم در نصب و تعمیر پکیج

تعمیر پکیج و عیب یابی مشکلات رایج آن

سرویس پکیج به طور منظم، جز ملزومات نگهداری از این دستگاه است. اگر سرویس دوره‌ای پکیج را انجام ندهید، ممکن است در حالت غیرمنتظره‌ای مجبور شوید دنبال تعمیرکار پکیج بگردید. در این بخش به رایج‌ترین مشکلاتی که نیازمند تعمیرات پکیج هستند و دلایل آن می‌پردازیم.

علی‌رغم این که پکیج کار می‌کند، شوفاژ گرم نمی‌شود. علت چیست؟

در این حالت معمولا شیر ورودی رادیاتور رسوب کرده است. شیرها را باز کنید و در صورت وجود رسوب آن‌ها را پاک نمایید. در غیر این صورت خرابی شیر سه طرفه نیز ممکن است باعث گرم نشدن شوفاژ باشد که باید تعویض شود. خرابی ترموستات و درست نشان ندادن دما نیز ممکن است باعث شود که آب به اندازه کافی گرم نشود.

چرا پکیج روشن نمی‌شود؟

اگر میله جرقه زن پکیج سوخته باشد، خواهید دید که پکیج روشن نمی‌شود. در این صورت باید این قطعه را تعویض کنید. گاهی پکیج به سختی و با حالت ناگهانی و انفجاری روشن می‌شود. در این صورت احتمالا بین میله جرقه زن و محل شعله پکیج فاصله افتاده است که این باعث می‌شود روشن شدن پکیج، نرمال نباشد. در این صورت به سرویس و تعمیر پکیج در ناحیه شعله و جرقه نیاز است.

چرا پکیج به صورت مکرر خاموش می‌شود؟

مهم‌ترین علت این اتفاق، انسداد و گرفتگی مدار گرمایش (لوله‌های آب و گاز) است. این کار باعث می‌شود آب کافی در مدار وجود نداشته باشد و یا فشار گاز کم باشد. با نصب یک فیلتر رسوب‌گیر در ورودی آب پکیج، می‌توانید از انسداد لوله‌های آب جلوگیری کنید. همچنین چک کنید که فشار گاز بیش از اندازه کم نباشد و دودکش کار مکش گازهای احتراق را به خوبی انجام دهد.

علت صدای اضافی پکیج چیست؟

گاهی متوجه صدای اضافی و خرخر مانندی از پکیج می‌شوید. این مشکل دلایل بسیار زیادی ممکن است داشته باشد و پیشنهاد ما این است که برای بررسی دقیق‌تر علت به یک سرویس کار پکیج مراجعه کنید. اما معمولا این مشکل مربوط به هواگیری پکیج است. در صورت تولید صدای اضافی، یک بار پکیج را هواگیری کنید.

عیب یابی پکیج بوتان براساس کد خطا

برند بوتان پکیج را در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید می‌کند. در انواع دیجیتال آن، هر مشکل با یک کد خطا روی دستگاه نمایش داده می‌شود. در این بخش تعدادی از رایج‌ترین کد خطاهای پکیج بوتان را معرفی می‌کنیم:

  • خطای E01: مشکل تشکیل نشدن شعله و عدم دریافت جرقه توسط مشعل.
  • خطای E02: مشکل قطعی یا خرابی کلید مبدل حرارتی که باعث قطعی در مدار و عدم کارکرد درست پکیج می‌شود.
  • خطای E04: مشکل پایین بودن فشار آب در مدار گرمایش پکیج.
  • خطای E09: عدم گردش آب در مدار گرمایش به دلیل خرابی پمچ یا برد.
  • خطای E12: قطعی سیم ماژولاتور شیر گاز.

توجه کنید بعضی خطاها در مدل‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد؛ اما مواردی که نام برده شد در مدل‌های مختلف پکیج بوتان ثابت است. همچنین تعداد این خطاها بیشتر از مواردی است که در این مقاله ذکر شد. تعمیر پکیج بوتان، نیازمند آگاهی دقیق از علت مشکل و عیب یابی آن است.

نکات مهم در نصب و تعمیر پکیج

سخن آخر

توجه کنید سرویس پکیج به صورت منظم، شما را از مشکلات حادتر و تعمیرات جدی‌تر پکیج بی‌نیاز می‌کند. در این مقاله پیرامون نصب و تعمیرات پکیج نکاتی را بیان کردیم. اگر به دنبال نصاب پکیج هستید، روی متخصصین ماهر «خدمت از ما» حساب کنید. شما می‌توانید با ثبت سفارش در وب سایت یا اپلیکیشن، به رایگان از چند متخصص هزینه نصب پکیج را استعلام کنید و با مقایسه متخصصین، بهترین نصاب را برای نصب پکیج در تهران و دیگر شهرستان‌ها انتخاب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز