خبرگزاری کار ایران

شرایط خرید ملک در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۸۵۳

در این مقاله به بررسی شرایط خرید ملک در فرانسه، پرداخته می­شود. این احتمال وجود دارد که سوالاتی از قبیل اینکه آیا خرید و معامله ملک در فرانسه به جهت سرمایه ­گذاری کاری درست و روش مناسبی است ؟ و آیا اینکه برای کسانی که قصد اقامت در این کشور را دارند، خرید ملک در فرانسه آیا امکان دریافت اقامت فرانسه در این کشور را فراهم می کند ؟ اما به نقل از هوم فرانس باتوجه به شرایط کنونی کشور و افزایش مهاجرت به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم افرادی که دارای سرمایه هستند بهترین پیشنهاد به آن ها خرید ملک در فرانسه و دیگر کشور های موفق و روبه رشد، حالا با ما باشید تا 7 نکته کلیدی که برای اطلاع از شرایط کامل خرید ملکه در کشور فرانسه را به شما توضیح دهیم.

1. حضوردر جلسه معامله

البته این مورد برای کسانی که خود ساکن فرانسه و یا مقیم در آنجا هستند، سهل و آسان هست ولی در صورتی که شخصی، در اروپا ساکن نباشند و یا به دلایلی مانند مشغله کاری زیاد نتواند در جلسه انجام معامله شخصا حضور داشته ­باشد، می­توانند پروسه خرید و معامله ملک خود را به یک وکیل قانونی و حقوقی مورد اعتماد خود، واگذار کند. و یا دعوت نامه ­ای از سوی وکیل موسسه مذکور داشته باشد.

 2. متاهل بودن

 یعنی کسی که در فرانسه زندگی نمی­کند و می­خواهد در آنجا ملکی را خریداری کند می­بایست متاهل یعنی دارای همسر و فرزند باشد.

3. متراژ ملک مورد معامله

طبق قوانین دولت فرانسه متراژ ملکی که کسی قصد خرید دارد، برای سرپرست خانواده، حداقل 14 مترمربع، برای همسر 9 متر مربع و در ازای هر فرزندی که در آن خانواده حضور دارد، 9 متر دیگر به میزان مساحت کل ساختمان اضافه می­گردد.

4. داشتن تمکن مالی

سرپرست خانواده و کسی که متقاضی  برای خرید ملک در کشور فرانسه می­باشد، باید حتما تمکن مالی کافی که معادل حداقل 1300 یورو در ماه است، را درکشور مبدأ (یعنی کشوری که از آنجا قصد مهاجرت به فرانسه را دارد) دارا باشد و بتواند این میزان درآمد ماهیانه را از طریق ادارات مربوطه به اثبات برساند. البته این مقدار پول و درآمد می­بایست از طروق مختلف مانند: حقوق بازنشستگی، مقدار سود ثابت دریافتی از انواع سهام­ هایی که به نام ایشان ثبت شده، و یا دریافت اجاره­ بها از مستاجرین خانه و مغازه و مواردی مشابه این­ها تامین شود.

5. عقد قرارداد رسمی

امور معاملاتی مانند قراردادهای واگذاری و ثبت سند ملکی باید در محضرخانه­ های رسمی و در حضور وکیل قانونی انجام شود. چنانچه اگر در جای دیگر اقدام به انجام معامله کرد، احتمال کلاهبرداری و فروش ملکی به چندین نفر به صورت قراردادی وجود­دارد.

6.  پرداخت مالیات غیر مستقیم

خریدار ملک باید حساب بانکی برای خود باز کند و10 درصد از ارزش واقعی ملک خود را تحت عنوان مالیات به  حساب اداره ی نوتر یعنی اداره مالیات در فرانسه واریز کند. البته اگر در خرید ملک ارزش خانه خریداری­شده به بیش از 1.300.000 یورو برسد، شامل پرداخت مالیات بر ثروت می باشد. و نیز اگر املاک  به وسیله نهادها و سازمان­های حقوقی خاصی خریداری می­شود، می­باست 3درصد از ارزش ملک به عنوان مالیات به ادراه مالیات پرداخت شود. با ذکر این مطلب که نام مالک نیز فاش نمی­شود و محرمانه و سری باقی­می ماند و جایی ذکر نمی­شود. البته باید گفت که طبق ضوابط تصویب شده در سال 2020 فرانسه برای ساختمان­ هایی که مدت ساخت آنها 5 الی 7ساله است، 6 یا 7 درصد خواهدشد، اما مالیات ملکی که کمتر از 5 سال ساخت دارد، 2 یا 3 درصد در نظر گرفته شده­است.

از طرفی ساختمان های مسکونی که تازه ساخت و نوساز باشند تا دو سال صاحبان آنها از پرداخت مالیات ساختمان معاف هستند و تعدادی از مجتمع های اداری و سازمان ها و ارگان های خاص نیز تا مدت 15 سال مشمول معافیت از پرداختن مالیات ساختمان می باشند.

7. پرداخت مالیات مستقیم

جهت خرید ملک فرانسه باید یکسری مراحل حقوقی و قانونی را طی کرد و پس از اطمینان از اینکه هیچ گونه ممانعتی در انتقال سند به نام شخص خریدار وجود ندارد، و پس از عقد قرارداد به صورت رسمی باید مبلغ را بصورت کامل به فروشنده پرداخت کند و نیز هزینه ای بابت کمیسیون و حق مشاوره حق الزمه به محضرخانه داده ­شود.

 شرایط خرید ملک در فرانسه

واجدین شرایط خرید ملک در فرانسه  

طبق قوانین و مقررات این کشور، خرید ملک برای عموم مردم از سراسر جهان آزاد بوده و هر کسی که مایل به خرید ملک در فرانسه به اهدافی مانند سرمایه گذاری کلان  با کمترین ریسک و یا به جهت اخذ اقامت در این کشور است، می­تواند اقدام کند.

سرمایه گذاران یا مهاجران می­بایست در ابتدا با گرفتن ویزای توریستی وارد یک کشور شده و سپس شروع به پروسه و مراحل خرید ملک در آنجا کند. البته ناگفته نماند که کسی که این ویزا را می­گیرد فقط به مدت زمان 3ماه می­تواند در کشور مقصد اقامت داشته­باشد و در واقع می­توان گفت که نه خرید ملک و نه گرفتن ویزا هیچ کدام از عوامل اخذ اقامت دائم در این کشور نیست. هر چند این ویزای توریستی به همسر و فرزند زیر سن قانونی 18 سال شخص مقیم هم داده ­می­شود.   

قابل ذکر است که شخص تازه وارد که قصد سرمایه گذاری در کشور فرانسه را دارد، گاهی اوقات به دلیل نداشتن آگاهی از قانون و مقررات این کشور مورد سوء­استفاده افراد سود جو از این گونه اشخاص شده­­است. پس قطعا باید معاملات ملکی این شخص توسط یک وکیل خبره و آگاه به ضوابط قانوونی آنجا، صورت گیرد. تا از خطر کلاه برداری و ضرر و زیان بزرگ در این زمینه در امان باشد.

 شرایط خرید ملک در فرانسه

در ادامه بحث به یکسری نکاتی اشاره می­­شود که توجه به آنها در امر خرید و فروش بسیار ضروری و حائز اهمیت می­باشد. و توضیح این نکات به شرح ذیل است:

  1. به خریداران ملک درصورتی که مسکونی باشد، هیچ گونه وامی تعلق نمی­گیرد و کسی نمی­تواند برای جبران کمبود نقدینگی خود روی وام حساب باز کند چرا که دولت فرانسه برنامه ای در این زمینه ندارد ولی اگر­­چه ملک تجاری باشد، دولت فرانسه به صاحبان ملک مذکور وامی معادل 65 درصد ارزش ملک واگذار می­کند. و هچنین ویزای توریستی به همسر و فرزند او که زیر ۱۸ سال دارد، داده­ می­شود. البته ویزای توریستی برای این است که شخص به کمک آن وارد کشوری دیگر شود و با اقامت درآنجا بتواند ملک مورد نظرخود را خریداری بنماید. البته با ویزای توریستی شخص می­تواند فقط چند ماه در فرانسه اقامت داشته­ باشد.
  2. خرید ملک توسط مهاجران هیچ آثار اقامتی و تابعیتی را برای متقاضیان و سرمایه گذاران بین المللی در پی نخواهد داشت. لذا اشخاصی که تمایل به اخذ و دریافت اقامت دائم در کشورهای دیگر از جمله فرانسه را دارند، می بایست از طریق دیگری از جمله ازدواج، تحصیل، کسب و کار و تجارت و.. اقدام کنند.

 و پس از دریافت اقامت در صورت تمایل در فرانسه ملکی خریداری نمایند. بنابراین صرف خرید ملک در فرانسه باعث گرفتن اقامت دائم در این کشور نمی­شود؛ هر­چند که در جهان کشورهایی هستند که می­توان با خرید خانه درآنجا مجوز اقامت دائم را کسب کنند این درحالی است که در فرانسه فقط به مهاجرانی که درفرانسه صاحب ملکی شده­اند، فقط ویزای موقت داده ­می­شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز