خبرگزاری کار ایران

هنگام خرید برنج باید دنبال چه نوع محصولی باشیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۷۸۳

برای خرید برنج ایرانی خوش پخت، خوش طعم و معطر باید حرفه‌ای عمل کنید و هنگامی که به فروشگاه‌ها و مراکز مختلف عرضه کننده برنج مراجعه می‌کنید، دقیقا بدانید که دنبال چه چیزی می‌گردید.

 برنج با کیفیت برنجی است که پس از پخت بتواند شما را مسحور کند؛ یعنی پختی عالی داشته باشد و طعم و عطر آن نیز به شکلی که می‌خواهید باشد. برنج ایرانی همه­ی این ویژگی­ها را دارد.

چگونه برنجی با کیفیت، خوب و سالم بخریم؟

برنج یکی از وعده‌های اصلی غذایی، به خصوص برای ما ایرانیان است. به همین علت است که ایران از لحاظ تولید و کشت برنج در سراسر جهان دارای شهرت و صاحب نام هستند.

از آنجایی که اکثر خانوارهای ایرانی بیشتر وعده‌های غذایی خود را به غذاهای برنجی، پلوها و خورشت‌های محبوب و مشهور ایرانی اختصاص می‌دهند، تهیه برنج‌هایی خوش طعم و با کیفیت برای آن‌ها بسیار مهم است.

 اما چگونه می‌توان چنین برنجی تهیه کرد؟ برای خرید برنج ایرانی خوش پخت، خوش طعم و معطر باید حرفه‌ای عمل کنید و هنگامی که به فروشگاه‌ها و مراکز مختلف عرضه کننده برنج مراجعه می‌کنید، دقیقا بدانید که دنبال چه چیزی می‌گردید.

اکثر مردم به دنبال برنج با کیفیت و مناسب می­گردند. برنج با کیفیت برنجی است که پس از پخت بتواند شما را مسحور کند؛ یعنی پختی عالی داشته باشد و طعم و عطر آن نیز به شکلی که می‌خواهید باشد.

کیفیت متفاوت برنج­ها هنگام خرید

خرید برنج نیز همانند خرید هر چیز دیگر سلیقه‌ای است و در واقع برای خرید برنجی خوش طعم که با ذائقه شما سازگار باشد، باید بدانید که دقیقا چه می‌خواهید و با تعیین یک سری استانداردها برای تهیه برنج اقدام کنید. انواع مختلفی از برنج‌ها در بازار عرضه می‌شوند که کیفیتی متفاوت دارند.

در این بین برنج­های شمال کیفیت بالاتری دارند؛ نکته‌ای که باید بدانید این است که برنج با کیفیت علاوه بر این که طعم غذا را دگرگون می‌سازد، در سلامتی شما نیز تاثیر می‌گذارد و کمک می‌کند تا برنامه غذایی سالم و مغذی داشته باشید.

قوانین خرید برنج با کیفیت و درجه یک

می‌دانید که انواع مختلفی از برنج‌های ایرانی وجود دارند که از نظر کیفیت، کشت و طعم در رده‌های مختلفی قرار می‌گیرند و تفاوت‌هایی با هم دارند. با این حال برنج‌های ایرانی به خصوص انواع برنج شمال، به عنوان با کیفیت‌ترین برنج‌ها در سراسر ایران و جهان شناخته می‌شوند؛ به نحوی که بسیاری از توریست‌ها هنگام سفر به ایران، حتما برای خرید برنج شمال ایرانی اقدام می‌‌کنند.

 موضوع اصلی این است که چگونه برنج‌های با کیفیت و خوش طعم را از محصولات نامرغوب و بی‌کیفیت تشخیص دهیم و به اصطلاح پول خود را دور نریزیم؟ موردی که وجود دارد این است که اطمینان پیدا کردن از کیفیت بالای برنج، کار چندان آسانی نیست.

 برای تهیه برنج‌های درجه یک و خوش طعم باید به موارد بسیاری توجه داشته باشید؛ از عطر و طعم گرفته تا بافت و رنگ و... . اگر برنج را از کشاورزان به صورت مستقیم خریداری کنید، محصول درجه یک و مرغوب­تری به دست شما می رسد. در اینجا برخی از مهم‌ترین نکات برای خرید برنج‌های خوش طعم و با کیفیت که می‌توانید به عنوان قانون در نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

• توجه به رنگ برنج:

 اولین نکته‌ای که در هنگام خرید برنج باید مد نظر داشته باشید رنگ برنج است. باید بدانید که صرفا سفیدی بیش از حد دانه‌های برنج، دلیلی بر کیفیت بالای برنج نیست؛

 چرا که در انواع محصولاتی که در بازار عرضه می‌شوند، برنج‌های قاطی و دانه‌هایی که با استفاده از مواد سفید کننده تغییر رنگ پیدا کرده‌اند وجود دارند. ترجیحا برنج‌هایی را انتخاب کنید که دانه‌هایی روشن و شفاف داشته باشند و رنگ این دانه‌ها مایل به زرد نباشد.

• توجه به بافت برنج:

نکته مهم دیگر حین خرید برنج، توجه به بافت آن است. برنج‌های درجه یک دارای بافتی محکم و قوی هستند و هنگام فشردن به راحتی شکسته نمی‌شوند.

در مقابل برنج‌هایی که دانه‌های آن‌ها خیلی آسان هنگام فشار دادن خورد و له می‌شوند، نشان از این دارند که برنج مورد نظر گزینه‌ی خوبی برای مصرف نیست. پس توجه داشته باشید که دانه‌های برنج انتخابی شما محکم و قوی باشد.

هنگام خرید برنج باید دنبال چه نوع محصولی باشیم؟

• برنجی را انتخاب کنید که دانه‌ی آن هنگام فشردن حالت چسبناکی نداشته باشد:

 هنگام خرید برنج با فشردن و دانه‌های آن، اطمینان حاصل کنید که این دانه‌ها حالت چسبانی ندارند. بعضی از تولید کنندگان برای پرورش برنج و عرضه سریع محصول خود در بازار، مواد روان کننده را با برنج قاطی می‌کنند.

در صورت فشردن دانه‌های برنج و چسبیدن این دانه‌ها به دستتان، باید مطمئن شوید که برای تولید محصول مورد نظر از مواد روان کننده استفاده شده است.

• توجه به شکل ظاهری دانه‌های برنج:

هنگام خرید برنج با بررسی دانه‌ها با دقت شکل ظاهری آن‌ها را بررسی کنید؛ از ظاهر دانه‌ها مشخص می‌شود که برنج مورد نظر محصولی تازه یا کهنه است. باید بدانید که برنج‌های کهنه به نسبت برنج‌های تازه از لحاظ کیفیت پخت و طعم گزینه بهتری می‌باشند. بافت و ظاهر برنج کهنه یا تازه بودن برنج را مشخص می‌کند.

• مطمئن شوید که برنج کنه نداشته باشد:

علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، باید با بررسی دقیق دانه‌های برنج مطمئن شوید که بین این دانه‌ها شپش و کنه وجود ندارد. وجود این حشرات موذی باعث خراب شدن زود هنگام برنج می­شود. ما در وبسایت اینترنتی فروشگاه برنج گل­بابا کاملا این موضوع را بررسی کردیم.

هنگام خرید برنج باید دنبال چه نوع محصولی باشیم؟

• خرید از فروشگاهی قابل اعتماد:

برنج را از یک فروشنده معتمد و فروشگاهی معتبر خریداری کنید. در صورتی که یک فروشگاه معتبر را برای خریدن برنج انتخاب کنید، کیفیت بالای محصولات این فروشگاه تضمین شده خواهد بود.

 خرید برنج از فروشنده‌ای غیر قابل اطمینان و بدون توجه به کیفیت محصولات فروشگاه، نتایجی غیر قابل جبران را به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید نسبت به اعتبار فروشگاه‌ها و فروشندگان مختلف برنج و کیفیت محصولات عرضه شده توسط این فروشگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس برای خرید انواع برنج با کیفیت ایرانی اقدام کنید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز