خبرگزاری کار ایران

پارک جنگلی النگدره؛ زیبایی فراتر از تصور

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۷۷۸

همیشه شمال کشور برای ما جنگل‌های سرسبز و آب و هوای دلپذیر را تداعی می‌کند. گذراندن اوقات فراقت در در پارک‌های جنگلی شمال که پارک جنگلی النگدره هم یکی از آن‌هاست، برای شما تجربه شگفت انگیزی میافریند که در هیچ کجای دیگر تجربه نمی‌کنید. برای آشنایی با چگونگی رسیدن به این تجربه شگفت‌انگیز تا انتهای این مقاله جاباما همرامان باشید.

پارک جنگلی النگدره بهشتی چهار فصل

گرگان در هر فصلی از سال به خصوص بهار و پاییز به سبب آب و هوای پاکیزه، طبیعت سرسبز و دریای زیبایش مقصد خوبی برای سفر است. یکی از دیدنی‌ترین اماکنی که نماینده‌ی همه‌ی ویژگی‌های  این شهر شگفت‌انگیز است پارک جنگلی النگ دره که با مساحتی حدود ۱۸۵ کیلومتر در حوالی جنوب غرب گرگان جای گرفته است. برای رسیدن به این پارک حیرت‌آور باید به سمت جنوب غربی شهر رانندگی کنید و ۵ کیلومتر که از شهر فاصله گرفتید درست  بلا فاصله بعد از گذشتن از ساختمان‌ها وارد محدوه پارک جنگلی می‌شوید. در صورتی که قصد دارید برای اقامت خود جایی را به صورت آنلاین رزرو کنید جاباما در کنار شما است. برای اجاره ویلا به سایت جاباما سری بزنید.

طبیعت شگفت انگیز این پارک به گونه‌ای است که در هر فصل نه تنها از جاذبه‌های بصری آن کاسته نمی‌شود بلکه فضایی خاص و جادویی را برای حض بصری بیینندگان به ارمغان می‌آورد. اما جنگل النگدره در پاییز به خاطر داشتن درختان همیشه سبز و خزان پذیر رختی رنگارنگ و خیره کننده بر تن می‌پوشد و دیده هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کند. در زمستان هم بارش برف همه‌ی رنگ‌ها را به حریر سپیدی بدل می‌کند که دل هر کس را می‎برد.

جنگل النگدره در پاییز

حتما شما هم توی کتاب‌ها، مجلات و سررسیدها تصاویری از یک جنگل سراسر نارنجی با کف‌پوشی از برگ خشک‌شده را مشاهده کرده‌اید. باز هم حتما توی ذهنتان صدای قدم گذاشتن بر روی این برگ‌های خشک‌شده را تصور کرده‌اید. پارک جنگلی النگدره در پاییز دقیقا همان تصاویر را برای شما بازسازی خواهد کرد: درختان سربه‌فلک کشیده‌ی زرد و نارنجی، سرمای ملایم و لذت‌بخش و بوی نم زمین خیس ناشی از باران شب گذشته.

قوانین ورود به پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره؛ زیبایی فراتر از تصور

جنگل النگدره در پاییز بیشتر به یک فیلم سینمایی می‌ماند تا تجسمی از واقعیت. اگر می‌خواهید تجربه‌ای کاملا متفاوت از سفرهای قبلی داشته‌باشید، حتما به شما توصیه می‌کنیم که برنامه سفر به پارک جنگلی النگدره را در پاییز بچینید و از شگفتی منظره‌هایی که می‌بینید، مبهوت شوید.

اگر با ماشین شخصی خود به آن‌جا سفر می‌کنید  باید در نظر بگیرید که ورود ماشین به النگدره در روز‌های فرد ممنوع است و اگر شرایط مناسب پیاده‌روی ندارید می‌توانید از ماشین‌های برقی  موجود در آن‌جا استفاده کنید. اگر اهل ماجراجویی و سپری کردن شب در جنگل هستید می‌توانید پس از گشت و گذار حسابی و دیدن دریاچه النگدره ، شب را در چادری در منطقه کمپینگ جنگل النگدره بگذرانید.

البته قوانین ورود خودرو به این پارک بر اساس شرایط و موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند و بهتر است داخل شهر گرگان و قبل از حرکت به سمت النگدره، قوانین فعلی عبور و مرور خودرو را از افراد محلی بپرسید. از همین جهت، به شما توصیه می‌کنیم که حداقل این بار، خودرو را کنار بگذارید و با یک کوله پشتی و یک فلاسک چای و یک دوربین عکاسی با باتری شارژ شده، سفر شگفت‌انگیز به پارک جنگلی النگدره را آغاز کنید.

تفریحات پارک جنگلی النگدره

قبل از اینکه تصمیمی برای سفر به جایی بگیرید دانستن اطلاعاتی درباره‌ی اینکه چه جذابه‌هایی در آن‌جا وجود دارد و شما باید خود را برای چه چیزی آماده کنید اهمیت بالایی دارد و می‌تواند به شما کمک فراوانی کند. اما شاید با خودتان فکر کنید که مگر در جنگل هم امکانات تفریحی وجود دارد؟ باید بگویم که بله، البته اگر آن جنگل، پارک جنگلی النگدره باشد. در ادامه درباره‌ تفریحات و ویژگی‌های این مکان دیدنی توضیحات بیشتری می‌دهیم:

جنگل النگدره با مسیرهای پیاده‌روی سینمایی

سراسر پارک جنگلی النگدره را جاده‌ای آسفالت به هم متصل می‌کند. شما می‌توانید به کمک ماشین شخصی خود یا ماشین‌های برقی کرایه‌ای از آن جاده گذر کنید، همه‌ پارک را بگردید و دوباره به نقطه‌ای آغاز بازگردید. اما آیا کسی می‌تواند ادعا کند مسیری با کفپوش چوبی که از دل جنگلی سرسبز با درختانی افراشته او را برای یک پیاده‌روی طولانی وسوسه نمی‌کند؟ حس آرامش و رهایی که هنگام پیاده‌روی بر روی چوب‌ و ترکیب صدای قدم‌ها بر روی چوب با صدای رودخانه و سکوت جنگل یکی از بهترین حس‌هایی است که می‌توانید به خودتان حین سفر به النگدره هدیه دهید.

پارک جنگلی النگدره؛ زیبایی فراتر از تصور

یک جاده‌ مستقیم هم دو طرف این پارک جنگلی را به هم متصل می‌کند. البته نگران نباشید، از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر عبور و مرور هرگونه وسیله نقلیه از این جاده ممنوع است و شما می‌توانید با خیال راحت در دل جنگل قدم بزنید. قدم زدن در این پارک جنگلی النگدره با هر جنگل دیگری متفاوت است. در اینجا نزدیک‌ترین فضا به جنگل‌های هیجان‌انگیز فیلم‌ها را تجربه خواهیدکرد.

رودخانه قلاشی در مسیر النگدره

همینطور که به قدم زدن در جنگل ادامه بدهید، کمی بعد از آن که دیگر اثری از سر و صدا و آلودگی صوتی محیط‌های شهری نبود، کم‌کم صدای واقعی جنگل به گوش شما خواهد خورد. اما هیجان‌انگیزترین لحظه‌ سفر به پارک جنگلی النگدره، وقتی است که از دور صدای شرشر آب رودخانه، تمام سکوت جنگل را می‌شکند. شما به رودخانه قلاشی رسیده‌اید. فکر می‌کنم این‌جا نقطه‌ مناسبی برای نوشیدن اولین فنجان چای در این سفر هیجان انگیز باشد.

رودخانه قلاشی درست از جنوبی‌ترین قسمت جنگل تا شمال آن امتداد دارد. در مسیر این رودخانه و در دل جنگل، چندین چشمه طبیعی از دل زمین بیرون می‌زنند و آب گوارا و خنک را به شما عرضه می‌کنند. ساعت‌ها خواندن و نوشتن درباره لذت نشستن کنار رودخانه‌ای که از دل جنگل می‌گذرد هم نمی‌تواند با تجربه‌ چند دقیقه بودن در این فضا برابری کند. اما باز هم باید بگویم که تمام لحظاتی را که در این سفر تجربه می‌کنید، احتمالا قبلا در فیلم‌های سینمایی مختلف مشاهده کرده‌اید.

دریاچه النگدره

اگر بخواهیم خیلی دقیق بگوییم النگدره دریاچه ندارد؛ اما در ضلع جنوبی پارک جنگلی النگدره، روستایی به نام توشن وجود دارد که نباید دینش را از دست بدهید. شاید بپرسید که این روستا چه ویژگی‌ای دارد که بعد از دیدن این همه شگفتی در النگدره، باید به آن‌جا هم سر بزنیم؟

یکی از این چشمه‌های النگدره، چشمه دوبرار است آب آن در نهایت به دریاچه توشن می‌ریزد. این دریاچه از سه طرف به جنگل منتهی شده است. دریاچه النگدره یا همان توشن یکی از مراکز اصلی ماهیگیری در استان گلستان شناخته می‌شود. اگر اهل ماهیگیری باشید که نیازی به توضیح لحظات هیجان ‌انگیز در کنار این دریاچه نیست، اگر هم اهل ماهیگیری نیستید، می‌توانید ناهار را در کنار این دریاچه میل کنید و بعد از ناهار، ساعاتی را در کنار دریاچه النگدره استراحت کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید خود را به النگدره برسانید، می‌توانید با رزرو یک ویلای در جایی زیبا مانند کردان، تجربه‌ی یک اقامت دلنشین و به دور از خطر کرونا را داشته باشید. برای اجاره ویلا در کردان به سایت جاباما مراجعه کنید. در صورتی هم که دوست دارید این تجربه دلنشین را در یک هتل با امکانات بالا داشته باشید به صفحه https://www.jabama.com/hotels مراجعه کنید

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز