خبرگزاری کار ایران

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ توسط متخصصان ویرا اپوکسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۲۵

کفپوش های اپوکسی، کفپوش های شفاف و یکپارچه ای هستند که به دلیل دارا بودن مقاومت بالا و ظاهر زیبا، روز به روز در صنعت کفپوش سازی رواج بیشتری می یابند. اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ جدا از اینکه ظاهر پارکینگ را بهبود می بخشد، مقاومت کف پارکینگ را افزایش دهد

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ توسط متخصصان ویرا اپوکسی

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ کاری تخصصی و نیازمند دانش و مهارت بالاست. اجرای درست و اصولی کفپوش های اپوکسی تاثیری مستقیم در کیفیت نهایی کار خواهد داشت. برای اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ ابتدا باید سطح بتن زیر اپوکسی برای اجرا آماده شود. برای این کار لازم است که رطوبت، و میزان روغن بتن سنجیده شود. برای چسبیدن اپوکسی به سطح بتن، لازم است که بتن خشک و عاری از هر گونه روغن و آلودگی باشد. بنابراین مراحل شستشو و زدودن بتن باید با دقت کافی صورت پذیرد.

در مرحله بعدی ساب زنی سطح بتن صورت می گیرد تا قسمت های نرم آن جدا شده و روی آن خط و خش ایجاد شود. این کار به اتصال بهتر لایه های اپوکسی به سطح بتن کمک می کند. لایه ریزی اپوکسی در چند مرحله صورت می گیرد. در هر مرحله ضخامت لایه باید به دقت تعیین شود. لایه های اپوکسی به شرح زیر هستند:

  • پرایمر مخصوص اپوکسی
  • لایه میانی و ترمیم ترک ها
  • مش بندی
  • لایه رویی و اجرای رنگ و طرح مورد نظر

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ توسط متخصصان ویرا اپوکسی

استانداردهایی که کفپوش اپوکسی پارکینگ باید داشته باشد!

  • اجرای اصولی: اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ باید به صورت لایه لایه صورت گیرد. توجه به ضخامت لایه ها نیز بسیار مهم است. پس از هر دور لایه ریزی اپوکسی مدت زمان به خصوصی لازم است تا لایه ها خشک شده و لایه بعدی اعمال شود. انجام دقیق این مراحل به استحکام و مقاومت کفپوش کمک می کند.
  • جذب صدا: کفپوش اپوکسی پارکینگ باید جاذب صدا باشد. پارکینگ ها به دلیل حضور المان های اندک، صدا را به شدت منعکس و پخش می کنند. حال آن که یک کفپوش استاندارد باید بتواند جذب صدا را به حداکثر برساند و به این طریق مانع از اکوی صدا در محیط شود.
  • دارا بودن اصطکاک مناسب و جلوگیری از لغزش: چرخ اتومبیل ها برای حرکت روی کفپوش نیاز به بازه معینی از اصطکاک ایستایی دارد. لغزش چرخ روی کفپوش حرکت را دچار مشکل کرده و خطر زا خواهد بود.
  • تحمل فشار: کفپوش اپوکسی باید در برابر اعمال فشار مقاوم بوده و دچار شکستگی و تغییر شکل نشود.
  • مقاومت سایشی: مقاومت سایشی کفپوش برابر است با افزایش طول عمر مفید آن. بنابراین یکی از مهم ترین معیار های یک کفپوش استاندارد مقاومت آن در برابر سایش و فرسودگی است.

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ توسط متخصصان ویرا اپوکسی

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی در پارکینگ های مجتمع ها

کفپوش های پارکینگ خودرو به دلیل قرارگیری در معرض فشار ناشی از وزن اتومبیل ها و سایش دائمی چرخ های اتومبیل می تواند بسیار آسیب پذیر باشند. یک کفپوش مناسب برای پارکینگ باید قابلیت تحمل ترافیک بالا را داشته باشد. در غیر این صورت فرسایش پارکینگ باعث تغییر شکل کفپوش و ایجاد ناهمواری روی زمین خواهد شد. کفپوش های اپوکسی پارکینگ در برابر این دست از فشار ها مقاومت بالایی دارند. به طوری که به هیچ عنوان تحت تاثیر فشار هایی که در بازه وزنی آن ها قرار داشته باشد، دچار تغییر فرم نمی شوند. اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ می تواند این اطمینان را به شما بدهد که کف پارکینگ تا سال ها از هر گونه نیاز به ترمیم در امان خواهد بود.

کفپوش های اپوکسی ظاهری صیقلی و براق دارند. این موضوع باعث می شود تا نور محیط را تقویت کنند. یکی از مسائل مهم در پارکینگ های سرپوشیده مجتمع ها، میزان نور داخل پارکینگ است. پارکینگ ها معمولا محیط های پور نوری محسوب نمی شوند. دلیل این امر هم آن است که معمولا صاحبان مجتمع تمایل دارند تا حد امکان از هدر رفتن برق جلوگیری نمایند. با اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ می توان با مصرف برق کم، از محیطی با نور مناسب بهره مند شد و از این طریق در مصرف برق صرفه جویی چشمگیری صورت خواهد گرفت.

در کفپوش های اپوکسی قابلیت اعمال رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی وجود دارد. بنابراین با توجه به سایر بخش های پارکینگ می توان هر طرح و رنگی را برای این کفپوش ها انتخاب نمود. علاوه بر این موضوع، سطح یکدست این کفپوش نظافت پارکینگ را بسیار ساده می کند و ظاهر درخشان این کفپوش همواره زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ توسط متخصصان ویرا اپوکسی

بهترین انتخاب با توجه به مناسب بودن قیمت کفپوش اپوکسی پارکینگ

در پارکینگ ها با توجه به مساحت بالایی که باید پوشش داده شود، هزینه کفپوش موضوع مهمی تلقی می شود. علاوه بر هزینه تهیه کفپوش، هزینه های مربوط به اجرای آن هم باید در نظر گرفته شود. کفپوش اپوکسی پارکینگ با توجه به دوام بالا، صرفه جویی در مصرف برق و انرژی و سایر ویژگی های مثبتی که دارد از قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با سایر کفپوش ها برخوردار است.

برای تهیه کفپوش برای پارکینگ باید به این نکته توجه داشت که در هنگام بررسی جنبه اقتصادی کفپوش ها، تنها قیمت تمام شده اهمیت ندارد. بلکه در کنار آن باید هزینه های جانبی مورد نیاز برای نظافت، ترمیم و نگهداری از کفپوش هم در نظر گرفته شود. پس ممکن است هزینه اولیه یک کفپوش از سایر کفپوش ها بیشتر تمام شود.

اما عمر مفید میانگین بسیار بالاتری داشته باشد. در چنین مواردی تبعا کفپوشی با طول عمر بالاتر، صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت. مجموعه ویرا اپوکسی در تلاش است تا با افزایش تولید محصولات، قیمت مناسب تری را برای محصولات در نظر گیرد.

دوام بالای اپوکسی در برابر تردد بالای خودرو ها در پارکینگ

تردد خودرو ها روی کفپوش می تواند آن را دچار فرسایش کند. ساییدگی در اثر تماس دائمی کفپوش با حرکت چرخ ها، اصطکاک ایجاد شده و وزن سنگین وارده از سوی اتومبیل ها، کفپوش های ضعیف را پس از مدت کوتاهی دفرمه می کند. احتمالا پایین رفتن سطح برخی از کفپوش ها در محل هایی که تردد خودرو بیشتر در آن جا صورت می گیرد را دیده اید. این امر نشان دهنده عدم تناسب کفپوش برای استفاده در محیطی مانند پارکینگ است.

کفپوش مورد استفاده در پارکینگ باید مقاومت بالایی در برابر ساییدگی داشته باشد. دوام بالای کفپوش های اپوکسی آن ها را به گزینه ای مناسب جهت استفاده در پارکینگ ها تبدیل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز