خبرگزاری کار ایران

پیش به سوی یک مشاوره بازاریابی دوست داشتنی تر!

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۴۹

فرقی ندارد که صاحب یک کسب وکار کوچک و متوسط و یا یکی از مدیران بالادستی یک کسب وکار بزرگ باشید، چه به دنبال راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای لانچ محصول جدیدتان باشید و یا به دنبال برندینگ خدمات خود، حتی ممکن است به فکر راه اندازی یک فروشگاه آنلاین یا انجام تحقیقات بازار برای تحلیل رفتار مشتریانتان باشید، شاید هم به دنبال تهیه یک بیزینس پلن یا برند بوک هستید.

واقعیت این است که قبل از شروع هر یک از این امور، دریافت یک مشاوره بازاریابی از سوی یک متخصص در این زمینه ها، به شما کمک خواهد کرد تا هوشمندانه تر عمل کنید.

باید اعتراف کنیم که دیگر آن دوران که کمتر کسی می دانست بازاریابی چیست و حتی اکثر افراد، بازاریابی را با فروش اشتباه می گرفتند، به پایان رسیده است! امروز هر کسب وکاری چه در ابتدای مسیر راه اندازی باشد و چه در بازار جای خود را پیدا کرده باشد، به اهمیت بازاریابی در جذب مشتریان جدید و حفظ و نگهداشت مشتریان فعلی پی برده است.

تا به حال به این فکر کردید که یک مشاور بازاریابی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ وقتی می خواهید یک مشاور بازاریابی برای کسب وکار خود انتخاب کنید، به چه چیزهایی توجه می کنید؟ آیا ظاهر دفتر آژانس تبلیغاتی براتون مهمه ؟ یا قیمت پیشنهادی که بهتون داده می شود؟ یا حتی شاید به این فکر کنید که آن شرکت چه رزومه ای دارد و با چه شرکت هایی فعالیت کرده؟ ما در اینجا سعی داریم چند ویژگی مهم که یک مشاور بازاریابی به آن احتیاج دارد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری این انتخاب را انجام دهید.

پیش به سوی یک مشاوره بازاریابی دوست داشتنی تر!

هنگام دریافت مشاوره بازاریابی حواستان باشد که ...

  • به سراغ مشاورانی بروید که سابقه اجرایی دارند! چه بسیارند اساتید دانشگاهی که بدون هیچ گونه شناخت از محیط کسب وکار و صنعت تنها به واسطه دانش آکادمیک خود در حوزه بازاریابی، مدعی آن هستند که می توانند به کسب و کار شما مشاوره دهند. ما نمی گوییم که دانش آکادمیک لازم نیست، ولی شرط کافی برای ارائه یک مشاوره بازاریابی کارآمد علاوه بر دانش و تخصص در حوزه بازاریابی بهره مندی از حداقل چند سال سابقه اجرایی در این حوزه است!
  • مطمئن شوید که این مشاوره بازاریابی می تواند کلیه جنبه های کسب و کار شما را پوشش دهد. از شرکت های متخصص در زمینه های گوناگون در عین حال مرتبط از جمله برندینگ، دیجیتال مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، سئو، طراحی سایت و ... مشاوره بازاریابی دریافت کنید. پس مشاوری انتخاب کنید که حداقل با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ آشنا باشد.
  • حتما قبل از دریافت مشاوره مطالب و مقالات موجود در وب سایت مشاور مورد نظر خود را بررسی کنید. آیا کسی که برای دریافت مشاوره بازاریابی به او مراجعه کرده اید از دانش و مهارت کافی برخوردار است؟ تا چه اندازه در حوزه کانتنت مارکتینگ قوی عمل کرده است؟ گاهی اوقات تنها یک غلط املایی در وب سایت یک سازمان می تواند بیانگر عملکرد کل آن سازمان باشد!
  • حتما نگاهی به پروفایل لینکدین، لیست مشتریان پیشین و پرتفولیوی مشاور مورد نظر خود بیاندازید. حوزه فعالیت مرتبط و کیفیت پروژه های پیشین صورت گرفته توسط آن سازمان می تواند شاهد خوبی بر عملکرد سازمان باشد.
  • سری به وب سایت آن آژانس بازاریابی بزنید و طراحی سایت آن را بررسی کنید. امروزه وب سایت شرکت ها حکم ویترین آنها را دارد، مشاور بازاریابی شما تا چه اندازه در چینش این ویترین سلیقه و حساسیت به خرج داده است؟ به غریزه خود اعتماد کنید اگر شرکتی نتواند داخل مجموعه خود فعالیتی را به درستی انجام دهد، مطمئن باشید که برای شما هم نمی تواند آن را به درستی اجرا کند..
  • ارزش های اصلی و فرهنگ سازمانی مشاور مورد نظر خود را بررسی کنید، به عنوان مثال اگر شما به دنبال حفظ مشتریان و رضایتمندی آنها در بلندمدت هستید، نمی توانید به سراغ سازمانی بروید که اپراتورهای آن، حتی اصول اولیه ارتباط با مشتری را رعایت نمی کنند.
  • قبل از دریافت مشاوره، هدف خود را مشخص کنید. شما در کسب وکار خود به دنبال دریافت چه خدماتی هستید؟ آیا می خواهید در حوزه برندینگ عملکرد خود را بهبود ببخشید یا به دنبال یک تحقیقات بازار هستید، شاید هم تنها به یک عارضه یابی داخلی برای یافتن مشکل اصلی خود احتیاج دارید!
  • به دنبال یک تیم با تجربه و متخصص باشید، اعضای یک مجموعه آن سازمان را می سازند.​
  • نرخ نگهداشت مشتری را در سازمان مورد نظر خود بررسی کنید. با توجه به رشد روز افزون و قارچگونه آژانس های بازاریابی دیگر کمتر می توان به کیفیت کار این آژانس ها اعتماد داشت. مدت زمان همکاری با مشتریان پیشین سیگنال مهمی در مورد نحوه عملکرد آن سازمان بوده و نشان می دهد که آیا شما می توانید به آن مشاور بازاریابی اعتماد کنید یا خیر.
  • قبل از هر گونه اقدام برای دریافت مشاوره بازاریابی بودجه خود را تعیین کنید.
  • زمانی که لیستی از مشاوران بازاریابی احتمالی خود تهیه کردید از آنها درخواست پروپوزال کنید. مقایسه پروپوزال های مختلف به ویژه اگر اولین باری است که از مشاوره بازاریابی استفاده می کنید، به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک می کند.

پیش به سوی یک مشاوره بازاریابی دوست داشتنی تر!

حال اگر پس از مطالعه این مقاله احساس کردید که به یک مشاوره بازاریابی تخصصی احتیاج دارید، می توانید به آژانس بیلاودمارکتینگ سر بزنید. بیلاودمارکتینگ علاوه بر ارائه مشاوره بازاریابی با ارائه خدماتی از جمله ارائه مشاوره، اجرا و آموزش بازاریابی، برندینگ، دیجیتال مارکتینگ، سئو، تبلیغات، تحقیقات بازار، بازاریابی محتوا، طراحی سایت، طراحی هویت بصری، آنالیز سایت، سوشال مدیا مارکتینگ، تهیه مارکتینگ پلن و ... به دوست داشتنی تر شدن هر چه بیشتر کسب وکار شما کمک می کند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز