خبرگزاری کار ایران

لیست گوشی های شیائومی که وارداتشان ممنوع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۳۳

با اینکه گوشی‌های سامسونگ و آیفون محبوب‌ترین برند گوشی در دنیا هستند ولی خیلی از ایرانی‌ها، به دلیل بالاتر بودن قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی آیفون در مقایسه با قیمت گوشی شیائومی و دیگر برندهایی که محبوبیت جهانی کمتری دارند، ترجیح می‌دهند قید گوشی‌های سامسونگ و آیفون را بزنند.

متأسفانه اخیرا واردات بعضی از گوشی‌ها به کشور ممنوع شده است که اکثر آن‌ها متعلق به برند شیائومی هستند. نام بعضی از مدل‌های گوشی‌های نوکیا، ریلمی، اوپو، دوجی، آلکاتل و کاترپیلار نیز در لیست گوشی‌های ممنوعه دیده می‌شود. این ممنوعیت به بهانه‌ی امکان‌پذیر نبودن برقراری تماس با شماره‌های اضطراری مثل ۱۱۰، ۱۲۵ و ۱۱۵ به وسیله‌ی این گوشی‌ها انجام شده است.

در شرایطی که ارزش پول ملی بسیار پایین آمده و قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی آیفون سر به فلک کشیده است، بسیاری از گوشی‌هایی که مطابق با این ممنوعیت، دیگر امکان وجود آن‌ها به کشور وجود ندارد، تنها امید خیلی از مردم برای بهره‌مندی از یک گوشی مجهز به فناوری‌های روز، در سال‌های اخیر بوده‌اند. به علاوه، گفته می‌شود که این گوشی‌ها، بیش از ۳۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در کشور ما به خود اختصاص داده‌اند و بنابراین، انتظار می‌رود که ممنوعیت ورود آن‌ها به کشور، سبب آشفتگی بیشتر بازار و بالا رفتن حتی بیشتر قیمت‌ها شود.

معلوم نیست در شرایطی که قیمت گوشی سامسونگ A52 5G به عنوان یک گوشی میان-رده و کاملا معمولی سامسونگ، چیزی حدود ۵ برابر پایه حقوق وزارت کاری است، ممنوعیت مدل‌های خوش قیمت گوشی شیائومی و دیگر برندهای ارزان‌قیمت، واقعا با چه هدفی انجام شده است.

کدام گوشی‌های شیائومی در لیست ممنوعیت واردات قرار گرفته‌اند؟

با یک نگاه سریع به فهرست گوشی‌های ممنوعه‌ی شیائومی، متوجه خواهید شد که اکثر مدل‌های ارزان و خوش قیمت گوشی شیائومی مشمول این ممنوعیت شده‌اند. در ادامه این گوشی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی ردمی نوت ۱۰

یک گوشی عالی برای کاربردهای روزمره با قیمتی عالی. هر کسی که به دنبال خرید یک گوشی دارای قیمت معقول با کیفیتی عالی و عملکردی بسیار خوب است، می‌تواند روی این گوشی حساب کند. شاید بتوان گفت که تنها نقطه ضعف قابل توجه این گوشی اقتصادی، عدم توانایی آن در اتصال به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه است. قیمت ردمی نوت ۱۰ در بازار ایران تقریبا نصف قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A52 5G است. با این حال، مشخصات بسیار خوبی مثل صفحه نمایش Super AMOLED با کیفیت FHD+ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی دارد که آن را شبیه به یک گوشی پرچمدار کرده‌اند.

گوشی ردمی نوت ۹ پرو

یک مدل اقتصادی خوش قیمت گوشی شیائومی، ردمی نوت ۹ پرو است که با مجهز بودن به یک پردازنده‌ی کوالکام 720G، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری و قیمتی حدود یک چهارم گوشی آیفون ۱۲ مینی، یکی از پر فروش‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است که متأسفانه ورود آن به کشور ممنوع شد.

لیست گوشی های شیائومی که وارداتشان ممنوع شده است

گوشی می ۱۱

این گوشی پرچمدار شیائومی با یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و صفحه نمایش ۸۱/۶ اینچی یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار است که احتمالا با ادامه‌ی این ممنوعیت، ایرانی‌ها از خریدش محروم خواهند شد. قیمت این گوشی، چندین میلیون تومان از قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S21 معمولی پایین‌تر است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

گوشی ردمی 9 AT

یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار، گوشی ردمی AT 9 است. این گوشی اقتصادی با وجود قیمت بسیار پایینش، ویژگی‌های خوبی در حد یک گوشی میان-رده‌ی معمولی دارد. ردمی نوت 9 AT از آن گوشی‌هایی است که با قیمت پایین خود و فروش نسبتا خوبش، بازار گوشی را تنظیم می‌کرد و متأسفانه ورود آن به کشور ممنوع شد. معلوم نیست که با ممنوعیت ورود این گوشی به بازار، قرار است کدام گوشی جایگزین آن شود و احتمالا، کاربرانی که نیازی به مشخصاتی بالاتر از این گوشی ندارند، مجبور خواهند بود تا پول بیشتری برای خرید یک گوشی مجهزتر بپردازند که شاید به بسیاری از امکانات آن نیازی نداشته باشند.

گوشی ردمی 9 C

قیمت گوشی شیائومی ردمی 9 C کمی بالاتر از ردمی AT است ولی این گوشی نیز جزء گوشی‌های بسیار  ارزان‌قیمت بازار  محسوب می‌شود که احتمالا باید با آن خداحافظی کنید. این گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای کسانی است که به دنبال یکی از اران‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار هستند. قیمت این گوشی حتی از قیمت گوشی سامسونگ A12 نیز پایین‌تر است.

گوشی ردمی 7A

اگر به دنبال یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار با نرخ ارزندگی بسیار خوب هستید، گوشی ردمی 7 A را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی یک صفحه نمایش با اندازه‌ی متوسط، یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۲، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به اضافه‌ی یک حسگر عمقی و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار خوب برای کسانی باشد که استفاده‌ی زیادی از گوشی هوشمند خود ندارند و می‌خواهند پول کمی بابت خرید یک گوشی بپردازند. متأسفانه این گوشی خوش قیمت شیائومی نیز در لیست ممنوعیت واردات قرار گرفته است.

گوشی پوکو ایکس ۳

خبر بسیار بد برای دوست‌داران گوشی‌های پوکو این است که یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های این برند، یعنی پوکو ایکس ۳ نیز از این به بعد به کشور وارد نمی‌شود. این گوشی با وجود قیمت بسیار خوبش که حتی از قیمت گوشی سامسونگ A32 5G نیز کمتر است، دارای قابلیت‌های بسیار خوبی مثل صفحه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و باتری شگفت‌انگیز ۶۰۰۰ میلی‌آمپری است. متأسفانه ورود این گوشی بی‌نظیر به کشور ممنوع شده و مشتریان گوشی‌های میان-رده، باید به فکر خرید گوشی‌های گران‌قیمت‌تر باشند.

واردات گوشی پوکو ایکس ۳ ان اف سی که مشخصاتی مشابه گوشی پوکو ایکس ۳ دارد نیز به کشور ممنوع شده است.

لیست گوشی های شیائومی که وارداتشان ممنوع شده است

دیگر گوشی‌هایی که ورود آن‌ها به کشور ممنوع شده است

به غیر از مدل‌های فوق از برند شیائومی، ورود گوشی‌های خوش قیمت برندهای دیگر مثل نوکیا، ریلمی، اوپو، دوجی، آلکاتل و کت نیز به کشور ممنوع شده است.

از برند ریلمی که معمولا گوشی‌های میان-رده یا اقتصادی با مشخصاتی عالی تولید می‌کند، گوشی‌های ریلمی ۶ پرو، ریلمی ۷ پرو، ریلمی ۸ پرو، ریلمی ۷، ریلمی ۷ آی و ریلیمی ۳ سی ۲۱ دیگر وارد کشور نمی‌شوند.

دو گوشی محبوب نوکیا، یعنی نوکیا ۳.۴ و نوکیا ۵.۴ نیز اجازه‌ی ورود به کشور را ندارند. از برند اوپو دو گوشی A15 و A93 در لیست جدید گوشی‌های ممنوعه جای دارند و برند دوجی نیز که گوشی‌های فوق مقاوم با قیمتی عالی و باتری‌هایی بی‌نظیر تولید می‌کند، نمی‌تواند دو گوشی اس ۸۸ پرو و اس ۹۶ پرو را به کشور وارد کند. ورود گوشی آلکاتل ۸۰۹۴ و کت اس ۶۲ پرو نیز به کشور ما ممنوع شده است.

این ممنوعیت‌ها در حالی است که اکثر این گوشی‌ها قیمت‌های بسیار مناسبی در مقایسه با قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی آیفون دارند و تا حد زیادی سبب تعدیل قیمت‌ها در بازار آشفته‌ی گوشی‌های موبایل شده‌اند.

به احتمال زیاد با ممنوعیت گوشی‌های فوق، آشفتگی در بازار گوشی افزایش میابد و قیمت‌ها دوباره روند صعودی به خود می‌گیرند.

جمع‌بندی

در حالی که به دلیل کاهش ارزش پول ملی قیمت گوشی‌ها سر به فلک کشیده و حتی برای خرید مدل‌های ارزان قیمت گوشی سامسونگ باید ماه‌ها برنامه‌ریزی کنیم، اخیرا ورود بعضی از گوشی‌های هوشمند پرطرفدار به کشور، به ویژه گوشی‌های ارزان‌قیمت و محبوب برندهای ریلمی و شیائومی به بهانه‌ی عدم امکان تماس با شماره‌های اضطراری با این گوشی‌ها، ممنوع شده است. به نظر می‌رسد این ممنوعیت سبب آشفتگی بیشتر در بازار موبایل و افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز