خبرگزاری کار ایران

مراحل کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های بالا و پایین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۰۷۰

در تحقیقی که انجام شد مشخص شد که درک فرد از زیبایی دندان به سلامت روانشناختی آنها مرتبط است. این به نوبه خود روی اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر گذار است. تحقیق دیگری نشان داد که نارضایتی از ظاهر دندانها روی عزت نفس افراد تاثیر مستقیم دارد. بنابراین اینکه بخواهیم لبخند زیباتری داشته باشیم اصلا چیز پوچی نیست و اگر برای دندانهای از دست رفته خود به دنبال کاشت دندان هستید باید در مورد آن بیشتر بدانید البته قبل از کاشت ایمپلنت در اصفهان مطمئن شوید که به دنبال چه هستید و چه انتظاری از این روش دارید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندان مصنوعی است. گزینه خوبی برای بیمارانی است که دهان آنها نمی‌تواند دندان مصنوعی را نگه دارد. مثل کسانی که سرطان دهان دارند. همچنین ایمپلنت برای کسانی که در اثر تصادف دندان‌هایشان ریخته است گزینه بسیار مناسبی است. آنچه باعث می‌شود که ایمپلنت اینقدر برای افراد جذابیت داشته باشد موادی که از آنها ساخته شده است. به خاطر داشته باشید که ایمپلنت می‌خواهد دقیقا نقش دندان طبیعی را ایفا کند. به همین دلیل موادی که برای ایمپلنتهای دندانی استفاده می‌شود باید با فک بیمار سازگار باشد. به همین منظور در ساخت این مواد از تیتانیوم و سرامیکهای شبیه به استخوان به استفاده می‌شود. که باعث می‌شود با استخوان به خوبی جوش بخورد.

چرا ایمپلنت؟

وقتی اسم ایمپلنت می‌آید اکثر مردم فکر می‌کنند منظور جراحی است البته این تعبیر درستی است فقط مشکل اینجاست مردم واژه جراحی را با درد ارتباط میدهند حقیقت این است که کاشت دندان نسبت به کشیدن آن درد کمتری دارد علاوه بر آن مزایای بیشتری نیز به همراه دارد.

نکته دیگر این است دندان‌ها نمی‌لغزند و یا تغییر مکان نمی‌دهند با ایمپلنت دندان هیچ گونه احتمال درد، ناراحتی وجود ندارد اما برای استفاده از دندان مصنوعی نمی‌توان چنین ادعایی کرد.

دندانی که کاشته میشود به راحتی تمیز میشود. نیازی نیست که آنها را از دهان خارج کنید تا در محلول نگه دارید برای نگهداری از ایمپلنت دندان باید آنها را تمیز کنید اما این کار مشابه دندانهای طبیعی انجام می‌شود. نکته دیگر اینکه ایمپلنت از یکپارچگی ساختار دهان شما محافظت می‌کند.

برای حمایت از ایمپلنت در دهان نیاز نیست از دیگر دندان‌ها استفاده کنیم. همچنین از جابجا شدن دندانهای دیگر جلوگیری می‌کند.

این روش راه حل زیباشناختی عالی برای دندانهای است که از بین رفته‌اند همچنین در مواردی مثل صحبت کردن و جویدن دیگر نگرانی ندارید. ایمپلنت‌های دندان تقریباً مانند دندان طبیعی عمل می‌کنند.

 انواع ایمپلنتهای دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های بالا و پایین

در سرتاسر جهان برندها و تولید کننده‌های زیادی برای ایمپلنت‌های دندان وجود دارند و این خبر خوبی برای بیماران و دندانپزشکان است. وقتی گزینه‌های فراوانی وجود داشته باشد دندانپزشک می‌تواند بر اساس نیازهای بیمار بهترین انتخاب را داشته باشد.

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از عمل ایمپلنت دریافت کنید نیاز به یک دندانپزشک ماهر دارید. این نکته بسیار مهم است. برای انجام عمل ایمپلنت به یک دندان پزشک مراجعه نکنید و برای انجام ترمیم به دندانپزشک دیگر. بهترین کار این است که فقط به یک دندانپزشک برای عمل جراحی ایمپلنت مراجعه کنید. ممکن است دندانپزشک دیگر به موادی که برای ایمپلنت دندان شما استفاده شده است دسترسی نداشته باشد.

همانطور که گفته شد عمل جراحی ایمپلنت می‌تواند یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای باشد. دانستن اینکه چه تفاوتهایی با هم دارند کمک می‌کند تا شما بدانید چرا باید فقط به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

ایمپلنت دو مرحله‌ای

همانطور که از اسمش پیداست ایمپلنت دو مرحله‌ای به دو مرحله نیاز دارد در مرحله اول متخصص ایمپلنت در اصفهان، ایمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد بعد بافت لثه را بخیه میزند و شما منتظر می‌مانید تا ایمپلنت بهبود پیدا کند.

در طی این زمان ممکن است دندانپزشک دندان مصنوعی را پیشنهاد کند البته اگر بتوانید از آن استفاده کنید. بعد از ۳ تا ۶ ماه وقتی ایمپلنت شما خوب شد دندانپزشک جراحی دیگری را انجام خواهد داد.

در این مرحله او ایمپلنت را به شکل دندان روی پایه کاشته شده قرار می‌دهد و دندان جدید شما قابل مشاهده است.

ایمپلنت تک مرحلهای

 با توجه به زمان انتظار بسیار آسان است که ببینیم چرا برخی از بیماران ایمپلنت یک مرحله‌ای را ترجیح می‌دهند این روش بهترین است که اگر شما و دندانپزشکتان بتوانید با جزئیات کامل در این مورد صحبت کنید. این در صورتی است که هر دوی شما به تصمیمی بر اساس نیازهایی که دارید برسید. به خاطر داشته باشید که با ایمپلنت تک مرحله‌ای فرآیند عمل طولانی‌تر است در این عمل دندان کاشته شده کاملاً قابل مشاهده است.

پس از مرحله بهبودی دندانپزشک شما پایه و دندان مصنوعی را بهم متصل می‌کند با این کار نیاز به جراحی بعدی را حذف می‌کند چون دندانپزشک دندان را روی پایه نصب کرده است.

چه کسی میتواند از ایمپلنت دندان استفاده کند؟

مراحل کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های بالا و پایین

کاندیدهای ایده آل برای جراحی ایمپلنت کسانی هستند که تراکم استخوان و لثه‌های خوبی دارند فراموش نکنید که ایمپلنت‌های دندان در دهان با لثه‌ها جوش می‌خورند و کسی که بیماری لثه دارد ممکن است لثه‌اش عفونت کند و این باعث می‌شود کاشت بی‌فایده باشد.

این نکته برای تراکم استخوان نیز باید در نظر گرفته شود. چون استخوان شماست که از دندان محافظت می‌کند بدون داشتن تراکم استخوان کافی چطور ممکن است استخوان فک ایمپلنت را قبول کند.

سایر عواملی که ممکن است شما را از این جراحی منع کند شرایط سلامتی شماست آیا شما دیابت یا سرطان خون دارید؟ آیا این شرایط می‌تواند بر توانایی بهبود شما تاثیر بگذارد؟ آیا داروهای خاصی مثل بی فسفونات استفاده می‌کنید؟ آیا مصرف این داروها عوارض ایجاد می‌کند؟ حتماً در این موارد با دندانپزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا کاندید مناسبی برای این جراحی هستید یا خیر.

برای ایمپلنت‌هایی که یک عمر دوام دارند انجام دادن ایمپلنت تصمیم بزرگی است و این جراحی نیاز به تعهد شما دارد به طور کلی موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید از مرحله اول که مشورت با پزشک است تا پس از جراحی مورد توجه قرار گیرد.

دندانپزشک از دندان شما عکس می‌گیرد و دهان شما را بررسی می‌کند. سهم شما در این مرحله این است که سابقه پزشکی خود را برای پزشکتان بازگو کنید. بر اساس این تیم دندانپزشکی گزینه مناسبی برای ایمپلنت شما در نظر خواهد گرفت و زمانی که شما ایمپلنت دارید نباید نسبت به مراجعه به دندانپزشک خود سهل انگاری کنید. باید به طور منظم مراجعه کنید و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. هزینه ایمپلنت دندان آیا سرمایه گذاری خوبی است؟ برای بررسی هزینه ایمپلنت دندان باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • سلامتی زندگی با دندانهای از دست رفته باعث میشود که استخوان فک به مرور زمان تحلیل برود اگر درست غذای خود را نجوید با خطر خفگی و مشکلات گوارشی نیز مواجه خواهید شد و در اکثر موارد این به دلیل دندان‌های از دست رفته است.
  • راحتی کمتر به پزشک مراجعه می‌کنید. در طولانی مدت هزینه کمتری برای تعویض، استفاده از وسایل مخصوص یا نگهداری دارید البته باید بهداشت دهان خود را حفظ کنید.
  • کیفیت زندگی معمولاً دندان مصنوعی هنگام نوشیدن خوردن و صحبت کردن باعث بروز مشکلاتی برای فرد می‌شود.
  • هزینه کلی اگرچه هزینه اولیه دندان مصنوعی کمتر از ایمپلنت است اما دیگر قرار نیست که مجدداً جایگزین شوند و این هر ۵ تا ۱۵ سال انجام می‌شود .همچنین هزینه‌های نگهداری مثل برسهای مخصوص چسبها و محلولهای تمیز کننده در هر ماه را متحمل نخواهید شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز