خبرگزاری کار ایران

انواع عایق صوتی کف و دیوار مشترک و ویژگی های آن ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۷۵۴

اجرا و نصب عایق‌های صوتی از جمله عایق صوتی برای کف و عایق صوتی برای دیوار اگر چه جزو آیین نامه‌های اجرایی و الزامی ساختمانی نیست اما وجود آن برای تمام آپارتمان‌ها امری ضروریست.

اگر ساکن آپارتمان‌های چند واحده هستید قاعدتاً با مشکلات صدای بین طبقات و واحدها آشنایی دارید. برخی اوقات آن قدر این صداها نزدیک به نظر می‌رسند که گویی همسایه واحد کناری یا همسایه‌های طبقه بالا در محیط داخلی خانه‌مان حضور دارند. این مشکلات حریم خصوصی خانه‌ها را از بین برده و باعث آزرده خاطر شدن و ناآرامی ساکنین ساختمان می‌گردد.

به کار بردن عایق صوتی کف و عایق صوتی برای دیوار مشترک تا حد بسیار بالایی این مشکل آپارتمان‌ها را حل می‌کند و مانع خروج صدا در بین واحدهای آپارتمانی می‌گردد. از طرفی عایق‌بندی سقف طبعاً کار دشواریست و غالباً نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت. به همین دلیل بهترین راه برای عایق کاری صدا استفاده از عایق صوتی کف واحدهای بالایی ساختمان است. همان طور که می‌دانید صدا از دو روش هوا و اجسام منتقل می‌گردد. به صدایی که از طریق هوا به گوش ما می‌رسد مانند حرف زدن، موسیقی و... هوابرد می‌گویند که سه عامل شدت صدا، طول موج و زاویه انتشار در ماده بر کیفیت آن تأثیرگذار است. به صداهایی که از طریق اجسام شنیده می‌شود مانند راه رفتن، کشیده شدن صندلی و... صداهای پیکره گفته می‌شود که آسایش واحدهای پایینی ساختمان را بسیار مختل می‌سازد.

ساده‌ترین روش برای از بین بردن این صدها در آپارتمان‌ها استفاده از عایق صوتی برای کف و عایق صوتی برای دیوار مشترک است. این دو عایق به طور قابل توجهی صداهای پیکره و صداهای هوابرد اطراف را از بین برده و محیطی آرام و بدون سر صدا را به ساکنین آپارتمان‌ها اهدا می‌کند. در ادامه توضیحات مختصری در مورد انواع عایق صوتی برای کف و همچنین عایق صوتی برای دیوار مشترک خواهیم داشت. اگر قصد خرید عایق صوتی برای ساختمان خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

عایق صوتی برای کف ساختمان‌ها در مدل‌ها و انواع مختلف توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی طراحی و تولید شده‌اند که با توجه به مراحل ساخت و ساز ساختمان و میزان بودجه تعریف شده برای خرید آن می‌توان یکی از انواع عایق صوتی برای کف را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرد و برای عایق بندی صدا از آن‌ها استفاده نمود.

عایق‌های صوتی که از پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند علاوه بر استتار کردن صدا مانع خروج حرارت و رطوبت نیز می‌گردند. این نوع از عایق‌ها در بیشتر ساختمان‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه به دلیل ضرر رساندن به محیط زیست و سلامت افراد کمتر مورد توجه مجریان ساخت و ساز قرار می‌گیرد. آن‌ها ترجیح می‌دهند که بیشتر از عایق‌هایی استفاده کنند که از جنس پلی اتیلن و پولی اورتان است زیرا علاوه بر بی‌خطر بودن برای سلامت افراد و محیط زیست، اجرا و نصب آن بسیار آسان و راحت بوده و به صورت رولی و پاششی می‌توانند از آن استفاده کنند.

انواع عایق صوتی کف و دیوار مشترک و ویژگی های آن ها

به طور کل عایق‌های صوتی که در بازار وجود دارد و برای جلوگیری از صدا در ساختنمان از آن‌ها استفاده می‌شود شامل عایق صوتی آکوستیک، عایق صوتی فایبرگلاس و مواد معدنی، عایق صوتی پنل گچی، عایق صوتی ویسکوالاستیک و عایق صوتی نانو می‌باشد. در بین تمامی انواع عایق صوتی برای کف، عایق صوتی نانو با کیفیت‌تر بوده و از ضخامت کمتر و وزن سبک‌تری برخوردار است. از طرفی می‌توان از این نوع عایق، هم به شکل روکار و هم توکار استفاده نمود. خاصیت آنتی باکتریال داشته و ضد آب و ضد اشتعال هستند. عایق صوتی برای کف از جنس نانو با دانسیته متفاوت در بازار موجود بوده و قابلیت حذف صد در صد اصوات را دارند. مخصوص صداهای کوبه‌ای مثل صدای دویدن بوده و برای بیشتر اماکن نظیر ساختمان‌ها، کف باشگاه‌ها، تالارها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این نوع از عایق صوتی برای کف را می‌توان زیر پارکت، زیر فرش، لمینت و یا زیر ملات سیمان نصب کرد. این نوع از عایق‌ها برای ساختمان‌های در حال اجرا و حتی برای ساختمان‌هایی که کف آن‌ها تکمیل شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع عایق صوتی برای دیوار مشترک

برای عایق کاری صوتی دیوارهای مشترک واحدهای آپارتمانی و در کل همه ساختمان‌ها همانند عایق صوتی برای کف، روش‌های مختلف با جنس‌های متفاوتی وجود دارد. عایق پشم شیشه و پشم سنگ از قدیمی‌ترین انوع عایق صوتی دیوار مشترک هستند که علاوه بر جلوگیری از ورود صدا مانع خروج حرارت و حتی رطوبت می‌گردند. اما همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم به دلیل اثرات نامطلوبی که بر روی محیط زیست و سلامت ساکنین ساختمان‌ها دارند امروزه کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود.

فوم پلی اتیلن نوعی عایق صوتی برای دیوار مشترک است که توسط دستگاه بر روی سطح دیوار اسپره می‌شود و نصبی بسیار راحت و آسان دارد؛ اما قابل بازیافت نبوده و جدا کردن آن از سطح دیوار امکان‌پذیر نیست. پنل‌های آکوستیکی نوعی از عایق صوتی برای دیوار مشترک و حتی نوعی عایق صوتی برای کف ساختمان‌ها هستند که به شکل روکار مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نهایت پیشرفته‌ترین نوع عایق صوتی برای دیوار مشترک را می‌توان عایق‌های صوتی نانو الیاف دانست که از کاربردی بالا و ایمنی بسیار زیاد برخوردارند. این نوع از عایق‌ها به دو صورت روکار و توکار مورد استفاده قرار گرفته و دارای قابلیت جذب صد در صدی صدا هستند.

انواع عایق صوتی کف و دیوار مشترک و ویژگی های آن ها

در سال‌های اخیر با تلاش محققان و مخترعین ایرانی نوعی عایق صوتی به بازار ارائه شده است که خاصیت چند منظوره داشته و در راستای بهینه‌ سازی و بالا بردن سطح کیفیت عایق‌کاری در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. عایق چند منطوره ایزوهُم علاوه بر عایق صوتی برای کف گزینه مناسبی جهت عایق صوتی برای دیوار مشترک واحدهای ساختمانی نیز محسوب شده و تمامی ویژگی‌های مثبت و مطلوب یک عایق صوتی با کیفیت را دارا می‌باشد.

این عایق‌ها علاوه بر ممانعت از ورود و خروج صوت، عایق مناسبی برای حرارت و رطوبت نیز می‌باشد و دارای خاصیت ضد زلزله بوده و عمری بسیار طولانی و ماندگار دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع عایق صوتی از جمله عایق چند منظوره ایزوهُم و خرید آن‌ها می‌توانید به وب سایت شرکت ایزوهُم به آدرس www.izohome.com مراجعه کرده و ضمن بازدید تمامی محصولات و خدمات، از راهنمایی مشاورین فروش این شرکت نیز بهرمند شوید همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره با شماره 09129252556 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز