خبرگزاری کار ایران

بهترین مشاور کسب و کار در ایران چه کسی است؟ [مشاوره کسب و کار به صورت حرفه ای]

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۶۲۸

مشاور کسب و کار کیست؟ و چه‌کار می‌کند؟

مشاوره کسب و کار می‌تواند به شما در ایجاد یک تجارت موفق و سودآور کمک کند.

هر کارآفرینی به مشاور کسب وکار نیاز دارد...

هر کارآفرینی به مشاور کسب و کار نیاز دارد، زیرا سریع‌ترین راه برای موفقیت در هر تجارتی، استفاده از تجربیات کسی است که قبلاً این مسیر را طی کرده و در آن موفق بوده است. این شخص قبلاً بهای تجربه را پرداخته است. شما باید تمام اطلاعاتی را که لازم دارید از او استخراج کنید!

این روز ها حتماً افراد زیادی را می بینید که به ‌شدت مایل به موفقیت هستند اما در نهایت مایل به سرمایه‌گذاری روی خود نیستند. آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند خودشان را آموزش دهند. با خود می گویند" من خودم می‌توانم این را به ‌تنهایی یاد بگیرم."

زندگی ما حاصل انتخاب های ما است. تفاوت یک کارمند با یک کارآفرین در انتخاب های آن هاست. انتخاب درست حاصل یادگیری است. مشاور کسب و کار، صاحبان مشاغل را برای انجام انتخاب های درست آموزش می دهد.

چرا داشتن مشاور کسب و کار اهمیت دارد؟

بهترین مشاور کسب و کار در ایران چه کسی است؟ [مشاوره کسب و کار به صورت حرفه ای]

اگر قصد دارید که کسب‌وکار خود را به سطح بالاتری برسانید، کمک گرفتن از یک مشاور کسب وکار را در اولویت قرار دهید. در این مطلب نگاه دقیق‌تری به نقش و مسئولیت‌های مشاور می‌اندازیم و شما را با ویژگی های بهترین مشاور کسب وکار در ایران آشنا می کنیم.

دلایل متعددی وجود دارد که موجب می شود به مشاور کسب وکار مراجعه کنید.

شاید قصد دارید چشم‌انداز تجاری دقیق و کاملی را طراحی کنید. یا شاید، به دنبال یک متخصص هستید که بتواند شما را برای موفقیت در تجارت و تبدیل شدن به یک رهبر مؤثر در کسب وکارتان راهنمایی کند.

مشاور کسب‌وکار می‌تواند بینش و چشم‌اندازهای ارزشمندی را ارائه دهد تا به شما کمک کند که در میدان رقابت باقی بمانید و پیشرفت کنید.

او به شما کمک می‌کند تا بتوانید جلو بروید و از موانعی که بر سر راه تان قرار دارد عبور کنید. شما را برای اجرای بهتر نکات مدیریتی اثربخش در تجارت آموزش می دهد.

تمرکز اصلی او بر روی کمک به تقویت هسته اصلی یک تجارت است.

او این کار را با تجزیه‌وتحلیل مدل تجاری موجود، ارزیابی نقاط قوت و ضعف و روشن ساختن هرگونه مانع، شکاف یا مسئله انجام می‌دهد.

 سپس بر روی برنامه‌ها و پیشنهادهای بهبود کسب وکار تمرکز می‌کند. همچنین شیوه‌های تجاری فعلی را بهینه‌سازی می کند و هم‌زمان روش‌های مدیریتی جدید و بهبودیافته را توسعه می‌دهد.

سوءاستفاده از فضای مجازی و بی‌اطلاعی مردم

امروزه افراد زیادی با سوءاستفاده از فضای مجازی، تبلیغات و بی‌اطلاعی مردم، خود را به‌عنوان Business Advisor معرفی می کنند.

بسیاری از این افراد دائماً از یکسری اصول تئوری سطحی صحبت می کنند که مناسب بازار ایران نیست.

ازاین‌رو انتخاب یک مشاور کار بلد روزبه‌روز سخت تر می شود.

در ادامه شما را به هنر انتخاب بهترین مشاور کسب‌وکار در ایران، مسلط خواهیم کرد.

۹ معیار برای انتخاب یک مشاور حرفه ای کسب وکار در ایران

بهترین مشاور کسب و کار در ایران چه کسی است؟ [مشاوره کسب و کار به صورت حرفه ای]

۱. تسلط بر بازار ایران

 اولین نکته ای که در رزومه یک مشاور حرفه ای کسب وکار حتماً باید وجود داشته باشد تسلط کامل بر بازار ایران است. یکی از مؤلفه‌های مشاور کسب وکار خوب در ایران، تجربه حضور حرفه ای و موفق در بازار ایران است. بسیاری از مشاوران کسب وکار در ایران تنها مسلط به دانش های تئوریک کتاب هایی هستند که برای بازارهای خارجی نوشته شده است و از مؤلفه‌های مؤثر بر بازار ایران بی خبر هستند. این افراد فقط مطالب عمومی مدیریت کسب وکار را که از کتاب های خارجی آموخته اند در سمینار ها به‌صورت عمومی به افراد زیادی انتقال می دهند و در ارائه مشاوره راهبردی اختصاصی و بلندمدت ناتوان هستند.

۲. تجربه

نکته ی دیگری که در رزومه مشاوران کسب وکار حتماً باید به آن توجه کنید، تجربه مشاور است. مشاور مورد نظر دقیقا چه‌کاری انجام داده است؟ دستاورد های او چه بوده است؟ به‌شدت روی این مورد حساس باشید. مشاوری را انتخاب کنید که بتواند با تکیه ‌بر تجربیات واقعی خود صحبت کند. تجربیات مشاور کسب‌وکار به شما کمک می‌کند از اشتباهات پرهزینه اجتناب کنید و شانس موفقیت خود را بسیار افزایش دهید.

شیطان در جزئیات است. گواهی‌نامه و مدارک معتبر بخواهید. مشتریانش درباره او چه می‌گویند؟ از سایت و مطالبی که ارائه می دهند بازدید کنید.

۳. نگرش

داشتن نگرش عالی نشان دهنده مهارت و تجربه یک مشاور حرفه ای کسب وکار است. مشاور خوب تجربیات زیادی را پشت سر گذاشته است و قادر به دیدن چشم انداز نهایی است. توجه کنید که مشاور بیزنس شما مشتاق تجارت باشد و نگرش مثبتی داشته باشد. از این هم فراتر بروید و صبوری او را آنالیز کنید. یک مشاور ایده آل بسیار صبور، پیگیر و مصمم است.

۴. تمایل به اشتراک‌گذاری

یک مشاور حرفه ای مشتاق است که تمام تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارد. هر تجربه ای که باشد، خوب و بد. آیا احساس می‌کنید که مشاور شما خود را سانسور می کند؟ این نشانه خوبی نیست شما بیشترین چیزها را از کسی که با شفافیت صحبت و عمل می کند یاد خواهید گرفت.

۵. تخصص در زمینه خود

آیا مشاور شما به‌طور مرتب سخنرانی و رویداد برگزار می کند؟ آیا او کتابی نوشته است؟ آیا خبرنگاران دائماً با او مصاحبه می‌کنند؟ غیرممکن است که یک مشاور خوب همه ‌چیز برای همه‌ کس باشد. اگر مشاور شما یک لیست طولانی از خدمات را ارائه می‌دهد و مدام سرگرم تبلیغات است احتیاط کنید. او فرد مناسبی برای مشورت نیست.

۶. دسترسی

شما باید بتوانید به راحتی به مشاور خود دسترسی داشته باشید. آیا این شخص به مشکلات و نگرانی‌های شما اهمیت می‌دهد؟ به‌طور خاص از او بپرسید که چقدر برای ارائه مشاوره به شما زمان اختصاص خواهد داد. برنامه و در دسترس بودن او چگونه است؟ در مورد این جزئیات بسیار مهم با او صحبت کنید.

۷. انتظارات

از مشاور خود بپرسید که از شما چه انتظاری دارد. یک مشاور خوب شما را مسئول خواهد کرد. مشاوران خوب آنچه را که از شما انتظار دارند، ازنظر اختصاص زمان و عملکرد، مشخص می‌کنند. اگر مشاور نپرسید که شما چقدر نسبت به یادگیری و اجرای اصول تعهد دارید، این‌ یک هشدار است.

۸. عشق به تدریس

تدریس مهارتی است که افراد به مرور زمان در آن بهتر می‌شوند. مشاوران خوب دوست دارند به دیگران کمک کنند. آن‌ها از تدریس لذت می‌برند. نحوه برخورد یک مشاور در ابتدای مسیر با شما نشانگر خوبی است برای اینکه بدانید او در طول زمان چگونه عمل خواهد کرد. آیا آن‌ها در اولین ملاقاتی که تعیین کرده‌اید دیر آمده‌اند؟ این نشانه خوبی نیست. شما به مشاوری نیاز دارید که برای زمان شما اهمیت قائل باشد.

۹. شما را مسئول بداند

یک مشاور کار بلد به سادگی به شما اجازه نمی‌دهد از انجام مسئولیت فرار کنید. بله، او کیفیت تعهد شما اهمیت می‌دهد. اگر آن‌قدر خوش‌ شانس باشید که بتوانید مشاوری را پیدا کنید که شما را مسئولیت پذیر کند، یک نعمت بسیار بزرگ را به دست آورده اید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز