خبرگزاری کار ایران

نقد و بررسی میکروفون یو اس بی Rode NT-USB Mini

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۶۲۷

 

نقاط قوت:

طراحی خوش استایل و جمع و جور

دارای استند رومیزی

کارت صدای یکپارچه

دارای پاپ شیلد داخلی

قیمت فوق العاده

نقاط ضعف:

نداشتن فیلتر low cut

این روزها تولید پادکست و ویدیوکست محبوب تر از همیشه شده است و افراد بیشتر از همیشه نیاز به صدای باکیفیت را حس می کنند و به دنبال خرید میکروفون هستند.

برند Røde پیش از این هم با میکروفون های کاندنسر Podcaster ،NT-USB و میکروفن جدید و فوق العاده زیبای PodMic پادکسترها را نشانه گرفته بود.

جدیدترین میکروفن این کمپانی با نام NT-USB Mini یک میکروفن جمع و جور کاندنسر کاردیود USB به همراه استند رومیزی، خروجی هدفون، مانیتورینگ بدون latency (تاخیر) و یک کارت صدای داخلی USB با یک ورودی و دو خروجی و رزولوشن ضبط 24bit 48kHz می باشد.

همان طور که از برند Røde انتظار می رود، کیفیت ساخت این میکروفن فوق العاده است. همچنین طراحی میکروفن به شکلی انجام شده که هم خوش استایل باشد و هم کاربردی. این نکته را مد نظر داشته باشید که قیمت میکروفون NT-USB Mini در مقابل کیفیت بالای آن کاملا ایده آل است.

اول از همه این که میکروفن دارای یک پایه ی نگهدارنده ی هوشمند و متحرک می باشد. این پایه شامل یک پیچ میکروفن در قسمت زیرین می باشد تا شما بتوانید آن را به هر استند میکروفنی که بخواهید متصل کنید. همچنین یک حلقه ی لاستیکی کوچک وجود دارد که دور پیچ را فرا می گیرد و به شما اجازه می دهد میکروفن را به استند رومیزی آهنربایی که در پکیج محصول وجود دارد متصل کنید.

خود میکروفن سنگین است (استند، سنگینی کمتری دارد) اما ترکیب این دو بسیار پایدار است و فرم فاکتور کوچکی دارد که به خوبی روی میز کار شما قرار می گیرد.

پورت های کابل ها پشت میکروفن قرار گرفته اند تا از سر راه شما کنار بروند و زمانی که به میکروفن زاویه می دهید زیر میکروفن گیر نکنند. کانکشن ها از نوع USB-C و مینی جک برای هدفون می باشند.

NT-USB Mini از طریق کانکشن USB تغذیه می شود و بدون نیاز به نصب درایور با سیستم عامل های OS X 10.12 یا بالاتر و Windows 10 کار می کند. همچنین تنظیمات گِین میکروفن به وسیله ی سیستم شما کنترل می شود.

با این حال لِول صدای هدفون به وسیله ی یک دکمه ی چرخشی که پایین میکروفن قرار گرفته تنظیم می شود. با فشار دادن این دکمه ی چرخشی ورودی میکروفن به میکس هدفون اضافه می شود و شما می توانید صدا را بدون latency (تاخیر) مانیتور کنید. این قابلیت تناسب ثابتی بین میکروفن و خروجی صدای USB فراهم می کند؛ به این ترتیب شما لِول خروجی نرم افزار آهنگسازی را باید به شکلی تنظیم کنید که بالانس صحیحی را دریافت کنید. در نهایت چند چراغ  مجزای LED روی پنل جلوی میکروفن قرار دارد که فعالیت USB و مانیتور بدون latency را تایید می کنند.

NT-USB Mini یک میکروفن کاندنسر الکترت با دیافراگم کوچک است. این میکروفن دارای یک پاپ فیلتر داخلی می باشد که در بررسی های ما تمام پاپ ها را حذف نکرد اما بسیار موثر واقع شد. واضح است وقتی میکروفنی را انتخاب می کنید که برای ضبط دیالوگ طراحی شده، صدایی تُرد و افکت مجاورت جالبی را هنگام نزدیک شدن به آن می توانید انتظار داشته باشید.

در مشخصات این میکروفن مقدار نویز آن عنوان نشده اما در تست های ما حتی در تنظیمات با گین بالا، نویز قابل توجهی از میکروفن دریافت نشد. با توجه به استند رومیزی، نویز میکروفن بسیار کم است.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که NT-USB Mini نویز اضافه ی زیادی را از میز دریافت می کند و نیاز به وجود یک فیلتر low-cut در این میکروفن حس می شود. به جز این مورد و با در نظر گرفتن عملکرد خوب میکروفن در کنترل کردن پاپ ها، NT-USB Mini برای دیالوگ و سخنرانی ایده آل است.

اما پاسخگویی میکروفن برای بسیاری از کارهای دیگر هم مطلوب است و باز هم اشاره می کنیم که استند رومیزی میکروفن بسیار موثر واقع می شود. در نهایت، این میکروفن با iPhone به خوبی کار می کند و برای این کار نیاز به اتصال اضافه ای ندارید.

روی هم رفته NT-USB Mini یک میکروفن USB جمع و جور و فوق العاده برای پادکست و بسیاری کارهای دیگر است و قطعا طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز