خبرگزاری کار ایران

شش موردی که در ترکیه به سختی می توانید به آن عادت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۲۰۷

مهاجرت به هر کشوری می تواند یک چشم انداز هیجان انگیز و پرحادثه باشد. با این وجود ، وقتی کشوری مانند ترکیه باشد ، در سفر به تور استانبول باید به لایه های زیادی از جنبه های فرهنگی و همچنین تمام تدارکات ناشی از جابجایی عادت کنید.برنامه ریزی برای انتقال (یا حتی سفر) به ترکیه و تور آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این کشور چیزهای زیادی برای جذابیت شما وجود دارد ، بنابراین اگر با ذهن باز و تمایل به یادگیری بروید ، آنچه اکنون برای شما عجیب به نظر می رسد ، به زودی عادی شما می شود.

در اینجا ما شش مورد را به شما معرفی می کنیم که ممکن است در ترکیه به سختی بتوانید به آن عادت کنید.

شرایط دلبستگی جایگزین نام می شود

شرایط دوست داشتنی در ترکیه چیزی است که بسته به روابطی است که با مردم ایجاد می کنید ، و در طولانی مدت ماندن در ترکیه متوجه آن خواهید شد. دوستان مرد ترک با پیوند نزدیک ممکن است از یکدیگر به عنوان "Kardesim" ، به معنی برادرم یاد کنند. شما ممکن است "Teyze" ، که به معنی "خواهر مادر" است را بشنوید ، این نیز به عنوان یک اصطلاح محترمانه هنگام خطاب به یک زن مسن بدون رابطه فامیلی استفاده می شود ، شبیه به استفاده از "Abla" ، که به معنی خواهر است - اما همچنین به عنوان نشانه احترام استفاده می شود. . همچنین askım عشق من، gunesim خورشید من، melegim  عزیزم من برای همسران وجود دارد.

همه جا سگ و گربه خیابانی وجود دارد

صدها هزار حیوان ولگرد در سراسر ترکیه وجود دارد. شاید تعجب کنید که آنها عموماً سالم به نظر می رسند ، زیرا فعالان ، داوطلبان و ساکنان به آنها غذا می دهند و به آنها رسیدگی می کنند و برخی شوراها به این دوستان خشمگین خدمات ارائه می دهند.ارقام سال 2018 در استانبول ، 162،970 گربه ولگرد و 128،900 سگ وجود داشت. سگ ها به طور کلی برچسب گذاری ، عقیم سازی می شوند. بسیاری از بازدیدکنندگان از ترکیه و به ویژه استانبول اظهار داشته اند که سگ های خیابانی چقدر دوستانه رفتار می کنند ، چگونه اغلب در کنار مردم شهر قدم می زنند یا در پارک ها یا روی سنگ فرش دراز می کشند.

 

چای قوی ، سیاه و شیرین یک وسواس ملی است

چای بخش بزرگی از فرهنگ و مهمان نوازی ترکیه است. این به طور معمول با استفاده از دو کتری روی هم قرار می گیرد که "caydanlik" نامیده می شود و مخصوص تهیه چای است. برگهای چای سیاه قوی دم می کنند ، اما هنگام سرو ، شما می خواهید آن را رقیق شده انتخاب کنید -

 

ترکها همچنین شیر را با چای خود نمی خورند ، بنابراین ممکن است چیزی باشد که برای عادت کردن با آن مشکل داشته باشید! اگر به شما چای می دهند ، میزبان شما هر بار که لیوان خود را تمام می کنید برای شما بیشتر می ریزد. برای جلوگیری از ریختن یک لیوان دیگر توسط میزبان ، سنت حکم می کند که باید به محض اتمام قاشق چای خوری خود را روی لیوان چای خود قرار دهید. و اگر میزبان هستید ، مطمئن شوید که مقدار زیادی چای برای خوشحال کردن مهمانان خود دارید. در فرهنگ ترکیه ، نمی توانید فقط چای خود را تمام کنید!

چانه زدن بخشی از فرهنگ است - به ویژه در بازارها

آیا برای تعیین قیمت خریدهای خود عادت دارید؟ آن کالا یا خدمات باشد؟ خوب ، آن را در ترکیه به بیرون پرتاب کنید! در اینجا ، چانه زدن در بازارها ، برخی از اقامتگاه ها و خدمات معمول است. برای گذراندن زمان آماده باشید ، به خصوص اگر خرید بزرگی باشد که هزینه بر خواهد بود.شما و فروشنده با قیمت های ارائه شده به عقب و جلو خواهید رفت تا جایی که در آنجا بین یکدیگر ملاقات کنید ، جایی که هر دو خوشحال هستید. در صورت عدم دستیابی به توافق ، مشکلی نیست که از مغازه بیرون روید - فروشنده ممکن است با شما تماس گرفته و قیمت را کاهش دهد ، در غیر این صورت ، به جستجوی خود ادامه دهید. به طور کلی ، در مغازه های مواد غذایی یا هزینه حمل و نقل چانه نزنید.

شش موردی که در ترکیه به سختی می توانید به آن عادت کنید

قوانین راه در اینجا واقعاً اعمال نمی شود

اگر قصد رانندگی در ترکیه را دارید ، آماده فشار خون بالا و انگشتان سفید خود باشید! استانبول بسیار شلوغ است و تعداد زیادی از خودروها زیرساخت های زیادی را در بر گرفته است. شکی نیست که جاده های ترکیه آشفته و غیرقابل پیش بینی هستند ، بنابراین ایمنی جاده ها نگرانی همه رانندگان است. رانندگان ترک به دلیل وضع قوانین خود شهرت دارند - و غیرقابل پیش بینی و پرخاشگر هستند.آن تصویری که در ذهن خود دارید که مانند یک چاپ کتاب دیجیتال و یا یک اثر هنری چاپ دیجیتال جاده های استانبول باشد ممکن است تصویر و بروشور ذهنی شما را تغییر دهد.

شش موردی که در ترکیه به سختی می توانید به آن عادت کنید

انتظار نداشته باشید که نشانه های زیادی را ببینید ، به چراغ های راهنمایی احترام بگذارید یا مراقب عابران پیاده باشید ، همچنین باید انتظار بوق زدن زیادی داشته باشید . متأسفانه ، ترکیه همچنین به دلیل ساخت جاده های نامناسب که منجر به تلفات زیاد می شود ، شهرت دارد ، اگرچه این امر به سرعت در حال تغییر است زیرا بهبود زیرساخت ها با سرعت سریع ادامه می یابد. اگر رانندگی می کنید ، باید راننده ای مطمئن باشید و آگاه باشید که برخی سبقت های خطرناک امری عادی است.

نکته: مطالب فوق جهت سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو برای مطالب با ارزش وب فارسی تولید می شود.

فرودگاه جدید استانبول، که در ابتدا - خلاقانه - فرودگاه استانبول (ISL) نامگذاری شد، در روز جمهوری ، 29 اکتبر 2018 افتتاح شد .در افتتاحیه، فاز اول فرودگاه هنوز کامل نشده بود، بنابراین تعداد محدودی پرواز (روزانه پنج پرواز) برنامه ریزی شد. انتقال تمام عملیات از فرودگاه آتاتورک استانبول در حال حاضر تکمیل شده و فرودگاه جدید استانبول (IST) در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز