خبرگزاری کار ایران

سرمایه لازم برای شغل تعمیرات موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۷۵۴

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی استفاده از تلفن های همراه جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم شده و متناسب با آن تعمیرات موبایل نیز از بازار کار خوبی برخوردار است. علاقه مندان به شغل تعمیرات موبایل برای ورود به این حرفه ابتدا باید دوره آموزش تعمیرات موبایل را در کارگاه های مجهز به امکانات پیشرفته و تحت نظر اساتید با تجربه و با سابقه بگذرانند و بعد از پایان دوره با گرفتن مدرک معتبر فنی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد این شغل شوند.

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی استفاده از تلفن های همراه جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم شده و متناسب با آن تعمیرات موبایل نیز از بازار  کار خوبی برخوردار است. علاقه مندان به شغل تعمیرات موبایل برای ورود به این حرفه ابتدا باید دوره آموزش تعمیرات موبایل را در کارگاه های مجهز به امکانات پیشرفته و تحت نظر اساتید با تجربه و با سابقه بگذرانند و بعد از پایان دوره با گرفتن مدرک معتبر فنی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور وارد این شغل شوند.

در نتیجه اولین هزینه‌ای که متقاضیان باید پرداخت کنند هزینه دوره آموزش تعمیرات موبایل می باشد. در مرحله بعد فرد باید ابزار آلات لازم نظیر دستگاه هیتر و هویه، دستگاه لوپ یا میکروسکوپ، ست پیچ گوشتی و آچار، منبع تغذیه و مولتی متر، سیم قلع، روغن فلکس، روغن لحیم، پنس آنتی شوک، قاب بازکن، شابلون، گیره کار و غیره را تهیه کند که شامل مقداری هزینه می باشد.

پس از آموزش تعمیرات موبایل ، مرحله بعدی مکانی است که شما برای شغل خود انتخاب می کنید در واقع راه های متفاوتی برای شروع فعالیت خود به عنوان یک تعمیرکار موبایل دارید که هر یک را مطرح میکنیم. می توانید در مجتمع هایی که به صورت تخصصی دارای مغازه های تعمیرات‌ موبایل هستند به عنوان تعمیرکار خودتان را معرفی کنید و یک میز در یکی از مغازه ها اجاره کنید و یا راه دیگر این که اگر سرمایه کافی دارید یک مغازه اجاره کنید و به صورت مستقل مشغول به کار شوید. از نکاتی که باید هنگام اجاره و یا خرید مغازه به آن توجه داشته باشید مکانی است که مغازه شما در آنجا قرار دارد. سعی کنید محلی را انتخاب کنید که در خیابان اصلی بوده و رفت و آمد در آن زیاد باشد و حدالامکان در اطراف شما مغازه تعمیرات موبایل دیگری وجود نداشته باشد.

 در پایان  یکی از ارکان مهم برای هر شغلی تبلیغات بوده که شغل تعمیرات موبایل نیز از این قاعده مستثنا نیست .در واقع هرچه شما تبلیغات هدفمند تری داشته باشید مشتری های بیشتری به شما مراجعه می کنند و همین امر سبب افزایش درآمدتان می شود برای تبلیغات شما می توانید از روش هایی مانند باز کردن صفحات اجتماعی در اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ شغل خود را تبلیغ کنید و یا با پخش کردن تراکت، برچسب و زدن بنر ماهیت شغل تان را معرفی کنید. علاوه بر آن با ثبت نام به عنوان یک تعمیرکار موبایل در سایت های خدماتی که از مشاغل فنی حمایت می کنند می توانید برای خودتان مشتری جذب کنید. مواردی که تا اینجا گفته شد شامل سرمایه های لازم و اولیه برای شغل تعمیرات موبایل است پس از آن عوامل دیگری که در این شغل ‌حائز اهمیت است را بیان می کنیم:

  • داشتن مهارت کافی: یکی از مهم ترین نکاتی که برای ورود به هر شغلی باید در نظر بگیرید داشتن مهارت کافی است در واقع هر چه شما در شغل تعمیرات موبایل تخصص بیشتری داشته باشید به عنوان یک تعمیرکار موبایل حرفه ای بین مشتریان شناخته می شوید و آنها ترجیح می‌دهند هنگام به وجود آمدن مشکل برای تعمیر موبایل خود سراغ شما بیایند. دوره های آموزش تعمیرات موبایل عملی ، تجربه و مهارت پیشرفته را تعمیرات تلفن هماره را در اختیار شما قرار می دهد.
  • مشتری مداری: یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود تا در شغل تعمیرات موبایل موفق شوید مشتری مداری است. در واقع مشتری مداری یعنی اگر توانایی عیب یابی تلفن همراه را ندارید بدون اینکه مشکل دیگری به آن اضافه کنید و هزینه ای دریافت کنید آن را به مشتری تحویل دهید و عدم عیب یابی و تعمیر موبایل را بیان کنید و یا اگر در موعد مشخصی قول داده اید تا تلفن همراه را تعمیر کنید و در اختیار مشتری قرار دهید در همان زمانی که مقرر کرده اید کار خودتان را به پایان برسانید.
  • کیفیت: سعی کنید کار خودتان را همیشه به نحو احسنت انجام دهید و کیفیت کار را حفظ کنید تلفن های همراه جزوه وسایل الکترونیکی به حساب می آیند که از حساسیت بالایی برخوردار هستند و کیفیت کار برای مشتریان بسیار مهم است و به همین منظور هنگام تعمیر موبایل بیشترین دقت و کیفیت در کار را داشته باشید.
  • قیمت رقابتی: سعی کنید برای خدمات تعمیرات موبایلی که انجام می دهید قیمت مناسب تری نسبت به سایر رقبای خود در نظر بگیرید چرا که این کار باعث می‌شود تا افراد بیشتری برای تعمیر تلفن همراهشان به شما مراجعه کنند البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که قیمت مناسب شما نباید تاثیری در کیفیت کارتان بگذارد در واقع کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب عامل مهمی برای جذب مشتری است.

درآمد شغل تعمیرات موبایل

سرمایه لازم برای شغل تعمیرات موبایل

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم شغل تعمیرات موبایل از بازار کار خوبی برخوردار است و به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل فنی به شمار می‌آید و به دلیل اینکه استفاده از تلفن های همراه در میان عموم مردم رایج است در نتیجه تعمیرات موبایل نیز به عنوان شغلی لازم و پر نیاز برای افراد جامعه به شمار می آید چرا که حداقل هر فرد یک بار در طول زندگی خود به تعمیرکار موبایل مراجعه می کند تا مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه خود را رفع کند. علاوه بر مسائلی که گفته شد موارد دیگری نیز وجود دارند که باعث می شود تا تعمیرکاران موبایل از درآمد بالایی برخوردار باشند.

  • داشتن تجربه کاری و میزان مهارت: هرچه شما تجربه کاری و مهارت بیشتری در شغل تعمیرات موبایل داشته باشید مشتریان بیشتری جذب می کنید و در نتیجه درآمد تان افزایش پیدا می کند.
  • محل مغازه تعمیرات موبایل: محلی که مغازه تان در آن قرار دارد بسیار مهم است در واقع اگر محل مغازه در جای پر رفت و آمد و شلوغ باشد و در معرض دید عموم قرار بگیرد مسلماً افراد بیشتری به شما مراجعه می کنند مخصوصاً اگر در اطرافتان به جز مغازه شما مغازه تعمیرات موبایل دیگری وجود نداشته باشد.
  • ساعت کاری: اگر ساعت کاری منعطفی داشته باشید و راه‌های ارتباطی متفاوتی مانند شماره تلفن مغازه، شماره تلفن همراه خودتان را برای مشتریان فراهم کنید همین امر باعث می شود تا افراد به خاطر ساعات کاری منعطف شما برای تعمیر موبایل به مغازه تان مراجعه کنند.

تمامی مواردی که گفته شد باعث شده تا در سال های اخیر درآمد ماهانه یک تعمیرکار موبایل بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان متغیر باشد.

چنانچه علاقمند به این شغل جذاب و پرطرفدار هستید و میخواهید در رشته تعمیرات موبایل متخصص شوید میتوانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه فنی پایتخت ثبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و جزئیات بیشتر با شماره 02166577386 تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز