خبرگزاری کار ایران

اولین تولید کننده سبد کابل در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۰۱۳

سبد کابل سازه ای است که جهت انتقال کابل و لوله ها از نقطه ای به نقطه دیگر در فضا های رو باز و مسقف مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر مهندس برق یا ساختمان هستید مطمئنن واژه سبد کابل به گوشتان خورده است. با وجود استفاده از سبد کابل در شرکت های بزرگ، پالایشگاه ها و کارخانه جات مطمئنن شاهد بهم ریختگی کابل ها و تاسیسات نخواهید شد. شاید در مواجه با این نوع پروژه ها از خودتان پرسیده باشید که آیا من هم می توانم پروژه ای با این حجم از نظم داشته باشم؟ اگر این جرقه در ذهنتان زده شده باشد که از سبد کابل برای مدیریت کابل هایتان استفاده کنید، ابتدا لازم است تصویر درستی از این ابزار در ذهنتان بسازید. در ادامه با ما همراه باشید تا این ابزار را به شما معرفی کنیم و انواع و ویژگی های آن را بگوییم.

سبد کابل چیست­؟

سبد کابل سازه ای است که جهت انتقال کابل و لوله ها از نقطه ای به نقطه دیگر در فضا های رو باز و مسقف مورد استفاده قرار می گیرد و  از سیم های مفتول با قطر 4، 5 و 6 ساخته می شود. که با استفاده از عمل جوش دادن سیم ها به یکدیگر ساخته می شود. سبد کابل ظاهری شبکه شبکه دارد و برای پشتیبانی از تعداد زیادی کابل در پروژ های بزرگ و کوچک استفاده می شود.

سبد کابل جایگزین مناسبی برای سینی کابل و یا نردبان کابل می باشد. که با انواع شرایط محیطی سازگار است. این سبد با توجه به ظاهر شبکه شبکه اش تهویه مناسبی دارد و جریان هوا در آن به سادگی عبور می کند. و وزن آن نیز 30 درصد سبک تر از سینی کابل است. سینی مش طراحی خلاقانه دارد و به به گونه ای ساخته می شود تا در شرایط پیچیده بتوان آن را پیکربندی و نصب کرد. همچنین به راحتی در پروژه ها حمل شده و می توان آن را در مسیر های صعب العبور با کمترین اتصالات نصب کرد.

انواع سبد کابل

سبد کابل انواع مختلفی دارد از جمله سبد کابل رنگی و گالوانیزه که برای استفاده های عمومی و سبد کابل استیل که برای استفاده در شرایط سخت می باشد. که در عرض های 10 تا 60 سانتی متر تولید می شوند.

سبد کابل رنگی: مقاومت و انعطاف بالا

سبد کابل رنگی یکی از انواع سبد کابل است که در ابعاد مختلف تولید شده و برای رنگ کردن آن از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده می شود. که موجب افزایش مقاومت سبد کابل در شرایط محیطی مختلف خواهد شد. البته جالب است بدانید شرکت سیدک با توجه به سفارش مشتریان خود قادراست به صورت کاملا سفارشی علاوه بر رنگ های سفید و مشکی از رنگ های دیگری نیز برای رنگ کردن سبد کابل استفاده کند.

سبد کابل استیل؛ انعطاف بالا

یکی دیگر از انواع آن، سبد کابل استیل است. که از سیم مفتول 304 ساخته می شود. این سبد در برابر نیروی کششی و خمشی بسیار مقاوم است و دچار آسیب نخواهد شد. این سبد با استفاده از نیکل آبکاری شده. که موجب می شود سبد در محیط های مرطوب خیلی بیشتر از انواع دیگر سبد کابل مقاوم باشد. و در سایز های مختلف توسط شرکت سیدک تولید خواهد شد. نکته حائز اهمیت برای این نوع سبد ها این است که از انعطاف بالایی برخورارند.

اولین تولید کننده سبد کابل در ایران

سبد کابل گالوانیز

نوع دیگر آن سبد کابل گالوانیزه است که با استفاده از روکش روی گالوانیزه شده و در ابعاد مختلف تولید می شود. سبد ها به دو روش سرد و گرم، گالوانیزه می شوند. که در روش سرد ظاهر سبد براق و یکنواخت است و مناسب برای محیط های سرپوشیده (مسقف) می باشد. و نوع گالوانیزه گرم نیز ظاهر مات و کدری دارد و با توجه به روش تولیدش برای محیط های روباز مناسب است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

مزایای سبد کابل برای مشتریان

  • صرفه جویی در هزینه ها: با استفاده از سبد کابل دیگر نیازی نیست ساعت ها صرف نصب و تعمیر سبد کابل کنید و این کاهش زمان باعث کاهش هزینه نیز خواهد شد. به علاوه نیاز به نصابان زیاد در هنگام نصب نمی باشد و گاهی حتی یک نفر به تنهایی قادر است کار نصب را انجام دهد
  • سهولت در نصب: با توجه به سبکی و استفاده کم از ابزار آلات صنعتی، نصب آن بسیار راحت و سریع انجام می شود. و بدون داشتن تخصص به راحتی می توان آن را نصب کرد.
  • ضد حریث بودن: سینی مش بر طبق استاندارد 12-4102 DIN در برابر آتشی با دمای 1000 درجه سانتی گراد تا 90 دقیقه مقاومت خواهد کرد.
  • بازرسی چشمی : یکی از ویژگی های منحصر به فرد سینی مش این است که می توان به راحتی از طریق بازرسی چشمی به کنترل وضعیت سیم و کابل های قرار داده شده در سبد کابل پرداخت
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی: سینی مش با توجه به کیفیت ساختش در برابر خوردگی، نور خورشید و سرمای زیاد مقام است.
  • استحکام بالا : سبد کابل به گونه ای ساخته شده که کمترین وزن را دارد اما بالاترین استحکام را از خود نشان می دهد.
  • وزن کمتر نسبت به سینی کابل: سبد کابل نسبت به سینی کابل 30 درصد وزن کمتری دارد. و این ویژگی باعث سهولت در نصب آن خواهد شد
  • عدم استفاده از ابزار آلات صنعتی: جالب است بدانید یکی از مزایای منحصر به فرد سبد کابل انعطاف بالای آن است. به گونه ای که بدون نیاز به ابزار خاصی می توان به راحتی آن را برش داد و به شکل سه راهی، چهار راهی، زانو تغییر داد. و نیازی نیست آنها را از قبل خریداری کنید. بلکه در زمان نصب سبد با استفاده از کمترین ابزار نصابان به سرعت آن را می سازند.

تولید کننده سبد کابل

در بالا در رابطه با سبد کابل، انواع و مزایای آن گفته شد. حالا بهتر است در رابطه با اولین تولید کننده سبد کابل در ایران بدانید که وزیر ارتباطات نیز آنها را تایید کرده و استفاده از سبد کابل در شرکت ها و سازمان ها را توصیه کرده است. شرکت سیدک اولین تولید کننده سبد کابل در ایران است و سابقه درخشانی در این زمینه دارد و صد ها پروژه بزرگ را در کارنامه خود دارد. مانند ایرانسل، پگاه، سان اسار که آن ها را با موفقیت به پایان رسانده است.

اولین تولید کننده سبد کابل در ایران

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز