خبرگزاری کار ایران

بهترین تکنیک های استفاده از ورق طلا و پودر طلایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۲۶

برخی از افراد دارای روحیاتی هستند که با هنر آمیخته است. عده‌ای زیبایی هنر را با نقاشی و رنگ‌کاری به تصویر در می‌آورند. بعضاً وسیله‌های تزئینی در منزل پیدا می‌شوند که به مرور زمان کهنه شده و رنگ آن‌ها تغییر کرده است.

افراد هنرمند و با سلیقه به جای دور انداختن آن‌ها سعی می‌کنند با به کار بردن تکنیک‌هایی، رنگ پوشش سطح روی کار را تغییر داده و جلوه زیبا و تازه‌ای به آن ببخشند. کار با ورق طلا و پودر طلایی یکی از این تکنیک‌های چشم‌نوازی است که در زیبا نشان دادن وسایل به کار می‌رود. علاوه بر آن، استفاده از ورق طلا و پودر طلایی، کاربردهای دیگری نیز دارد که در زیبا نشان دادن محیط به کار برده می‌شوند.

برای به کار بردن تکنیک ورق طلا علاقه و سلیقه از شروط اساسی و مهم است. در سال‌های اخیر با توجه به مناسب بودن قیمت ورق طلا نسبت به طلای اصلی، استفاده از ورق طلا محبوبیت زیادی داشته و با استقبال فراوانی مواجه شده است. نمایش زیبای وسایل تزئینی و دیگر وسایل منزل و یا محل کار که سازگاری با رنگ طلایی دارند، به راحتی با استفاده از تکنیک پودر طلا مقدور خواهد شد و دیگر لازم نیست هزینه‌های زیادی بابت خرید وسایل طلایی پرداخت شود. از جمله دلایلی که باعث گسترش کاربرد ورق طلا و پودر طلایی در زیبایی وسایل شده است، کاربری و استفاده آسان و راحت آن‌ها است. در ادامه این مقاله با معرفی ورق طلا و پودر طلایی، تکنیک‌های استفاده از آن‌ها را شرح خواهیم داد و به برخی موارد کاربری آن اشاره خواهیم کرد.

ورق طلا و پودر طلایی چیست؟

رنگ طلایی به دلیل درخشندگی و رنگ جذابی که دارد، یکی از پرطرف‌دارترین رنگ‌هایی است که در تزئینات وسایل داخلی خانه و محل کار و همچنین زیبا نشان دادن نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیدمان دکوراسیون وسایل تزئینی با رنگ طلایی، جلوه زیبایی به دکوراتیو منزل و محیط کاری می‌دهد و آن را چشم‌نواز می‌کند. نمونه مورد استفاده از طلا در کاخ‌های سلطنتی و زندگی اشراف و افراد ثروتمند بسیار مشاهده شده است. امروزه با توجه به افزایش قیمت بالای طلا، برای بهره‌مندی از این رنگ زیبا از متریال‌های خاصی به نام ورق طلا و لوازم مشابه آن مانند پودر طلایی استفاده می‌کنند.

برای جبران قیمت بالایی که طلای خالص دارد، فلزهای دیگری با پوشش رنگ طلایی به نام ورق طلا جایگزین مناسبی برای به کار بردن در زیبایی وسایل می‌باشد. با گسترش علم و فناوری، تولید پودر طلا و ورق طلا بسیار نازک و در اندازه دهم میلی‌متر امری ساده می‌باشد. این هنر، نیاز مصرف‌کننده برای وسایل تزئینی و یا به کار بردن در نمای داخلی و خارجی ساختمان را برطرف نموده است. کاربری و تکنیک ورق طلا و تکنیک پودر طلا بسیار آسان و راحت می‌باشد که در ادامه چند نمونه از آن را شرح می‌دهیم.

تکنیک‌های ورق طلا و پودر طلایی

ورق طلا را در دو نوع می‌توان تهیه و مورد استفاده قرار داد. نوع اول آن از طلای خالص و عیاردار ساخته می‌شود که با توجه به میزان عیار طلا و نوع کاربری، قیمت ورق طلا نیز متفاوت می‌باشد. نوع دیگری که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد از فلزهای مختلف تهیه شده است که پایه ساختاری طلا ندارند. متناسب با نوع کاربری در ابعاد مختلفی تهیه شده و با توجه به قیمت مناسب، کاربری‌های زیادی در امور صنعتی و تجاری دارند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین تکنیک های استفاده از ورق طلا و پودر طلایی

کاربرد ورق طلا به‌ عنوان تزئین لوازم خانه بیشتر بر روی سطح دیوار، پارچه و چوب، گچ‌بری و همچنین نقاشی‌های دکوراتیو می‌باشد. علی‌رغم کاربری بسیار آسانی که دارد نیاز به دقت بالایی در حین استفاده دارد تا جلوه زیبایی و تمیزی کار نمایان شود. یکی از موارد پرکاربرد ورق طلا در پایه‌ها و بدنه مبلمان‌های سلطنتی می‌باشد که برای این کار بیشتر از ورق طلا مایع که از ترکیب پودر طلا به دست می‌آید استفاده می‌شود. کار با این ورق طلا بسیار ساده‌تر از ورق طلا جامد است زیرا مانند رنگ بوده و به چسب نیاز ندارد. کاربردهای دیگر ورق طلا و پودر طلا در پتینه‌کاری می‌باشد که محبوبیت زیادی نیز داشته است.

روش کار ورق طلا و پودر طلا

قبل از این که ورق طلا مورد استفاده قرار بگیرد سطح مورد نظر را با چسب آغشته نموده و باید صبر کرد تا به طور کامل خشک شود. از آنجایی که ورق‌های طلا بسیار نازک هستند برای جداسازی آن نیز باید سلیقه به خرج داد تا ورق به دست نچسبیده و به راحتی جدا شود. برای این که ورق به راحتی روی سطح چسب خورده قرار بگیرد بهتر است روی تکه‌ای کاغذ کاملاً تمیز قرار داده شود. باید توجه داشت که ورق طلا بسیار حساس می‌باشد و به محض برخورد با چسب، چسبیده خواهد شد. برای قسمت‌هایی که ورق نچسبیده، می‌توان مجدد این فرآیند را تکرار کرد. با این عمل، درخشندگی و زیبایی خاصی در وسیله مورد استفاده قرار گرفته نمایان خواهد شد.

پودر طلا را هم به دو طریق می‌توان مورد استفاده قرار داد. در روش اول پودر طلا با روغن وارنیش و تینر ترکیب شده و رنگ طلایی با درخشندگی عالی حاصل خواهد شد. روش دیگر که درخشندگی و برقیت بیشتری نسبت به روش قبل دارد به این طریق است که در ابتدا پودر طلا را به مقدار معینی روغن جلا ترکیب می‌دهند. سپس با افزودن مقداری تینر، خاصیت مایع به ترکیب داده می‌شود. این مایع باید به اندازه کافی مخلوط شود تا دانه‌های پودر طلایی وجود نداشته باشد. پس از آن که مخلوط کاملاً استراحت کرد، به راحتی با استفاده از قلم‌مویی روی سطوح مورد نظر نقاشی می‌شود. یک روز بعد از نقاشی پودر طلا می‌توان مقداری اسپری کیلر براق یا مات نیز بر روی سطوح پاشید تا درخشندگی عالی داشته باشد.

بهترین تکنیک های استفاده از ورق طلا و پودر طلایی

 خرید پودر طلا و ورق طلا

برای این که بتوان بهترین استفاده از ورق طلا و پودر طلا را برد باید در زمان خرید به کیفیت آن توجه بیشتری شود. زیرا متأسفانه محصولات غیراصل و تقلبی زیادی در بازار پیدا می‌شود که استفاده از آن‌ها، انتظاری که می‌بایستی داشت را حاصل نخواهد کرد. در این راستا فروشگاه سوپر ابزار پارس با سال‌ها سابقه فعالیت در زمینه تهیه و فروش انواع وسایل و ابزار ساختمانی و باغبانی دارد از مراکز معتبر خرید ورق طلا و پودر طلا اصل می‌باشد. تضمین اصالت و قیمت مناسب محصول توسط این فروشگاه باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های معتبر داخلی، نمایندگی فروش محصولات خود را به آن اعطا نمایند. با مراجعه به سایت فروشگاه سوپر ابزار پارس می‌توان با مشاهده انواع محصولات، از راهنمایی و مشاوره کارشناسان این فروشگاه استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز