خبرگزاری کار ایران

نحوه پاک کردن لکه بستنی شکلاتی از فرش های با الیاف طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۲۴

 

بستنی شکلاتی یکی از خوراکی های خوشمزه ای است که نه تنها در فصل گرم تابستان به خنک شدن ما کمک می کند، بلکه در فصل زمستان کنار بخاری نیز بسیار دلچسب و لذت بخش خواهد بود. این میان وعده عالی، اگرچه طعم و مزه خوبی دارد اما به راحتی می تواند فرش ها را لکه دار کند. وقتی بستنی شکلاتی بر روی فرش می ریزد، می تواند یک فاجعه باشد و پاک کردن آن از فرش های گران قیمت با الیاف طبیعی مشکل به نظر برسد.

اما ما در این مقاله قصد داریم تا روش پاک کردن لکه بستنی شکلاتی از فرش های دستباف و یا فرش های با الیاف طبیعی را به شما آموزش دهیم.

نحوه پاک کردن لکه بستنی شکلاتی از فرش های با الیاف طبیعی

فرش های با الیاف طبیعی

همانطور که حتما می دانید فرش های با الیاف طبیعی باید با محصولات لطیف تری تمیز شوند. الیاف طبیعی نسبت به الیاف مصنوعی حساسیت بیشتری دارند.

در حقیقت، بهترین کار این است که برای پاک کردن لکه از روی فرش های پشمی و ابریشمی از متخصصان قالیشویی مهرشهر کمک بگیرید زیرا کار با این فرش ها نیازمند ظرافت و استفاده از مواد مخصوص و باکیفیت است.

اما اگر می خواهید این کار را خودتان در منزل انجام دهید، می توانید از محلول مایع ظرفشویی استفاده کنید.

پیش از هر اقدامی، ابتدا بستنی اضافی را بردارید

در قدم اول بایستی بستنی اضافی را از روی فرش بردارید. برای این کار می توانید از یک قاشق، چاقوی کره خوری، قاشق پلاستیکی و یا هر وسیله دیگری که به الیاف آسیب وارد نکند، استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که برای برداشتن مابقی بستنی، باید قاشق را از قسمت بیرونی لکه به سمت داخل آن بکشید و بستنی جمع شده را درون یک ظرف بریزید. سپس قاشق را به کمک یک دستمال کاغذی و یا فرو بردن در یک ظرف آب، پاک کرده و مجددا این کار را تکرار نمایید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمامی بستنی اضافی از فرش پاک شود. (پاک کردن از خارج به داخل باعث می شود تا لکه گسترش پیدا نکند)

پس از پاک کردن با قاشق، می توانید به کمک چندین دستمال کاغذی، لکه را هر چه بیشتر پاک کنید. دقت کنید که لکه را به کمک دستمال مالش ندهید و برای پاک کردن با دستمال کاغذی از ضربات آهسته بالا و پایین استفاده نمایید.

در صورتی که لکه پاک نشد و یا لکه عمیقا درون الیاف فرو رفته است، بهتر است از خدمات قالیشویی جردن استفاده نمایید.

نحوه پاک کردن لکه بستنی شکلاتی از فرش های با الیاف طبیعی

 

پاک کردن با مایع ظرفشویی

  1. درون یک ظرف بزرگ، کمی آب ولرم را با 1-2 قطره مایع ظرفشویی ترکیب کنید.
  2. یک دستمال تمیز بردارید و درون محلول بزنید. اضافی محلول را از دستمال بگیرید و  سپس دستمال را بر روی محل لک شده بزنید. (فرش را مالش ندهید زیرا احتمال گسترش لکه و همچنین خراب شدن الیاف فرش وجود دارد)
  3. وقتی محلول را به کمک دستمال بر روی لکه منتقل کردید، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا محلول لکه را در خود حل کند.
  4. چند پارچه مرطوب بردارید و سعی کنید تا باقی مانده مایع ظرفشویی بر روی فرش را تمیز کنید.
  5. به کمک چند دستمال کاغذی، سعی کنید تا حد ممکن، محل مرطوب شده را خشک کنید. (بدون مالش دادن)
  6. در مرحله آخر چند دستمال کاغذی سفید و تمیز بردارید و بر روی لکه قرار دهید. بر روی دستمال ها یک کیسه فریزر قرار دهید و یک کتاب بر روی آن بگذارید. اجازه دهید فرش چند ساعت در این حالت بماند تا کاملا خشک شود.

چنانچه با وجود انجام دادن تمامی مراحل فوق، لکه بستنی شکلاتی همچنان از فرش های نفیس و گران قیمت شما پاک نشده و یا لکه گسترش یافته است، بهتر است از خدمات یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی در زعفرانیه کمک بگیرید.

از شامپو فرش استفاده کنید

برای پاک کردن لکه بستنی شکلاتی از فرش دستباف می توانید از شامپو فرش نیز استفاده کنید. برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا با استفاده از یک اسفنج یا یک دستمال تمیز، آب سرد را بر روی لکه بمالید.
  2. چند دستمال کاغذی بردارید و آب اضافی را از فرش خارج کنید.
  3. شامپو فرش را در آب هم دما با اتاق به نسبت 1 به 4 مخلوط کنید.
  4. با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید، محلول آماده شده را روی لکه بمالید.
  5. اجازه دهید تا محلول 15 دقیقه بر روی لکه بستنی باقی بماند.
  6. از دستمال کاغذی برای جذب رطوبت اضافی استفاده کنید.
  7. یک تکه پارچه سفید را در آب سرد خیس کنید و آن را روی محل لکه دار شده بزنید. سپس به کمک چند دستمال کاغذی سعی کنید تا آب اضافی را خارج کنید.با این کار بقایای شامپو از روی فرش خارج می شود و درواقع محل مورد نظر شسته می شود.
  8. یک بار دیگر، روند خشک شدن را همانند بالا تکرار کنید.

 

شستشوی فرش دستباف

با توجه به افزایش قیمت فرش های دستباف در سال های اخیر، استفاده از خدمات قالیشویی برای شستشوی انواع فرش های با الیاف طبیعی قانع کننده به نظر می رسد. بدون شک فرش های دستباف به دلیل دارا بودن الیاف طبیعی، حساسیت های بالاتری نسبت به انواع فرش های ماشینی دارند. بنابراین شستشوی حرفه ای این فرش ها باعث حفظ کیفیت، عدم رنگ پریدگی و جلوگیری از جدا شدن ریشه های آن ها خواهد شد.

قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده زعفرانیه شستشوی انواع فرش های نفیس را با استفاده از تکنسین های حرفه ای و مواد شوینده باکیفیت انجام خواهد داد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با زبده ترین نیروها و پیشرفته ترین دستگاه های قالیشویی، خدمات ارزنده خود را در سرتاسر شهر تهران و کرج ارائه می دهد. ما با تضمین خدمات خود، تلاش می کنیم تا خدمات خود را مطابق با استانداردهای جهانی ارائه نماییم. خدمات ما تنها ظرف 72 ساعت با بالاترین سطح کیفیت انجام خواهد شد. برای استفاده از خدمات ما می توانید از طریق ثبت سفارش آنلاین و یا ثبت سفارش تلفنی اقدام نمایید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز