خبرگزاری کار ایران

معرفی 3 کمپانی برترسازنده کمپرسورهوا در سال 2021

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۰۳۶

صنعت ساخت کمپرسورهوا از پیچیده‌ترین صنایع در جهان می‌باشد.تعداد کشورهایی که می‌توانند کمپرسورهوا بسازند، انگشت شمار هستند. ما در این مطلب به معرفی 3 کمپانی بزرگ سازنده کمپرسور هوا در جهان پرداخته‌ایم.امیدواریم تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

کمپرسورهای هوا از دو بخش کلی ساخته می‌شوند:یک موتور دیزلی و یک واحد تولید کننده هوا.که این دو با هم کوبل می‌شوند.موتور دیزلی باعث چرخش روتورهای داخل واحد تولید کننده هوا می‌شوند و هوا را به داخل می‌کشند.سپس با فشرده کردن هوا و ذخیره آن داخل یک مخزن کار تولید هوا را انجام می‌دهند.خیلی از کشورهای دنیا هستند که تکنولوژی ساخت موتور دیزلی را دارند. اما تعداد کمی از کشورها هستند که توانایی ساخت کمپرسورهوا را دارند.کمپرسورهای دیزلی در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند.در معادن بیشتر از این کمپرسورها برای تامین هوای فشرده ماشین آلات معدنی استفاده می‌شود.همچنین در صنعت ساختمان جهت پایدارسازی گودهای عمیق، کمپرسورهوا جهت انجام شاتکریت و نیلینگ کاربرد دارد. و در آخر در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از کمپرسورهوا برای تست خطوط لوله و یا سندبلاست استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی ۳ شرکت بزرگ سازنده کمپرسور هوا در جهان می‌پردازیم.

معرفی 3 کمپانی برترسازنده کمپرسورهوا در سال 2021

۱-کمپرسور هوا اینگرسولرند

اینگرسولرند یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده کمپرسور هوا در جهان می‌باشد.این شرکت در سال ۱۸۵۹ در امریکا تاسیس شده است.احتمالا شما هم در گوشه و کنار شهر کمپرسورهای هوا اینگرسولرند را در پروژه‌های ساختمانی دیده‌اید.رنگ سازمانی کمپانی اینگرسولرند کرم می‌باشد و تمامی کمپرسورهای هوای اینگرسولرند هم به رنگ کرم هستند.بارزترین مشخصه کمپرسورهوا اینگرسولرند طراحی ساده آنها است.در کمپرسور دیزلی ساخت این شرکت عموما از موتورهای کاترپیلار استفاده شده است.طبقه بندی کمپرسورهای دیزلی اینگرسولرند به این شکل است که شامل دو عدد می‌باشد.عدد اول نشانگر میزان فشار خروجی کمپرسورهوا است که برحسب یکا bar می‌باشد و عدد دوم نشانگر میزان حجم هوای خروجی کمپرسور می‌باشد که برحسب واحد متر مکعب در دقیقه می‌باشد. برای مثال کمپرسور اینگرسولرند ۲۳۵/۱۲ به این معنا است که این کمپرسور دیزلی فشار ۱۲ بار و حجم خروجی ۲۳.۵ متر مکعب در دقیقه را تولید می‌کند. کمپرسورهای دیزلی اینگرسولرند توانایی تولید هوای فشرده تا فشار ۳۰ بار را دارند.

سایت اینترنتی کمپرسور اینگرسولرند: https:// ingersollrand.com/en-us/air-compressor

۲- کمپرسور هوا اطلس کوپکو

کمپانی اطلس کوپکو متعلق به کشور سوئد می‌باشد.اطلس کوپکو در سال ۱۸۷۳ تاسیس شد( ۱۴ سال بعد از اینگرسولرند).رنگ سازمانی کمپانی اطلس کوپکو زرد می‌باشد و تمام کمپرسورهای هوا این شرکت هم به رنگ زرد می‌باشند.در کمپرسورهای دیزلی شرکت اطلس کوپکو بیشتر از موتورهای ساخت شرکت بنز استفاده می‌شد. اما در تولیدات جدید این شرکت مانند کمپرسورهای اینگرسولرند از موتورهای کاترپیلار استفاده شده است.کمپرسورهای اطلس کوپکو برخلاف کمپرسورهای دیزلی ساخت اینگرسولرند خیلی از فناوری‌های روز استفاده شده است.برای مثال از چندین سال پیش شرکت اطلس کوپکو ازصفحه نمایش دیجیتال برای کمپرسورهای دیزلی استفاده می‌کند.تمام آلارم‌های کمپرسور بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود و اگر نقص فنی کوچکی هم داشته باشد به هیچ‌وجه کمپرسور روشن نمی‌شود.این فناوری از جهتی بسیار عالی است و از جهتی هم مناسب ایران نیست.همین که دستگاه وقتی ایراد فنی دارد، روشن نمی‌شود خوب است و از بروز خسارات بعدی جلوگیری می‌کند.از جهتی هم مکانیک‌های بسیار کمی در ایران هستند که بتوانند با این فناوری ارتباط برقرار کنند و مشکل کمپرسور را برطرف کنند.حتما باید مکانیک آموزش دیده همراه با لب‌تاپ و نرم‌افزار مخصوص شرکت اطلس‌کوپکو بابت تعمیرات مراجعه شود.

سایت اینترنتی کمپرسور اطلس کوپکو : https://atlascopco.com

۳- کمپرسور هوا سولییر

کمپانی سولیر هم مانند اینگرسولرند ساخت امریکا در سال ۱۹۶۵ می‌باشد(۶ سال بعد از اینگرسولرند).رنگ سازمانی کمپانی سولییر سبز می‌باشد و برای همین تمامی کمپرسورهای هوا سولییر هم به رنگ سبز هستند.مهمترین شاخصه کمپرسورهای دیزلی سولییر طول عمر بالا واحد هواساز آن می‌باشد.شاید با اطمینان بتوان گفت که تا چند ده هزار ساعت واحد هواساز کمپرسور سولییر بدون هیچ سرویس شدنی کار خواهد کرد.موتورهای دیزلی کمپرسورهای سولییر هم از یرند کاترپیلار می‌باشند.فناوری هم که کمپانی سولییر در کمپرسورهای خود استفاده کرده نه مانند اینگرسولرند خیلی ساده است و نه مانند اطلس کوپکو بسیار پیچیده.نامگذاری کمپرسورهای سولییر هم بسیار ساده هستند.همان حجمی که کمپرسور، هوا تولید می‌کند بر همان میزان نامگذاری شده‌اند. مثلا کمپرسور هوا سولییر ۱۳۰۰ یعنی کمپرسوری که ۱۳۰۰ فوت مکعب در دقیقه هوا تولید می‌کند.

سایت اینترنتی کمپرسور سولییر: https://america.sullair.com/en/portables

نکاتی در مورد اجاره و فروش کمپرسور هوا در ایران

متاسفانه به علت وجود تحریم‌ها هیچکدام از این سه شرکت در ایران نمایندگی ندارند.تمامی کمپرسورهای هوا دیزلی بصورت استوک و کمپرسورهای دست دوم و کارکرده وارد ایران می‌شوند.خرید و فروش این کمپرسورها هم با برگه سبز گمرکی ایران انجام می‌شود.برای اجاره کمپرسور نمایشگاه‌های زیادی در ایران و در شهرهای مختلف هستند.

معرفی 3 کمپانی برترسازنده کمپرسورهوا در سال 2021

کمپرسور هوا رهنما

این مجموعه با در اختیار داشتن تعدادی زیادی از کمپرسورهای هوا اینگرسولرند،اطلس‌کوپکو و سولییر توانایی این را دارد که نیاز شرکت‌های معدنی و ساختمانی و پتروشیمی را پاسخگو باشد.مجموعه کمپرسور هوا رهنما با بیش از ۴۰ سال سابقه در بسیاری از پروژه‌های بزرگ در سراسر ایران هنوز داشته است. برخی از پروژه‌هایی که توسط کمپرسور هوا رهنما انجام شده: پروژه خط لوله جاسک به گوره، خط لوله زاهدان به ایرانشهر، سد سیابیشه، سد مسجدسلیمان، تونل نیایش و خطوط مترو تهران و برج میلاد و هزاران پروژه عمرانی دیگر.

برای دانلود کاتالوگ دستگاه‌ها و اطلاعات بیشتر در مورد رزومه کمپرسور هوا رهنما از سایت این مجموعه بازدید کنید.

https://rahnama-compressor.com

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز