خبرگزاری کار ایران

مزایای اسپیس فریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۹۸۰

انتخاب پوشش مناسب برای اسپیس فریم یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. پوششی که برای اسپیس فریم در فضای بسته به کار می رود با پوششی که برای فضای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد با هم متفاوت است. پوشش دهنده هایی که می توان برای اسپیس فریم استفاده کرد شامل: ایرانیت ( فلزی، پلاستیکی و سیمانی )، چادر برزنتی و پوشش های فلزی هستند.

همه ما حتما تا به حال به نمایشگاه رفته ایم و غرفه های متعددی را که با حجمهای فلزی از هم تفکیک شده اند را مشاهده کرده ایم به این داربست ها در اصطلاح اسپیس یا اسپیس فریم گفته می‌شود. اسپیس یک واژه انگلیسی به معنای فضایی است زیرا ساختار اسپیس از نوع مولکولی فضایی است.

این داربست ها سازه هایی هستند که می توان به راحتی از آنها برای برپایی نمایشگاه بهره برد.اسپیس با اصول مهندسی و دارای درجه کیفی مطلوبی است تا بتواند پس از اتصال دوام و استحکام داشته باشد.

اسپیس ها با بست های مخصوصی بهم متصل می شوند و می توان از آنها در برپایی فضاهایی با متراژهای مختلف استفاده کرد. اسپیس ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند از آنها در معماری، موارد صنعتی،برپایی طاق و تبلیغاتی نیز بهره می برند. همچنین به دلیل کیفیت بالا، وزن کم در ساخت سوله هم مورد استفاده قرار می گیرد. اسپیسمانند پازل با اتصال به یکدیگر فضای مورد نظر را به وجود می آورد و به راحتی قابل تغییر است .

با این سازه پرکاربرد می توان سالنی با عرض بیست متر و طول بی نهایت بر پا کرد و همین امکان باعث شده تا کاربردهای فراوان زیادی را فراهم نماید. اگر نگاه دقیقی به اطرافمان بیندازیم نمونه های کاربردی دیگری را می توان دید که با بهره مندی از این سازه ساخته شده است. مثلا پارکینگ های موقت و دائمی، ساخت اتاق، استیج، قفسه و بسیاری موارد دیگر را می توان نام برد. با توجه به اینکه این سازه وزن کمی داشته و سبک است اما مقاومت آن ستودنی است به طوری که در برپایی نمایشگاه های بزرگ پارچه های برزنتی سنگین و ایرانیت بر روی این سازه اضافه می شود اما اسپیس ها همچنان محکم در جای خود ایستاده اند.

مزایای اسپیس فریم

انتخاب پوشش مناسب برای اسپیس فریمیکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. پوششی که برای اسپیس فریمدر فضای بسته به کار می رود با پوششی که برای فضای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد با هم متفاوت است. پوشش دهنده هایی که می توان برای اسپیس فریماستفاده کرد شامل: ایرانیت ( فلزی، پلاستیکی و سیمانی )، چادر برزنتی و پوشش های فلزی می باشند.

مواد سازنده اسپیس فریم چیست؟

حال که متوجه شدیماسپیس سازه مقاوم و با دوامی می باشد، خوب است بدانیم از چه موادی ساخته می شود. مواد اصلی این سازه از لوله های فلزی ( از جنس آلومینیوم و آهن ) و مفتول است اما آنچه سبب استحکام آن شده مهندسی در طراحی دقیق و منحصر به فرد آن است. اسپیس فرم را آبکاری می کنند تا در مقابل تغییرات آب و هوا مقاومت مطلوبی داشته باشد.  این سازه به دلیل جنس آلیاژ آن ضد زنگ بوده و خاموت به کار رفته در ساختار آن سبب مقاومت سازه شده است.

چگونگی نصب اسپیس:

یکی از مهمترین موارد، توجه به چگونگی اتصالات این سازه است چرا که اشکال در آن باعث کم شدن امنیت سازه خواهد شد. لذا توجه به نکات زیر مهم و ضروری است:

اولین داربست ها باید توسط بست های مخصوص به خوبی بهم متصل شوند

پیچ ها به خوبی محکم شده تا سازه از ایمنی خوبی برخوردار باشد

برای استحکام بیشتر سازه آن هم در زمانی که تعداد زیادی از آنها بهم متصل می شوند، می توان از طناب های کنفی یا طناب هایی از جنس سیم بهره برد

چفت و بست اتصالات باید با توجه به فضای داخلی یا خارجی که قرار است سازه در آن برپا شود انتخاب گردد. توجه به استحکام سازه در فضاهای خارجی که وزش باد خواهد داشت باید با توجه و دقت بیشتری انجام شود

مزایای اسپیس فریم

چنانچه این سازه قرار است در فضایی شلوغ، پر رفت و آمد و با وسعت زیادی بر پا شود باید از پیچ های رول بوت برای اطمینان از استحکام اتصالات بهره برد.

مزایای اسپیس فریم:

از مزایایی که استفاده از اسپیس فریمبه همراه دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع در شکل و اندازه اسپیس فریمیکی از مزایای مهم آن به شمار می آید

با بهره بردن از اسپیس فریمو کمی خلاقیت می توان غرفه های زیبایی را خلق کرد

هزینه اجاره آن بسیار پایین می باشد

امکان عبور برق حرارتی از این سازه راحت و آسان است

سرعت و استحکام آن منحصر به فرد می باشد

سرعت اتصال و باز کردن اسپیس فریمبرای غرفه های نمایشگاهی بالا است

حمل و نقل آن به جهت وزن سبکی که دارد راحت انجام می شود

در هر شرایط آب و هوایی استحکام و مقاومت خوبی دارد

ایمنی این سازه مطلوب است

اسپیس نمایشگاهی:

یکی از امکانات بالقوه و کاربردی که اسپیس فریمبرای کاربرد نمایشگاهی دارد این است که علاوه بر استفاده از اسپیس از پیش آماده شده می توان بر اساس نوع کاربرد به مجریان آن سفارش ساخت اسپیس فریمرا به صورت سفارشی نیز داد. اتصالات اسپیس نمایشگاهیبه جهت قابلیت های اسپیس فریممی تواند به وجود آورنده فضاهایی هندسی و زیبا باشد به گونه ای که یک معماری اصولی را مقابل چشم مخاطب قرار دهد.

اسپیس تبلیغاتی:

بهره بردن از اسپیس تبلیغاتی در قالب استند نیز یکی از بهترین موارد برای شخصی سازی کردن در طول زمان برگزاری نمایشگاه می باشد. این استندها قابلیت تغییر در اندازه و شکل های متنوع را داشته و به راحتی قابل اتصال می باشد. همچنین هزینه آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

اسپیس تهران:

اسپیس تهران با در اختیار داشتن اسپیس فریمبا دوام با مقاومت بالا و ضد زنگ آماده ارائه خدمات مفید و موثر در اجاره و نصب اسپیس فریمجهت برپایی نمایشگاه های بزرگ می باشد. مراحل نصب این سازه توسط نصاب ماهر انجام می شود و خیال شما را از بابت استحکام و مقاومت سازه در تمام مدت راحت می کند.

شما می توانید با اعلام زمان و وسعت فضای خود، اسپیس فریممورد نظر خود را همراه با نصاب در زمان مقرر به صورت تکمیل شده، تحویل بگیرید. شما همچنین می توانید از مشاوران اسپیس تهران به صورت رایگان بهره مند شوید. با مراجعه به سایت www.spaceframe.ir می توانید از نمونه های آن دیدن فرمایید و سفارش خود را اعلام کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز