خبرگزاری کار ایران

بیماران چطور می توانند با توجه به مجله سلامتی و پزشکی از خدمات نوبت دهی آنلاین، استفاده کنند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۸۳۵

دنیای امروز، دنیای وسیع علم و تکنولوژی است به طوری که حتی برای استفاده از خدمات پزشکی، نیاز نیست از منزل خارج شوید و زمان زیادی را صرف ماندن در ترافیک کنید.

سلامت بودن جسم و روان انسان ها نیاز به بررسی پزشک دارد به طوری که همه افراد در طول سال چندین بار به پزشک مراجعه می کنند. خارج شدن از منزل برای تمام افراد آسان نیست، مثلا مادری که کودک شیرخوار دارد یا فردی که بیماری سختی دارد و یا دچار کهولت سن شده است و یا حتی افرادی که نمی توانند تعداد دفعات زیادی را از محل کار خود مرخصی بگیرند. این افراد به راحتی می توانند از خدمات پزشکی آنلاین استفاده کنند که در ادامه به طور  مفصل توضیح خواهیم داد.

یکی از اصلی ترین نیاز های جامعه بشری قرار گیری در آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی، نداشتن بیماری و امراض مختلف و گوناگون بوده که لازمه تحقق این امر، افزایش تأمین و ارتقای سطح سلامت مردم است. این امر محقق نمی شود مگر آن که افراد از مجله سلامتی و پزشکی به دنبال راهکار هایی برای  ارتقای سلامت خود و جامعه خود باشند.

علت برتری اپلیکیشن ها و سامانه های ارائه دهنده خدمات پزشکی آنلاین؛

اینترنت و علم و تکنولوژی تمام جوانب زندگی انسان ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. این تاثیر هم به صورت مثبت و هم به صورت منفی می باشد که همه چیز به نحوه استفاده ما از آن، بستگی دارد. اما به طور کلی تاثیرات مثبت آن بسیار چشم گیر تر از تاثیرات منفی می باشد و همین عامل سبب شده تا اینترنت به صورت روزانه در زندگی همه مورد استفاده قرار بگیرد. بعد از این که سامانه های ارائه دهنده خدمات پزشکی آنلاین طراحی شدند، دیگر لزومی نداشت تا از فامیل و دوست و آشنا در رابطه با یک پزشک پرس و جو کنیم، یا این که زمان زیادی را صرف ماندن در ترافیک کنیم تا فقط بتوانیم نوبت ویزیت بگیریم. این سایت ها استفاده از خدمات پزشکی را برای همه بسیار راحت تر کردند که در ادامه با برخی از مزایای این سایت ها همچون سایت پذیرش 24 آشنا می شویم.

بررسی مزایا و ویژگی های منحصر به فرد استفاده از خدمات آنلاین پزشکی؛

امروزه حضور یافتن در مطب ها به دلیل مشکلاتی از جمله شلوغی و ترافیک و کمبود زمان و پرمشغله بودن و... بسیار دشوار شده است. این مشکلات با به وجود آمدن سایت های نوبت دهی آنلاین، به حداقل میزان خود رسیده است. استفاده از این سامانه ها مزایای ویژه ای را با خود به همراه دارند که در ادامه به بررسی چند نمونه از مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • کاهش ازدحام کلینیک ها

اگر از سامانه های خدمات پزشکی آنلاین استفاده کنید، به راحتی می توانید در منزل اقدام به تعیین نوبت جهت ویزیت نمایید و دیگر نیازی نیست به مطب مراجعه کنید. همین عامل سبب می شود که ترافیک انسان ها در مطب ها و کلینیک ها کاهش پیدا کند و از شلوغی ها کاسته شود. این مورد سبب بهتر شدن کارکرد پرسنل و پزشکان نیز خواهد شد چرا که در محیطی آرام، به ادامه فعالیت خود می پردازند.

  • جلوگیری از انتشار بیماری های ویروسی

می دانید که مکان های شلوغ به محلی برای انتشار انواع بیماری های ویروسی و واگیردار تبدیل می شوند. اگر از شلوغی ها کاسته شود، انتشار بیماری نیز کاهش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است زنجیره بیماری های ویروسی نظیر کرونا، که این روز ها بسیار با آن درگیر هستیم نیز قطع گردد.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

وقتی که شما مجبور نباشید برای گرفتن زمان ویزیت، از منزل خارج شوید، دیگر هزینه رفت و برگشت هم پرداخت نخواهید کرد و این گونه در هزینه صرفه جویی می شود. همچنین دیگر مجبور نخواهید بود زمان زیادی را صرف ماندن در ترافیک و یا ماندن در مطب جهت دریافت نوبت کنید که این گونه در زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

  • محدودیت مکانی و زمانی وجود نخواهد داشت.

استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین پزشکی شما را محدود به مکان و یا زمان خاصی نمی کند. شما می توانید هر کجا که هستید و یا در ساعت از شبانه روز، اقدام به دریافت نوبت کنید و دیگر مجبور نیستید راس ساعات خاصی در مطب حضور پیدا کنید تا فقط بتوانید نوبت ویزیت بگیرید.

  • مشاهده سوابق پزشک و نظرات و پیشنهادات سایر مراجعه کنندگان

در این سامانه ها تمامی سوابق و رزومه پزشکان وجود دارد و شما دیگر مجبور نیستید برای یافتن پزشک مورد نظر خود، از دیگران پرس و جو کنید. همچنین در این سایت ها نظرات مراجعه کنندگان ثبت می شود که شما با مطالعه آن ها می توانید پزشک مناسب خود را تعیین کنید و جهت دریافت نوبت ویزیت اقدام نمایید.

  • یادآوری خودکار نوبت ویزیت

در برخی موارد ممکن است افراد به دلیل دغدغه ها و مشکلات زیاد، نوبت خود را فراموش کنند. سیستم خدمات نوبت دهی، به طور خودکار زمان ویزیت را به شما یادآوری می کند که دیگر دچار فراموشی نخواهید شد.

  • تغییر نوبت امکان پذیر است.

در این سیستم امکان تغییر نوبت وجود دارد و اگر مشکلی به وجود بیاید و نتوانید طبق نوبت در مطب حضور پیدا کنید، می توانید نوبت خود را جا به جا نمایید.

  • آدرس مراکز درمانی موجود است.

آدرس مطب ها و مراکز درمانی در این سیستم ها وجود دارد تا افراد به راحتی بتوانند آن ها را پیدا کنند.

  • عدم نیاز مراجعه افراد بیمار یا سالمند،

افرادی که دچار بیماری هستند و یا حتی افرادی که کهولت سن دارند، دیگر مجبور نیستند برای دریافت نوبت ساعت ها در مطب بنشینند و به راحتی می توانند از منزل اقدام به دریافت نوبت کنند.

معایب و ایرادات استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین:

علاوه بر مزایایی که گفته شد، معایبی نیز در خصوص استفاده از این سامانه ها وجود دارد که بیان خواهیم کرد:

  • کار منشی دشوار تر می شود چرا که باید نوبت های تلفنی را سریعا وارد سیستم کند تا تداخل در نوبت دهی به وجود نیاید.
  • تمامی پزشکان از این سیستم استفاده نمی کنند. ممکن است شما به دنبال پزشک خاصی باشید و نتوانید او را در این سایت ها بیابید.
  • در مناطق محروم دسترسی به اینترنت وجود ندارد و مردم نمی توانند از این خدمات بهره ببرند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز