خبرگزاری کار ایران

کشور دومنیکا ارزان‌ترین انتخاب برای شهروندی دوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۳۲

کشور دومنیکا جزو بهشت‌های مالیاتی در دنیا به شمار می‌رود. افرادی که شهروند این کشور هستند، و یا از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری پاسپورت دومنیکا را به دست می‌آورند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی این جزیره زیبا نیز بهره‌مند شوند.

دومینیکا کجاست؟

جزیره کوچک و زیبای دومینیکا (Commonwealth of Dominica) واقع در دریای کارائیب در آمریکای شمالی، با سواحل شنی چشم‌نواز، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های گرمسیری پرباران یکی از زیباترین مناطق ساحلی دنیا به حساب می‌آید. این کشور شگفت انگیز دقیقاٌ در بخش جنوب شرقی منطقه کارائیب قرار گرفته است و فاصله آن با شهر نیویورک در ایالات متحده حدود 1700 کیلومتر بیشتر نیست. باید توجه داشت که کشور دومنیکا با جمهوری دومینیکن (Dominican Republic) که آن هم در منطقه کارائیب قرار دارد و دومین کشور وسیع این حوزه پس از کوبا است، اشتباه گرفته نشود.

مردم دومینیکا

کشور دومینیکا یکی از امن‌ترین جزیره‌های حوزه کارائیب به شمار می‌رود. مردم بومی این جزیره بسیار مهمان‌نواز و جرم بین گردشگران خارجی به ندرت اتفاق می‌افتد. طبق آخرین آمار منتشر شده، بسیاری از ساکنان بومی و افراد خارجی که اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورده‌اند، از امنیت در این کشور راضی بوده و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین تخمین زده شده است.

در بخش قبل گفتیم که دومنیکا کجاست و با دومنیکن فرق دارد. مردم دومنیکا با ملیت‌های متفاوتی از قبیل انگلیسی، فرانسوی و بومی در کنار هم زندگی می‌کنند، ولی زبان رسمی آنها انگلیسی است. جمعیت این جزیره که تنها 750 کیلومتر مربع وسعت دارد، حدود 73000 نفر می‌باشد.

از لحاظ سیاسی و اقتصادی، این جزیره وضعیت پایداری را همواره تجربه کرده است. به همین دلیل دومینیکا محلی امن برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد. رژیم سیاسی این کشور دموکراسی پارلمانی بوده و رییس‌جمهور به طور مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود. در زمینه 

اقتصاد، دومنیکا کاملاً به گردشگری، کشاورزی و اخذ مالیات و در نهایت به سرمایه‌گذاری خارجی وابسته است.

دومینیکا؛ بهشت مالیاتی سرمایه‌دارن

کشور دومنیکا جزو بهشت‌های مالیاتی در دنیا به شمار می‌رود. افرادی که شهروند این کشور هستند، و یا از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری پاسپورت دومنیکا را به دست می‌آورند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی این جزیره زیبا نیز بهره‌مند شوند.

بهشت مالیاتی به آن دسته از کشورهایی اطلاق می‌گردد که به شهروندان یا کسب و کارهای داخل کشور خود این امکان را می‌دهند که یا مالیات نپردازند و یا درصد بسیار ناچیزی را پرداخت نمایند. طبق آخرین آماری که از سوی سازمان‌های بین‌المللی مالی و سرمایه‌گذاری دنیا در ابتدای سال 2021 منتشر شده است، اغلب کشورهای حوزه کارائیب در بالای لیست آنها قرار دارند. اتحادیه اروپا نیز از فوریه سال 2021 کشور دومینیکا را به لیست بهشت‌های مالیاتی دنیا اضافه کرد.

دومنیکا به تازگی با تصویب لایحه‌ای، نرخ مالیاتی داخل کشور خود را برای معاملات با شرکت‌های خارجی و تراکنش با بانک‌های بین‌المللی به حداقل رسانده و در مواردی به صفر رسانده و به لیست بهشت‌های مالیاتی در دنیا اضافه شده است. دومنیکا به شهروندان خود اجازه خواهد داد که برای درآمد حاصل از معاملات با خارج از کشور، چه به صورت شخصی یا شرکتی، هیچ مالیاتی نپردازند. همچنین، دیگر مالیاتی بر ارث و هدیه در این کشور به شهروندان دومنیکا تعلق نخواهد گرفت.

کشور دومنیکا ارزان‌ترین انتخاب برای شهروندی دوم

کشور دومنیکا بهترین انتخاب پاسپورت دوم

با توجه به این که تمامی سرمایه‌داران دنیا تنها با فرار از دادن مالیات با هم نقطه اشتراک دارند، در حال حاضر کشور دومنیکا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری ثروتمندان دنیا باشد. در عین حال، از آنجا که سرمایه‌گذاران ایرانی با محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در اغلب کشورهای دنیا رو به رو می‌باشند، دومنیکا می‌تواند یکی از معدود گزینه‌های آنها باشد که با خیالی راحت سرمایه خود را در این کشور حفظ نمایند.

اما، آیا با سرمایه‌گذاری در دومنیکا فقط مزیت مالیاتی نصیب سرمایه‌گذار خواهد شد؟ پاسخ این سؤال به طور حتم منفی است. با راه‌اندازی برنامه‌های جدید و مناسب اخذ تابعیت دوم از سوی دولت دومنیکا در دهه گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی، از جمله شهروندان ایرانی، استقبال زیادی از سرمایه‌گذاری در دومنیکا و اخذ پاسپورت دوم خود کرده‌اند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که خرید پاسپورت دومینیکا چیست؟ این پاسپورت، یک مدرک شناسایی برای سفرهای بین‌المللی است که به شهروندان قانونی کشور دومینیکا اعطاء می‌گردد. این شهروندان قانونی می‌توانند افرادی باشند که در این جزیره به دنیا آمده‌اند، یا از طرق دیگر شهروندی دومینیکا را کسب کرده‌اند. در بین جزایر کارائیب، دومینیکا از شهرت بین‌المللی مناسبی نسبت به سایر جزیر‌ه‌های این حوزه برخوردار است. این کشور در سال ۱۹۷۸ استقلال خود را به دست آورد، اما همچنان جزو کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا و نیز تحت سوگند ملکه بریتانیا به حساب می‌آید.

به طور کلی، دارا بودن تابعیت مضاعف از مزایای بسیار زیادی برخوردار بوده و دومینیکا مکانی خاص برای دریافت پاسپورت می‌باشد. با اخذ پاسپورت دومینیکا (https://endvisa.com/پاسپورت-دومینیکا) از مزایای ذیل می‌توان بهره‌مند شد:

  • امکان اقامت کامل با برخورداری از تمام مزایای شهروندی از جمله حق داشتن کار

 معاف از مالیات در صورت عدم اقامت در دومینیکا

  • زمان کوتاه بررسی پرونده و اعطای پاسپورت (4 تا 6 ماه)
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی در دومینیکا
  • شمول فرزندان زیر ۳۰ سال در پرونده
  • شمول والدین بالای ۵۵ سال در پرونده
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی
  • عدم نیاز به مدرک زبان یا هرگونه مدرک مهارتی
  • حفظ تابعیت اصلی سرمایه‌گذار
  • سفر به 139 کشور دنیا بدون اخذ ویزا

در رتبه‌بندی اخیر پاسپورت‌های کشورهای دنیا، دومینیکا با کسب رتبه 37 و اجازه سفر به 139 کشور بدون ویزا (یا ویزای فرودگاهی) نسبت به سال‌های گذشته در این آمار سیرصعودی داشته است. کشورهای حوزه شینگن (26 کشور)، انگلستان، هنگ‌کنگ و قبرس مهمترین مقصدهایی می‌باشند که با پاسپورت دومینیکا می‌توان بدون اخذ ویزا به آنها سفر کرد.

همچنین، در آخرین به روز رسانی برنامه مهاجرتی دومنیکا از طریق سرمایه‌گذاری، متقاضی اصلی می‌تواند تحت شرایطی خواهر و برادر و نیز پدربزرگ و مادربزرگ خود و همسرش را نیز در پرونده خود وارد کرده و برای آنها نیز اقدام به اخذ تابعیت بکند.

تضمین آینده فرزندان شما

نمونه دیگری از مزایای پاسپورت دوم دومینیکا، این است که فرزندان فرد سرمایه‌گذار می‌توانند بدون نیاز به ویزای تحصیلی در انگلستان تحصیل کرده و پس از پایان آن، بدون نیاز به ویزای کار، برای دو سال در آنجا به کار مشغول شوند.

آزادی سفر با پاسپورت دومینیکا، می‌تواند این انتخاب را به فرزندان یک تبعه این کشور بدهد تا 

از بین کشورهایی که به آنها بدون ویزا سفر می‌کنند اجازه انتخاب بدهد.

شرکت حقوقی و مهاجرتی اندویزا با وکلای مجرب خود و همچنین تجربه‌ای چندین‌ساله در امور اقامت و مهاجرت، با قبول پرونده شما مطمئن‌ترین و سریع‌ترین مسیر را برای رسیدن به پاسپورت دوم دومینیکا برای شما خواهد پیمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز