خبرگزاری کار ایران

پاسپورت قبرس شمالی + کار و تحصیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۸۰

برای اینکه بتوانید پاسپورت قبرس را از طریق کار دریافت کنید، شما ابتدا باید یک درخواست کاری به یک کارفرمای قبرسی ارسال کنید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که کارفرمای قبرسی نمی‌تواند، به راحتی یک کارمند یا کارگر خارجی را استخدام کند.

 

همانطور که می‌دانید قبرس شمالی در قاره‌ایی سبز واقع شده و دارای آب و هوای مدیترانه‌ایی است. افراد از طرق مختلف امکان دریافت پاسپورت قبرس را خواهند داشت. افرادی که بتوانند پاسپورت قبرس را دریافت کنند، از کلیه حقوق شهروندی قبرس بهره مند شده و می‌توانند در خاک این کشور زندگی کنند.

اما چگونه می‌توان پاسپورت قبرس را دریافت کرد؟ در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید که به این کشور مهاجرت کرده و شهروند قبرسی شوید، برای دریافت اطلاعات بیشتر، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روش‌های مختلف دریافت پاسپورت قبرس شمالی

پاسپورت قبرس از طریق تحصیل

همانطور که می‌دانید، اگر شما بخواهید برای تحصیل در هر کشور اروپایی اقدام کنید، شرایط گرفتن ویزای دانشجویی به ویژه برای ایرانیان بسیار سخت بوده و حتی غیر ممکن خواهد بود. اما قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که با داشتن شرایط مناسب، شما می‌توانید به صورت تحصیلی اقدام کرده و حتی پاسپورت آن را نیز دریافت کنید.

زمانیکه شما به عنوان دانشجو وارد این کشور شوید، شما می‌توانید بعد از به اتمام رسیدن درستان، در آنجا درخواست کار کنید و هنگام استخدام، شما می‌توانید تا ویزای کاری آن کشور را نیز دریافت کنید. اما شرط مهم دریافت اقامت دائم در این کشور، سکونت در آن به مدت ۷ سال است، تا بتوانید اقامت دائم و پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشید، که این هفت سال شامل سال‌های دانشجویی شما نمی‌شود.

پاسپورت قبرس از طریق کار

برای اینکه بتوانید پاسپورت قبرس را از طریق کار دریافت کنید، شما ابتدا باید یک درخواست کاری به یک کارفرمای قبرسی ارسال کنید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که کارفرمای قبرسی نمی‌تواند، به راحتی یک کارمند یا کارگر خارجی را استخدام کند.

کارفرما ابتدا باید قراردادی را مبنی بر وزارت کار قبرس تنظیم نماید و پس از بررسی قرارداد توسط وزارت کار قبرس، که آیا کارفرما نیاز مبرم به کارگر خارجی دارد را تائید کرده، سپس کارفرمای قبرسی می‌تواند شما را استخدام کند. قراردادهای تنظیم شده بین سه ماه تا یکسال اعتبار داشته و بیش از چهار سال نیز نمی‌توانند، تا آن قرارداد را تمدید کنند.

اما اگر شما دارای تخصص و مهارت خاصی باشید، می‌توانید قرارداد را بیش از ۴ سال نیز تمدید کنید. همچنین می‌توانید بعد از دو سال خانواده خود را وارد کشور قبرس کنید.

البته دریافت پاسپورت از طریق تحصیلی و یا کاری بسیار دشوار بوده و دارای شرایطی خاص و پروسه‌ایی زمانبر دارد.

 

پاسپورت قبرس از طریق تولد نوزاد

پاسپورت قبرس شمالی + کار و تحصیل

هر نوزادی که در این کشور به دنیا بیاید، تابعیت قبرس شمالی را دریافت خواهد کرد. همچنین والدینی که تابعیت کشور قبرس شمالی را داشته باشند با به دنیا آوردن نوزاد، پاسپورت قبرس را دریافت خواهند کرد. اما اگر والدین تابعیت کشور قبرس را نداشته باشند، نمی‌توانند حتی با به دنیا آوردن نوزاد، پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

پاسپورت قبرس از طریق ازدواج

اگر سن شما بیش از ۱۸ سال باشد و شما هدفتان ازدواج کردن با یک تابعه قبرسی باشد، حتما باید به مدت سه سال با یکدیگر زندگی کنید، تا بتوانید پاسپورت قبرس را دریافت کنید.

کار در قبرس شمالی

قبرس شمالی به دلیل مهاجر پذیر بودن از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی، بسیار توسعه پیدا کرده و این موضوع باعث شده تا اقتصاد این کشور رشد قابل توجهی داشته باشد.

افراد برای اینکه بتوانند در شرکت‌ها و یا واحدهای صنفی استخدام شوند، باید ابتدا درخواست خود را به کارفرمای قبرسی ارائه دهند و پس از استخدام، طبق قوانین کار این کشور حقوق و بیمه دریافت خواهند کرد.

اما اگر شما دانشجو باشید و بخواهید که در این کشور کار کنید، نمی‌توانید تا کار تمام وقت داشته باشید و حتی نمی‌توانید طبق مزایا و قوانین کار کشور قبرس فعالیت کنید. شما فقط اجازه دارید که در رستوران و یا شرکت‌ها به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوید.

برای بررسی بیشتر روی لینک کار در قبرس شمالی کلیک کنید.

تحصیل در قبرس شمالی

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس، عدم گذراندن آزمون ورودی است. نحوه پذیرش دانشگاه‌های قبرس بر اساس سوابق تحصیلی بوده، این بدان معناست، که هیچگونه آزمون ورودی از افراد گرفته نمی‌شود.

پاسپورت قبرس شمالی + کار و تحصیل

تنها آزمونی که هنگام ورود به دانشگاه‌های قبرس شمالی نیاز است، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی است. حتی جایی برای نگرانی این آزمون وجود ندارد. زیرا اگر شما نمره کافی برای تعیین سطح زبان نیاورید، از طریق دانشگاه، دوره فشرده زبان انگلیسی، به مدت دو ترم برایتان برگزار خواهد شد. البته اگر شما دارای مدارک بین المللی زبان (آیلتس و تافل) باشید، نیازی به نمره تعیین سطح زبان ندارید.

دانشجویان نیازی به دریافت ویزای دانشجویی برای آمدن به دانشگاه‌های قبرس شمالی را ندارند.

برای مطالعه بیشتر روی لینک تحصیل در قبرس شمالی کلیک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز