خبرگزاری کار ایران

نحوه تبلیغات در مترو

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۶۱

لایت باکس ها و بک لایت ها نوعی از ابزارهای تبلیغات محیطی هستن که در مترو بسیار کاربرد دارن . هم در سکوهای انتظار و هم روی دیواره راهرو ها و پله برقی ها از لایت باکس ها یا بک لایت ها استفاده میشه . لایت باکس ها انواع مختلفی دارن که در این مقال نمیگنجه و می تونید برای مطالعه بیشتر به سایت ادنل مراجعه کنید.

مقدمه :

همونطور که می دونید تبلیغات محیطی در فضاهای عمومی شهری صورت میگیره . یکی از مکان های عمومی در شهر های بزرگ ، مترو ها هستن . مترو ها به دلیل جذب جمعیت بالا ، فرصت مناسبی رو برای کسب و کارها فراهم کردن تا بتونن افراد رو از وجود برند و کالاشون آگاه کنن. در ادامه بیشتر به مزایای تبلیغات در مترو می پردازیم .

انواع تبلیغات در مترو

مترو دارای فضاهای عمومی مختلفی است که بسته به هر فضا ، از ابزار های تبلیغاتی متنوعی استفاده میشه. این فضا ها رو می تونیم به شکل زیر دسته بندی کنیم .

تبلیغات در گیت های ورودی

زمانی که وارد مترو میشیم و میخوایم بلیط خودمون رو برای ورود بزنیم تبلیغات روی گیت های ورودی توجه ما رو به سمت خودش جذب میکنه . البته باید بگم خود من از جمله آدم هایی هستم که خیلی کم به فضای اطرافم توجه میکنم . زمانی هم که عجله داشته باشم این توجه به حداقل میرسه بنابراین به تبلیغات گیت های ورودی زیاد توجه نکردم تاحالا. (:

تبلیغات در سکوهای انتظار

سکوهای انتظار رو میشه یکی از بهترین مکان های تبلیغاتی در مترو دونست . وقتی مردم روی صندلی ها نشستن یا سرپا ایستادن تا قطار بعدی برسه تقریبا هیچ فعالیتی انجام نمیدن . در این زمان تمام حواس افراد به فضایی که قرار دارن معطوف میشه و زمان و مکان مناسبی برای عرضه تبلیغات به افراد هست.

تبلیغات در راهروها

ایستگاه های مترو دارای راهرو های متعددی هست و در واقع از ورودی مترو تا زمان سوار شدن به قطار هر مسافر مسافتی رو طی میکنه و از راهرو های مختلفی عبور میکنه . دیواره این راهرو ها مکان مناسبی برای تبلیغات به حساب میان.

تبلیغات در راه پله ها

تقریبا در همه ایستگاه ها به جز ایستگاه هایی که به تازگی تاسیس شدن . هم پله های معمولی و هم پله برقی نصب شده تا تردد افراد با سهولت انجام بشه . چون ما روی پله برقی ایستا هستیم و درواقع حواس ما معطوف به راه رفتن نیست می تونیم محرک های محیطی رو به راحتی دریافت کنیم . به همین دلیل تبلیغاتی که روی دیوار کنار پله برقی ها انجام میشه پر بازده هست

نحوه تبلیغات در مترو

تبلیغات ترانزیتی

تبلیغات ترانزیتی شامل همه تبلیغاتی میشه که روی بدنه اتومبیل ها ، چه شخصی چه عمومی ، روی کامیون ها و کامیونت ها ، روی بدنه اتوبوس ها ، روی بدنه قطارهای شهری و بین شهری انجام میشه.

یکی از تبلیغاتی که در حیطه تبلیغات در مترو قرار داره . تبلیغات روی بدنه قطارهای شهری هست . هر بار که قطار در ایستگاه قرار میگیره تبلیغات بدنه قطار توسط افراد منتظر در سکو مشاهده میشه.

تبلیغات ترانزیتی قطار شهری یه تفاوت هایی با سایر تبلیغات ترانیزیتی داره و اون هم اینه که توسط عابرین دیده نمیشه . زیرا تردد قطارها از درون تونل ها انجام میشه. اما به این نکته هم باید توجه داشته باشید که تعداد افراد منتظر در هر ایستگاه عدد قابل توجهی هست

نحوه تبلیغات در مترو

تبلیغات داخل واگن

داخل واگن ها ی قطار هم فرصت مناسبی برای تبلیغات فراهم شده . از نمایشگرهای موجود داخل واگن های قطار معمولا برای تبلیغات فرهنگی استفاده میشه . و کتیبه های موجود در واگن ها رو معمولا برای تبلیغات کمپانی ها در نظر میگیرن.

تبلیغات دستگیره ای

بله درست شنیدید! تبلیغات دستگیره قطار ! تبلیغات به دستگیره ها هم رحم نکرده و سعی کرده از دستگیره ها هم استفاده کنه . اتفاقا تبلیغات دستگیره های قطار معمولا جذاب و سرگرم کننده هستن و مورد توجه و استقبال مسافران قرار میگیرن.

ابزار های تبلیغاتی موجود در مترو ها

ابزار های تبلیغاتی گوناگونی وجود داره که در تبلیغات در مترو معمولا از یکی از ابزار های زیر استفاده میشه .

لایت باکس

لایت باکس ها و بک لایت ها نوعی از ابزارهای تبلیغات محیطی هستن که در مترو بسیار کاربرد دارن . هم در سکوهای انتظار و هم روی دیواره راهرو ها و پله برقی ها از لایت باکس ها یا بک لایت ها استفاده میشه . لایت باکس ها انواع مختلفی دارن که در این مقال نمیگنجه و می تونید برای مطالعه بیشتر به سایت ادنل مراجعه کنید.

کتیبه

کتیبه های تبلیغاتی عموما در واگن مترو ها و بالای سر صندلی ها نصب میشه . کتیبه ها از جمله ابزار تبلیغاتی هستند که تنها در مترو ها مورد استفاده قرار میگیرن.

آینه های هوشمند

نمایشگر های آینه ای ، نوع دیگری از ابزار های تبلیغاتی مدرن هستند که انواع مختلفی دارن. یکی از ساده ترین انواع این آینه های تبلیغاتی در سکوهای مترو مورد استفاده قرار میگیرن . به محض این که مسافر روبه روی آینه قرار میگیره محتوای تبلیغاتی بهش نمایش داده میشه . این نوع تبلیغ یه مقدار مکارانه و تو ذوق زن هست . البته همه نمایشگر های آینه ای اینطور نیستن و محتوا رو در بخشی از آینه نمایش میدن.

استند های تبلیغاتی

در راهرو ها به ویژه راهروهای ورودی مترو از استند های ایستاده تبلیغاتی برای تبلیغ کالا و خدمات می توان استفاده نمود.

کانتر تبلیغاتی

کانتر های تبلیغاتی شامل کانتر محصولات و کانترهای معمولی است . به دلیل پر رفت و آمد بودن ایستگاه های مترو معمولا از کانتر محصولات استفاده نمیشه . کانتر ها تبلیغاتی معمولا موقتا و در بازه های زمانی مشخص جوابگو هستند.

مزایای تبلیغات در مترو

تبلیغات در مترو مزایای زیادی داره . در این قسمت علاوه بر ذکر مزایای تبلیغات در مترو به این هم میپردازیم که این نوع تبلیغات برای چه کسب و کارهایی مناسب هست.

  • مترو تهران بیش از 2 میلیون مسافر رو در روز جابه جا میکنه . این یعنی اینکه نرخ بازدید تبلیغات در مترو بسیار بالاست.
  • تبلیغات در مترو به دلیل داشتن نقاط مکث متعدد ، در ذهن مخاطبین ماندگار تر از تبلیغاتی نظیر اجاره بیلبورد و استرابورد هست.
  • تبلیغ در واگن های مترو برای کسب و کار های بزرگ و کمپانی ها شناخته شده با شعاع خدمات رسانی بالا مفید است .
  • تبلیغات در ایستگاه های مترو علاوه بر کسب و کار های بزرگ به کسب و کار های محلی هم توصیه میشه. به این صورت که کسب و کارها محلی ، می تونن از پتانسل ایستگاه مترویی که در شعاع خدمات رسانی اون ها وجود داره استفاده کنن.
  • تنوع مسافران مترو بسیار زیاده و همه رده های سنی و جنسی رو شامل میشه . این هم میتونه یه مزیت برای کسب و کار شما باشه و هم یه عیب . البته بیشتر، قشر جوان در مترو رفت و آمد دارن و کمتر شاهد حضور کودکان و افراد مسن هستیم .
  • معمولا افراد با سطح مالی متوسط و همچنین افراد کم توان به لحاظ مالی از مترو استفاده می کنن. و تبلیغ در مترو معمولا برای کسب و کارهایی مفید است که مخاطب آن ها این قشر جامعه هستند.

ادنل چیست ؟

ادنل یک سامانه رزرواسیون تبلیغات محیطی هست. ادنل فضایی رو در بستر وب فراهم کرده تا صاحبان رسانه های تبلیغاتی بتونن ، ابزار تبلیغاتی خودشون رو در معرض دید قرار بدن . از طرفی صاحبان کسب و کار ها که خواهان اجاره رسانه های تبلیغاتی هستن می تونن به راحتی تابلو تبلیغاتی مورد نظر خودشون رو انتخاب و به صورت آنلاین اجاره کنن.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز