خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید تردمیل و مزایای آن

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۲۱

حفظ سلامتی و نشاط و تندرستی موهبتی است که داشتن تغذیه مناسب به‌همراه برنامه مدون ورزشی، سالم‌ترین راهی است که تمام متخصصان علم پزشکی و ورزشکاران حرفه‌ای آن را توصیه می‌کنند.

 امروزه با آپارتمانی شدن منازل مسکونی و همچنین عدم داشتن فرصت کافی برای ورزش در سالن‌ها و سایر اماکن ورزشی، بسیاری از افراد از ورزش کردن غفلت کرده و سلامتی خود را با خطراتی مواجه می‌سازند. اما تولید دستگاه‌های ورزشی و تردمیل در ابعاد مناسب برای ورزش کردن در منزل با امکان زمان‌بندی با اختیار خود اشخاص این مشکل را رفع نموده‌ است. تردمیل‌ها به‌ گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که کلیه نیازهای مربوط به پیاده‌روی و دویدن با سرعت‌های مختلف را شامل می‌شود.

تردمیل‌های ساخته شده با توجه به نحوه کاربری و میزان کار و همچنین افرادی که می‌بایست آن را مورد استفاده قرار دهند در انواع تردمیل‎‌های خانگی، آبی، پزشکی، باشگاهی و ... در بازار وجود دارد که متناسب با نوع کاربرد قابل خرید و استفاده می‌باشند. در این نوشتار سعی داریم ضمن معرفی انواع تردمیل، اطلاعاتی در خصوص مزایای استفاده و راهنمای خرید آن در اختیار قرار دهیم و لاغری سریع با تردمیل امکان پذیر است.

راهنمای خرید تردمیل و مزایای آن

انواع تردمیل

با توجه به نوع کاربرد و محل مورد استفاده، در انواع مختلف ساخته شده است. در حالت کلی به دو دسته موتوردار یا دستی و خانگی یا باشگاهی تقسیم می‌شود. تنظیم سرعت و شیب تردمیل موتوردار به‌صورت برقی انجام شده و در نوع دستی، توسط کاربر تنظیم می‌شود.

تردمیل خانگی: در نوع غیربرقی یا مکانیکی وقتی ورزشکار روی آن حرکت می‌کند، قدرت پاهای او باعث به چرخش درآمدن تسمه این دستگاه شده و شروع به حرکت می‌کند و با سرعت گرفتن ورزشکار، سرعت حرکت تسمه هم افزایش می‌یابد. این تردمیل‌ها بیشتر مصارف خانگی داشته و به‌خاطر ابعاد کوچک‌تر و قدرت پایین در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل عدم نیاز به برق، در مکان‌های مختلف منزل جای داده می‌شود. از دیگر مزایای تردمیل‌های مکانیکی به‌علت اینکه از نیروی برق استفاده نمی‌کند، می‌توان به صرف مقدار انرژی بیشتری برای به‌ حرکت درآوردن آن اشاره کرد که در این حالت چربی سوزی بیشتری نیز حاصل می‌شود. کم سروصدا بودن هم مزیت دیگر نوع مکانیکی یا دستی است.

همچنین به‌دلیل عدم داشتن اتصالات برقی و نیز نمایشگر که معمولاً پس از مدت زمانی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند، عمر بیشتری هم نسبت به نوع موتوری و برقی دارد. از دیگر ویژگی آن وجود مدل‌های مختلف متناسب با قد و وزن افرادی که قصد استفاده دارند یافت می‌شود و به‌راحتی با ساختار فیزیکی اعضای خانواده تناسب دارد. از آنجایی‌که نوع خانگی قدرت کمتری دارند، قیمت آن نیز در مقایسه با نوع باشگاهی بسیار پایین‌تر می‌باشد در صورتی‌که کارآیی و کارکرد تقریباً همسانی با نوع برقی ایفا می‌کند. تردمیل ‌های خانگی قابلیت ضربه‌گیری اس دی اس بالایی داشته و این ویژگی انعطاف آن را بالا برده و در هنگام استفاده، از آسیب به مفاصل و زانو جلوگیری می‌کند. مزیت دیگر ورزش در خانه را، حضور در کنار خانواده و ورزش در هر شرایط آب‌وهوایی، صرفه جویی در وقت و همچنین نظارت والدین بر نحوه عملکرد بچه‌ها می‌توان برشمرد.

تردمیل آبی: نوع دیگری نیز به تردمیل آبی معروف بوده و در استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع یک روش نوین در هیدروتراپیست و بیشتر برای درمان دردهای عضلانی که معمولا برای ورزشکاران پیش می‌آید یا دردهای مفصلی و آرتروز و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی استفاده از این دستگاه در آب باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه کالری سوزی بیشتر می‌شود که این امر برای کسانی که مشتاق به کاهش وزن هستند، پیشنهاد می‌شود. کارکرد این دستگاه طوری است که هم بانوان و هم آقایان در همه رده‌های سنی با هر وزنی می‌توانند از آن استفاده نمایند.

راهنمای خرید تردمیل و مزایای آن

راهنمای خرید نکات مورد توجه در هنگام خرید و استفاده از تردمیل

 قیمت مدل‌های خانگی که معمولاً بصورت دستی یا مکانیکی بوده و یا نوع برقی آن‌ها از قدرت کمتری برخوردار است و امکانات بکار رفته در آن نیز کمتر می‌باشد، قیمت پایین‌تری نیز دارند. با این وجود نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که هیچ‌وقت نباید کیفیت را فدای قیمت کرد. تردمیل‌های با کیفیت از ایمنی بیشتری برخوردار هستند و احتمال هرگونه آسیب در حین ورزش کردن بسیار پایین خواهد بود. سایر موارد قابل توجه به‌ شرح ذیل می‌باشد:

۱. جنس بدنه: معمولاً در دو نوع فولادی و آلومینیمی محکم وجود دارد که برای مصارف باشگاهی به‌ علت تحمل فشار بیشتر جنس فولادی مناسب است و برای مصارف خانگی، جنس آلومینیمی کفایت می‌کند.

۲. میزان قدرت موتور: مدل کم وزن و کم صدا با قیمت پایین به نوع DC شناخته شده و مدل با قیمت بالا و سنگین که کاربرد باشگاهی دارد به‌ نام AC وجود دارد.

۳. سرعت مورد استفاده: با نوع کاربری تردمیل، برای موارد کاهش وزن، سرعت ۶ الی ۱۰ کیلومتر بر ساعت کافی می‌باشد. برای تقویت عضلانی و انجام ورزش‌های هوازی، معادل سرعت ۷ الی ۱۰ کیلومتر بر ساعت و برای دونده‌های حرفه‌ای، سرعت بالای ۱۰ کیلومتر توصیه می‌شود.

۴. مقدار تحمل وزن: تردمیل معمولاً بهتر است حدود ۲۰ کیلوگرم بیشتر از وزن بدن خریداری شود. زیرا در هنگام دویدن این مقدار فشار به زمین منتقل می‌شود.

۵. مجهز بودن به گیره ایمنی: مصرف هر وسیله‌ای باید به ایمنی ورزشکار کمک کند. داشتن گیره ایمنی، از بروز خطر در صورت ایراد در حین کار، جلوگیری خواهد کرد.

۶. داشتن سیستم SDS تردمیل: همان ضربه‌گیر است که از وارد آمدن فشار به زانوها جلوگیری می‌کند.

۷. قابلیت تنظیم شیب تردمیل: این قابلیت در نوع دویدن و میزان قدرتی که مصرف می‌شود تاثیرگذار است.

۸. ذخیره‌ساز برنامه: برنامه‌های آموزشی پیش‌فرض که روی دستگاه تردمیل قابلیت ذخیره‌سازی داشته و راهنمای ورزشکار خواهد بود.

۹. وجود نمایشگر مجهز: داشتن سنسورهای مختلف مانند میزان ضربان قلب، فشار، چربی، سرعت دویدن، مسافت طی شده و ... ورزشکار را کمک می‌کند تا برابر برنامه مدون از تردمیل استفاده نماید.

۱۰. امکانات جانبی: هرچه امکانات دستگاه نظیر پخش کننده‌های صوتی و تصویری، ورودی USB و ... بیشتر باشد، کار کردن با آن هم لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

۱۱. محل قرارگیری تردمیل: با توجه به فضای محل استفاده، توجه به ابعاد دستگاه ضروری است.

۱۲. شرکت سازنده: خرید از برندها و شرکت‌های معتبر، در استفاده از گارانتی و یا خدمات پس از فروش تاثیرگذار خواهد بود.

۱۳. ابعاد تسمه: باید متناسب با سرعت دویدن و ابعاد دستگاه باشد تا ورزش کردن را راحت کرده و میزان ضربه‌گیری بهتری داشته باشد.

استفاده از کفش مناسب و اسپرت، بالابردن میزان سرعت به‌صورت تدریجی و عدم استفاده از دستگیره‌ها در هنگام دویدن از نکات مهم دیگری می‌باشد که باید رعایت گردد.

فروش تردمیل در "آی فیتنس" با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در حوزه راهنمای استفاده و خرید تردمیل، ارائه برندهای مختلف فیتنس و مشاوره پزشکی و ورزشی در خدمت خریداران و مصرف کنندگان محترم می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت https://ifitness-plus.com/ مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز