خبرگزاری کار ایران

آخرین راهنمای خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در تابستان 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۴۲۶

اطلاعات خرید  انواع بیمه خودرو: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

همه روزه افراد برای بهبود سلامتی و حتی کنترل خسارت‌های رانندگی خود از بیمه‌های متفاوت استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم در رابطه با بیمه شخص ثالث اتومبیل و بیمه بدنه ماشین که چند مورد از بیمه‌های بسیار پرمخاطب به حساب می‌آیند صحبت نماییم. اگر شما هم جزو رانندگانی هستید که آگاهی از قوانین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه به شما در رانندگی ایمن کمک خواهند کرد، با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه اعم از ماشین و موتور

راننده‌ وسایل نقلیه اعم از (اتومبیل،موتور،اتوبوس و...) ، می‌بایست نسبت به بیمه کردن آن اقدام نماید. بیمه شخص ثالث بیمه‌ای دارای اجبار قانونی برای هر وسیله نقلیه بوده و عدم داشتن آن موجب جرایم سنگین خواهد شد. طبق قانون بیمه شخص ثالث، اگر طی حادثه‌ای خسارتی به خودرو یا وسایل نقلیه فاقد این بیمه‌نامه وارد شود، شرکت‌های بیمه هیچ تعهدی را برای پرداخت خسارات آن متقبل نخواهند شد. بد نیست بدانید اصطلاح شخص ثالث در این بیمه‌نامه، فرد زیان دیده‌ای است که غیر از راننده مقصر حادثه بوده و خسارت دیده است.

بیمه شخص ثالث بیمه‌ای پرطرفدار و محبوب

بیمه شخص ثالث از انواع بیمه‌نامه‌هایی ست که طرفداران زیادی دارد و در اکثر اوقات افراد آَشنایی نصفه و نیمه‌ای با این بیمه‌نامه دارند، شاید علت این شناختن همان اجباری بودن این بیمه‌نامه برای هر وسیله نقلیه است.

پوشش های بیمه شخص ثالث شامل چه مواردی است؟

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

آخرین راهنمای خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در تابستان 1400

جبران خسارت جانی شخص ثالث در تصادفات با بیمه شخص ثالث ماشین مقصر

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود، مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث از این دست هستند. چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی، دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث

نکته ای که باید بدانید این است که هر فرد بیمه‌گذاری باید نسبت به تمدید بیمه‌نامه خود قبل از پایان تاریخ اتمام بیمه اقدام کنند. اگر به هر دلیلی تمدید بیمه‌نامه را به تعویق بیاندازند، بابت هر روز دیرکرد می‌بایست جریمه‌ای پرداخت شود.جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث به مبلغ بیمه‌نامه شخص ثالث اضافه می‌شود. نرخ جریمه بیمه بر اساس نوع خودرو و به صورت روز شمار در شرکت های بیمه با نرخ های متفاوتی محاسبه خواهد شد. اگر درصدد  خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث هستید به لینک زیر مراجعه نمایید.

تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث: https://bimeh.com/thirdparty

بیمه شخص ثالث خودرو وچند نکته طلایی که درباره این موضوع باید بدانید

  1. دریافت هرگونه پولی برای ارائه المثنی بیمه‎نامه یا گواهی برای بیمه نامه‌های گم شده (المثنی) توسط شرکت های بیمه ممنوع است.
  2. می‌توانید تخفیف‌های‌تان را به خودرو جدید برای بیمه شخص ثالث انتقال دهید.
  3. یکی از مزایای داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث در زمان وقوع تصادف و حوادث این است در صورتی که راننده مسبب حادثه، بیمه‌نامه معتبر داشته باشد و موجب خسارت بدنی به شخص ثالث شود، مراجع قضایی و دادگاه ها آن را به عنوان وثیقه خواهند پذیرفت.

بیمه بدنه ماشین، بیمه‌نامه‌ای نام آشنا

 یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود.

پوشش‌های بیمه بدنه چه خساراتی را جبران می‌کند؟

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه که همه شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند، به شرح زیر هستند:

  1. سرقت خودرو
  2. حادثه و تصادفات رانندگی
  3. واژگونی و سقوط خودرو
  4. پیشامدهای غیر منتظره همچون؛ حریق، آتش ‌سوزی، انفجار و صاعقه

پوشش‌های اضافی( جانبی) بیمه بدنه ماشین

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه با پرداخت مبلغ حق بیمه بیشتر ارائه می‌شوند و جبران کننده خسارات زیر هستند:

  • سرقت جزئی لوازم و قطعات خودرو

آخرین راهنمای خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در تابستان 1400

دزدیدن ماشین و وسایل آن با پوشش اصلی بیمه بدنه جبران می‌شود

  • شکسته شدن شیشه
  • حوادثی همچون؛ سیل، زلزله، آتش‌فشان، طوفان…
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی به روی خودرو.
  • نوسانات قیمت خودرو در بازار

با مراجعه سامانه‌های خرید آنلاین بیمه، می‌توانید با وارد کردن مشخصات وسیله نقلیه و تعیین پوشش‌های بیمه‌نامه مدنظر، به استعلام و مقایسه قیمت بیمه بدنه از شرکت‌های مختلف بیمه‌ای بپردازید.

استعلام، مقایسه و خرید بیمه بدنه: https://bimeh.com/carbody

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو چگونه است؟

شرکت‌های بیمه‌گر قیمت‌های تقریبا یکسانی برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند اما قیمت، به تنهایی نمی تواند عامل تعیین کننده در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باشد، در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، میزان پوشش مالی ارائه شده،کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و... مدنظر قرار گیرند.

مهم‌ترین موضوع در تعیین مبلغ بیمه بدنه وسیله نقلیه، ارزش مورد بیمه شده است که می‌تواند پایه محاسبه قرار گرفته و پس از آن موارد تکمیلی که جزو شرایط تحت پوشش بیمه است به مبلغ اصلی افزوده می‌شود. مشخصات وسیله نقلیه شامل سال ساخت و قیمت اولیه می‌تواند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشد.

چگونه انواع بیمه خودرو(بیمه شخص ثالث ، بیمه بدنه ماشین) را بخریم؟

شما کدام یک از این بیمه‌نامه ها را برای اتومبیل خویش خریداری کرده‌اید؟ آیا بیمه‌نامه شخص ثالث یا بیمه بدنه خود را سر موعد مقرر تمدید می‌کنید؟ خرید بیمه ماشین: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه می‌تواند به صورت حضوری یا آنلاین صورت بگیرد.

آسودگی خیال و رانندگی امن با خرید اینترنتی انواع بیمه خودرو

با توجه به مشکلات ترافیک، کرونا و شلوغی دفاتر بیمه، اگر واقعا قصد استفاده از خدمات بیمه بدنه خودرو را دارید، باید به شما نوید بدهیم، می‌توانید با استفاده از دنیای مجازی حدود هزینه‌هایی را که باید به شرکت مورد نظر خودتان بپردازید، محاسبه کنید.

متوجه شدیم که بیمه دات کام یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید آنلاین بیمه به حساب می‌آید. این سامانه دارای مجوز فروش آنلاین بیمه از بیمه مرکزی امکان خرید اینترنتی انواع بیمه نظیر بیمه بدنه خودرو، بیمه شخص ثالث خودرو و موتور، بیمه درمان، بیمه آتش‌سوزی و .... را در سایت خود  فراهم آورده است.شما می‌توانید با مراجعه به سایت bimeh.com، به  استعلام و مقایسه قیمت و پوشش‌های بیمه مدنظر خود مثلا بیمه بدنه خودرو از شرکت‌‌های مختلف پرداخته و در نهایت بهترین بیمه بدنه مناسب با شرایط خود را آنلاین خریداری نمایید.

 اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد6

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: 021-4372

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز