خبرگزاری کار ایران

بهترین تجهیزات پزشکی که سلامت انسان را حفظ می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۲۷

لوازم و تجهیزات پزشکی عمدتا برای تشخیص میزان سلامتی هر فردی و به صورت کلی برای حفظ سلامتی اسنان بکار برده می شود. تجهیزات پزشکی در دسته های متنوع و تعداد زیادی هستند که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. یک دسته از تجهیزات پزشکی که بسیار مورد استفاده عامه مردم هستند، تجهیزات پزشکی خانگی هستند. این تجهیزات را در خانه افراد برای چک و کنترل کردن موارد مختلف مانند دیابت، چربی خون، فشار خون و ... بکار برده می شود.

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بگوییم، این ها تجهیزاتی هستند که با آن ها می توانیم به صورت خود مراقبتی سلامتی خودمان را چک کنیم و در صورت نیاز به پزشک نیز مراجعه کنیم. امروز به بررسی تحهیزاتی که در خانه ها می توانیم آن ها را داشته باشیم تا سلامتمان هر چه بیشتر حفظ شود می پردازیم. تجهیزاتی که برای سلامتی ما مفید هستند و در مطب پزشک ها و در بیمارستان ها انقدر زیاد اند که قابل بحث در اینجا نیستند و فقط به بررسی تجهیزات پزشکی ضروری و بسیار مهم میپردازیم.

کدام یکی از تجهیزات پزشکی را باید در اولویت قرار دهیم؟

ممکن است در ابتدای کار دچار سردگمی در خرید این نوع از تجهیزات شوید. اما باید از پزشک معالج خود یا بیمارتان بپرسید تا به شما راهنمایی های لازم را بکند که چه چیزی برای شروع و به عنوان اولین وسیله باید خریداری شود. در عصر کرونا که امروز همگی با آن درگیر هستم، یکی از مهم ترین وسایل تب سنج و بعد از آن فشار سنج است.

وسایل مورد نیاز برای حفظ سلامتی

پس به بررسی و معرفی تجهیزات پزشکی می پردازیم که برای حفظ هر چه بیشتر سلامتی برای ما موثر و مفید است. بعضی از این دستگاه ها حالت مراقبتی دارند و بعضی از آن ها مانند اکسیژن ساز بهتره که در داخل منازل وجود داشته باشند.

فشارسنج

بهتر است بدانید یکی از علت های اصلی سکته قلبی، سکته مغزی و نارسایی های کلیوی فشار خون بالاست. با بالارفتن سن نیز این بیماری ها تشدید می شود. به همین دلیل واجب است به صورت مسمتر و مداوم فشار خون خود را مورد بررسی قرار دهید. بهتر است نواسانات فشار یعنی بالا پایین رفتن فشار خود را در یک دفتر یادداشت کنید و در مراجعات به پزشک آن را به همراه داشته باشید.

بهترین تجهیزات پزشکی که سلامت انسان را حفظ می کند

همان طور که می دانید تمامی دستگاه های فشار سنج خون اعم از دیجیتالی ، عقربه ای و جیوه ای بر روی بازو و یا مچ دست بسته می شود لذا برای سنجش درست این میزان سطوح استفاده شده باید بدون پوشش باشد تا نبض و جریان خون به درستی عمل نماید. برای دقیق تر شدن سنجش فشار خون بهتر است دستگاه فشار سنج را پس از چند دقیقه دوباره راه اندازی نمایید تا به دقیق ترین میزان دست پیدا کنید. برای دقیق تر بودن مقدار سنجش فشار خون می بایستی قبل از استفاده از دستگاه فشار سنج از فعالیت های ورزشی و فیزیکی شدید (دویدن ، استفاده از ادوات ورزشی و کار سنگین) ، خوردن غذای سنگین و پر چرب و همچنین کشیدن سیگار جدا خوداری کنید.

تب سنج و دماسنج

یکی از ساده ترین وسیله ها برای بررسی دمای بدن افراد است. برای اینکه متوجه شویم کسی دمای بدنش بالا است، پایین است و آیا تب دارد یا خیر؛ بهترین گزینه است. دماسنج ها و تب سنج های مختفی در بازار وجود دارد که برای سنین مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از قسمت های مختلف بدن نیز می تواند دما را اندازه گیری کند.

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز در کنار دستگاه هایی مانند دستگاه تصفیه هوا بسیار عالی عمل می کنند و کمک بسیار زیادی به سلامت شما می کنند. با پیشرفت زندگی شهری و اضافه شدن آلودگی ها، در طول روز ذرات ناسالم و آلوده بسیار زیادی وارد فضای ریه های ما می شود که موجب آسیب و بیماری های زیادی نیز خواهند شد. در همین حین متخصصان دستگاه های اکسیژن سازی را طراحی کرده اند که با آن بتوان محیط خانه را سرشار از اکسیژن کرد.

بهترین تجهیزات پزشکی که سلامت انسان را حفظ می کند

دستگاه کنترل کننده قند خون

قند خون نیز مانند فشار خون باعث ایجاد آسیب های زیادی برای بدن سالم شما می شود. قند خون اگر بالا باشد باعث آسیب های کلوی، آسیب به دستگاه تولید مثل و آسیب به سیستم گردش خون و چشم ها و ... می شود. بنابر این کنترل قند نیز یکی از مهمترین مواردی است که پشت گوش انداختن و انجام ندادن آن می تواند عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

دستگاه گلوکومتر که همان دستگاه اندازه گیری فشار خون است، بهترین راه حل برای اندازه گیری قند خون است که بدون اینکه از خانه بیرون برید و با یک سری لوازم یکبارمصرف مانند نوار مصرفی یا سوزن مخصوص اقدام به چک و کنترل قند خون بکنید.

تمامی وسایلی که در بالا آن را نام بردیم و به معرفی آن ها پرداختیم، بهترین تجهیزات پزشکی برای حفظ سلامتی بدن هستند که با توجه به سابقه های بیماری که هر فرد دارد می تواند از آن ها استفاده کند. توصیه ما به شما این است که اگر هیچ بیماری نیز ندارید، این وسایل و دستگاه ها را داشته باشید تا به صورت مکرر مواردی که ممکن است برای سلامتی شما ذره ای آسیب رسان باشند، را بررسی کنید. و این محصولات را در salamatcala.com می توانید تهیه کنید.

همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظر می توانید با ما در ارتباط باشید. اگر هم تجربه ای در استفاده از دستگاه ها و اتفاق هایی که برای شما در اثر بودن یا نبودن این دستگاه ها برای شما افتاده است، خوشحال می شویم آن را در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا بقیه نیز از تجربیات شما استفاده کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز