خبرگزاری کار ایران

فرمول شیمیایی و ترکیبات آنتی اسکالانت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۲۳

آنتی اسکالانت ها به عنوان ماده ضد رسوب ممبران به عنوان بخش جدایی ناپذیر سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس (RO) شناخته می شوند. آنتی اسکالانت همزمان با راه اندازی سیستم های تصفیه آب صنعتی در بخش پیش تصفیه دستگاه نصب می شود و با چسبیدن به ذرات آلاینده آب از رسوب آنها در فیلتر ممبران جلوگیری می کند. نحوه عملکرد و خواص آنتی اسکالانت ها ناشی از فرمول شیمیایی و مواد تشکیل دهنده آن می باشد، دانستن این موضوع به چگونگی عملکرد آنتی اسکالانت در سیستم کمک می کند. در ادامه این مقاله از تصفیه آب آبین همراه ما باشید.

آنتی اسکالانت ها از چه ترکیباتی ساخته می شوند؟

آنتی اسکالانت ها بسته به مواد تشکیل دهنده و گروه های عاملی دارای انواع مختلفی می باشند. برای مثال اغلب آنتی اسکالانت ها دارای گروه عاملی کروکسیلیک و با ساختار مولکولی فسفات می باشند. این ساختار باعث عملکرد مناسب آنتی اسکالانت برای جلوگیری از تشکیل رسوبات سولفات و کربنات می شود و نقش موثری در افزایش طول عمر ممبران دارد.  

آنتی اسکالانت ها و به صورت کلی مواد بازدارنده، دارای گروه های عاملی شامل اسید کربوکسیلیک و ساختار مولکولی فسفات هستند. داشتن این ساختار موجب شده تا آنتی اسکالانت ها، عملکرد بسیار مطلوبی را برای جلوگیری از تشکیل رسوبات سولفات و کربنات داشته باشند، که این موضوع در افزایش طول عمر فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی تا حد زیادی تاثیر گذار می باشد. بر مبنای فرمول شیمیایی انواع آنتی اسکالانت ها شامل موارد زیر تولید می شوند:

1- آنتی اسکالانت های با فرمول شیمیایی هگزا متا فسفات سدیم: این ترکیب شیمیایی باعث افزایش قدرت بازدارندگی آنتی اسکالانت می شود. استفاده از هگزا متا فسفات در ترکیب آنتی اسکالانت باعث ایجاد ناپایداری و کاهش انحلال آن در آب می شود. برای حل این مشکل آنتی اسکالانت را هر سه روز یک بار هم می زنند تا از هیدرولیز شدن آن جلوگیری شود. روش استفاده و نگهداری از آنتی اسکالانت هایی با فرمول شیمیایی هگزا متا فسفات بسیار دشوار می باشد و پایداری کمی دارند، بنابر این در سیستم های تصفیه آب صنعتی کاربرد زیادی ندارند.

2- آنتی اسکالانت های با فرمول شیمیایی فارگانو فسفونات ها: این آنتی اسکالانت ها نسبت به آنتی اسکالانت هایی با مواد تشکیل دهنده سدیم هگزا متا فسفات پایداری بیش تری دارند.

3- آنتی اسکالانتی با فرمول شیمیایی پلی اکریل: این نوع از آنتی اسکالانت ها جرم مولکولی سنگینی دارند و بهترین تاثیر را در پراکنده سازی دارند. اما این نوع آنتی اسکالانت ها نسبت به آنتی اسکالانت هایی با پلی اکریل های سبک خاصیت ضد رسوب کمتری دارند.

بهترین روش برای تولید بهترین نوع آنتی اسکالانت ها، تولید بازدارنده به صورتی ترکیبی می باشد. این موضوع باعث می شود که آنتی اسکالانت ها دارای ویژگی هایی مثل خاصیت بازدارندگی و پراکنده سازی مناسبی باشند.

بیشتر بخوانید: خرید کربن فعال

دوز تزریق آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

بعد از انتخاب آنتی اسکالانت، مهم ترین نکته دوز تزریق مناسب این ماده در سیستم می باشد، زیرا استفاده از آنتی اسکالانت با دوز نامناسب باعث آسیب زدن به فیلترهای ممبران می شود. بنابر این لازم است عوامل مهم در تعیین دوز تزریق آنتی اسکالانت در دستگاه آب شیرین کن صنعتی را بشناسیم.

  • آنالیز آب خام ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی
  • میزان جریان آب ورودی
  • میزان TDS آب ورودی
  • دما
  • PH

به صورت کلی میزان تزریق آنتی اسکالانت ها در سیستم معمولا به اندازه 1 تا 6 ppm می باشد. اما مقدار دقیق دوز تزریق آنتی اسکالانت توسط طراح سیستم و قبل از پیاده سازی تعیین می شود. برای اثر بخشی آنتی اسکالانت در دستگاه بهترین مکان برای نصب سیستم تزریق آنتی اسکالانت بعد از فیلترهای شنی و کربنی و قبل از فیلترهای میکرونی تزریق می باشد.

مشاوره رایگان آبین برای خرید آنتی اسکالانت و مواد شیمیایی

آبین به عنوان اولین بازار آنلاین تخصصی تجهیزات آبی یکی عرضه کننده آنتی اسکالانت های مرغوب در ایران است. از آن جایی که آنتی اسکالانت یکی از مهم ترین مواد شیمیایی ضروری برای هر دستگاه تصفیه آب صنعتی به شمار می شود، بنابر این مهم است که با توجه به مشخصات آب ورودی از آنتی اسکالانت مناسب در سیستم استفاده می شود. بنابر این توصیه می شود برای انتخاب آنتی اسکالانت از راهنمایی افراد کارشناس در این زمینه استفاده کنید. کارشناسان تصفیه آب آبین از طریق تماس تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان در رابطه با قیمت آنتی اسکالانت و انتخاب محصول مناسب می باشند. برای بهره مندی از امکان مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر با کارشناسان بخش مواد شیمیایی و آنتی اسکالانت در ارتباط باشید.

021-22228116

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز