خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سنگ شکن فکی:

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۰۲

در ابتدا لازم است بدانید سنگ شکن دستگاهی است که برای کاهش حجم سنگ های بزرگ و ناهماهنگ مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در پاره ای از اوقات این دستگاه برای تغییر شکل یا اندازه مواد اضافی استفاده می شود تا بدین وسیله کار بازیافت آسان تر انجام شود. دستگاه سنگ شکن دارای انواع مختلف است که یکی از آنها سنگ شکن فکی است.

در ابتدا لازم است بدانید سنگ شکن دستگاهی است که برای کاهش حجم سنگ های بزرگ و ناهماهنگ مورد استفاده قرار می گیرد. در پاره ای از اوقات این دستگاه برای تغییر شکل یا اندازه مواد اضافی استفاده می شود تا بدین وسیله کار بازیافت آسان تر انجام شود. دستگاه سنگ شکن دارای انواع مختلف است که یکی از آنها سنگ شکن فکی است.

سنگ شکن فکی دستگاه یا ماشینی سنگین است که دارای سیستم فشرده سازی است و جنس آن عمدتا از فولاد یا چدن است. این دستگاه از دو قسمت متحرک و ثابت تشکیل شده که هر یک از آنها از کاربرد ویژه ای برخوردار می باشد.

عمده ترین کاربرد دستگاه سنگ شکن فکی این است که در ابتدای خط تولید قرار گرفته به همین سبب برای معادنی که مواد اولیه آنها از کوه بدست می آید بسیار مناسب است. این دستگاه از قدرت و ظرفیت فوق العاده ای برخوردار است و مواد بدون کاربرد نظیر سنگ و ... را به مقادیر پر مصرف و پر کاربرد نظیر شن و ماسه و... تبدیل می کند.

انواع دستگاه سنگ شکن فکی:

سنگ شکن فکی برای خرد کردن و شکستن انواع مختلف سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی، سنگ ها در خلال فرایند خرد شدن و تکه تکه شدن دارای واکنش های متفاوتی است که این مسئله تا حد زیادی به سختی و جنس آن بستگی دارد. این نوع سنگ شکن دارای دو نوع پرکاربرد است که عبارتند از:

·       سنگ شکن فکی تک بازویی:

دهانه تغذیه این سنگ شکن کوچک است و اغلب برای سنگ های سخت مناسب است.

·      سنگ شکن فکی دو بازویی:

دهانه تغذیه این سنگ شکن بزرگ است و اغلب برای سنگ های بسیار سخت مناسب است.

نحوه عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی به گونه ای است که سنگ میان دو فک ثابت و متحرک دستگاه قرار می گیرد و به واسطه فشار وارد شده خرد می شود.

ویژگی های برجسته سنگ شکن فکی:

شایان ذکر است بدانید دستگاه سنگ شکن فکی، در حین عملیات در معرض سایش قرار می گیرد و تمامی قطعاتی که در ساخت این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته فولاد است. جنس این دستگاه سبب کاهش اصطکاک و استهلاک دستگاه و افزایش طول عمر قطعات آن می شود.

·        این دستگاه از ظرفیت و قابلیت فوق العاده ای برخوردار است و عمده ترین کاربرد سنگ شکن فکی آن است که در سیستم خط تولید بزرگ کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

·        پایداری آن نسبت به سایر دستگاه های سنگ شکن بیشتر است و این مسئله سبب کاهش تعمیرات و صرفه جویی در هزینه های اضافه می باشد.

·        هزینه دستگاه سنگ شکن فکی بسیار مناسب است و این خود سبب شده افراد در زمان خرید با هیچگونه دشواری مواجه در زمان خرید مواجه نشوند.

آشنایی با سنگ شکن فکی:

صفر تا صد سنگ شکن معدن:

سنگ شکن معدن دستگاهی است که برای کاهش سایز و ابعاد سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه سنگ ها را در ابعاد و اندازه های مختلف به مقادیری نظیر شن، ماسه و پودر سنگ تبدیل می کند. کاربرد اصلی دستگاه سنگ شکن معدن،عملیات استخراج است که اغلب بر اساس درجه تکه تکه کردن مواد اولیه دسته بندی می شود.

لازم به ذکر است بدانید دستگاه سنگ شکن معدن ، مواد را میان دو سطح موازی و مماس نگه می دارد و نیروی لازم را برای به هم رساندن دو سطح و تولید انرژی کافی برای خرد کردن سنگ و ماده یا تغییر دادن آنها فراهم می کند.

سنگ شکن معدن به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

·        فشاری:

این دستگاه مواد را تا زمان شکستن و خرد شدن تحت فشار زیادی قرار می دهد.

·        ضربه ای:

این دستگاه از یک ضربه سریع و قوی برای خرد کردن مواد استفاده می کند.

نکته: به منظور سنگ شکنی در معادن دستگاه های زیادی طراحی و تولید شده که دستگاه سنگ شکن معدن اصلی ترین و مهمترین آنها می باشد.

آشنایی با سنگ شکن فکی:

دستگاه سرند و نکات مربوط به آن:

شایان ذکر است بدانید پس از دستگاه سنگ شکن فکی، یکی از تجهیزات پرکاربرد در معادن، دستگاه سرند است. عمده ترین کاربرد این دستگاه حمل مواد، تفکیک و جداسازی سنگ های موجود در معادن و شن و ماسه از یکدیگر است.

به طور کلی، دستگاه سرند دارای انواع مختلف با کاربردهای متعددی است که مهمترین آنها عبارتند از:

·        سرند لرزشی

·        سرند گریزلی

·        سرند دورانی

کاربرد و مزایای دستگاه سرند:

دستگاه سرند دارای کاربردهای ویژه ای است که مهمترین و برجسته ترین آنها عبارتند از:

·        جلوگیری از وارد شدن قطعات کوچک به گلوگاه دستگاه سنگ شکن

·        جلوگیری از اتلاف انرژی

·        افزایش راندمان و ظرفیت دستگاه سنگ شکن

·        استفاده از این دستگاه در صنایع مواد غذایی و خوراکی

·        تفکیک ماسه و خاک از یکدیگر

·        صنایع کاغذسازی و جداسازی چسب و نایلون از خمیر کاغذ

صفر تا صد دستگاه الواتور:

از دیگر تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در صنایع و معادن، دستگاه الواتور است که عمده ترین کاربرد آن حمل و نقل مواد صنعتی و معدنی است.

دستگاه الواتور دارای انواع مختلف است که عبارتند از:

·        دستگاه الواتور تسمه ای

·        دستگاه الواتور زنجیری

لازم به ذکر است بدانید دستگاه الواتور دارای کاربردهای زیادی است که مهمترین آنها عبارتند از:

·        انتقال و جابجایی مواد فله ای قابل حمل نظیر غلات و کود

·        حمل مواد مختلف نظیر شن، ماسه و...

·        جابجایی مواد شیمیایی و غذایی نظیر حبوبات و آرد

·        مراکز تولیدی نظیر کارگاه های ذوب فلزات و...

نکته: دستگاه الواتور دو نوع فلزی و پلاستیکی است که کارایی و کاربرد هر یک از آنها با دیگری متفاوت است.

اجزای سازنده دستگاه الواتور عبارتند از:

·        باکت یا کاسه

·        باند کششی

·        پولی ها و قسمت میانی دستگاه

·        چرخ زنجیر

·        واحد محرکی

·        قاب یا محفظه سیستم

 معرفی شرکت تجهیز توسعه تارتن:

با پیشرفت تکنولوژی نیاز به طراحی و تولید دستگاه های سنگ شکن بیش از پیش احساس می شود. یکی از برجسته ترین و مشهورترین شرکت های تولید تجهیزات و دستگاه های صنعتی و معدنی، شرکت تجهیز توسعه تارتن است. از مهمترین محصولات تولیدی شرکت تجهیز توسعه تارتن انواع مختلف دستگاه سنگ شکن فکی، انواع ماشین آلات، دستگاه الواتور و... است.

چنانچه معدنکاران و صنعتگران به دنبال شرکتی معتبر و با تجربه در زمینه تولید انواع قطعات و دستگاه های سنگ شکن و خردایش هستند می توانند به شرکت تجهیز توسعه تارتن مراجعه و از خدمات فوق العاده آنها بهره مند شوند. نکته قابل توجه این است که راس کار و فعالیت این شرکت، جلب اطمینان و رضایت مشتریان می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز