خبرگزاری کار ایران

در کدام محله منطقه 5 باید خانه خرید؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۸۸

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در منطقه 5 تهران به دنبال خرید خانه هستید اما آشنایی زیادی با محله‌های این منطقه ندارید با ما همراه باشید تا ضمن بررسی قیمت مسکن، شما را با سه محله مهم این منطقه بیشتر آشنا کنیم.

محله پونک

حتماً برای یک بار هم که شده نام این محله قدیمی و پرطرفدار را  که در غرب تهران واقع شده، شنیده‌اید. این محله به دلیل دسترسی بسیار خوبی که به امکانات رفاهی و تفریحی دارد، متقاضیان بسیاری برای خرید آپارتمان در پونک دارد.

از محله پونک به عنوان یکی از خوش‌مسیرترین محله‌ها یاد می‌شود، چرا که این محله از  جنوب به بزرگراه حکیم و اتوبان همت، از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به اتوبان ستاری منتهی می‌شود که باعث شده دسترسی مردم این محله به سایر مناطق پایتخت بسیار آسان باشد.

طی سالیان اخیراً به دلیل ساخت‌وسازهای گسترده‌ای که در پونک انجام گرفته، باعث شده بافت امروزه این محله اغلب نوساز باشد و کمتر واحدهای مسکونی قدیمی به چشم بخورد. اما در هر صورت تنوع واحد مسکونی اعم از ویلایی، قدیمی‌ساز، نوساز، کم متراژ و بزرگ متراژ، کلنگی و ... در این محله زیاد است.

بررسی قیمت مسکن در محله پونک

قیمت مسکن در این محله به نسبت سایر محله‌های واقع در غرب تهران قیمت متوسطی دارد. شما در این محله آپارتمان از  متری 35 تا 70 میلیون تومان می‌توانید پیدا کنید؛ البته این قیمت‌ها متناسب با سن بنا، موقعیت جغرافیایی، متریال به کار رفته، متراژ، امکانات، نظر فروشنده و ... متغیر است.

برای مثال اگر به دنبال واحد مسکونی نوساز در محله پونک هستید باید حدوداً برای هر متر مربع بین 60 تا 70 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید. 

اما اگر نقدینگی کمتری دارید، می‌توانید به سراغ واحدهای مسکونی کم متراژتر و با سال ساخت بالاتر بروید. شما می‌توانید با نقدینگی بین 30 تا 45 میلیون تومان صاحب یک واحدهای مسکونی با سن بنای بین 5 تا 10 سال در این محله شوید.

در کدام محله منطقه 5 باید خانه خرید؟

محله شهران

ما قرار است شما را با یکی از محله‌های پرطرفدار در شمال غرب پایتخت آشنا کنیم. اگر به دنبال خرید آپارتمان در شهران هستید شما یکی از بهترین محله‌ها را برای سکونت انتخاب کرده‌اید.

شهران به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که در شمالی‌ترین قسمت منطقه ۵ پایتخت واقع شده است. یکی از مزایای شهران شمالی، آب‌وهوای بسیار خوب آن است که علت آن نزدیکی به کوهستان است.

فاصله شهران شمالی با شهران جنوبی تنها سه کیلومتر است و از امکانات قابل قبولی برخوردار است. شما برای دسترسی به شهران می‌توانید از بزرگراه نیایش، بزرگراه آبشناسان، بزرگراه شهید باکری و همچنین بزرگراه همت استفاده کنید.

شما با خرید آپارتمان در شهران شمالی در یکی از محله‌های دنج تهران سکونت خواهید داشت که نزدیکی به رودخانه کن، کوهستان و پارک جنگلی کوهسار مزایای آن را دو چندان کرده است. این محله از نظر دسترسی موقعیت بسیاری مناسبی دارد. خیابان‌های اصلی این محله عبارتند از بلوار شهران، بزرگراه آب شناسان، بزرگراه باکری، خیابان هاشمی زاده، خیابان نیرو، بلوار کوهسار، بزرگراه نیایش، بزرگراه همت که دسترسی راحتی را برای ساکنان خود به وجود آورده است.

قیمت مسکن در شهران

یکی ویژگی های بسیار بارز این محله، رعایت کامل شهرسازی در بافت شهری آن است. از سوی دیگر شهران شمالی به دلیل نزدیکی با کوهستان و پارک جنگلی کوهسار و کن دارای آب و هوای بهتری است که همین موضوع روی قیمت مسکن در بخش شمالی تاثیر گذاشته است از همین رو قیمت مسکن در بخش شمالی نسبت بخش جنوبی تا حدودی بیشتر است.

شما برای خرید آپارتمان در شهران باید به طور میانگین برای هر متر مربع بین 30 تا 40میلیون تومان باید نقدینگی داشته باشید اما اگر به دنبال واحدهای نوساز و با امکانات بیشتری هستید باید بالای 45 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید.

محله شهرزیبا

این محله شهر یک محله قدیمی در غرب تهران است که در طول سالیان اخیر ساخت‌وسازهای بسیاری در آن صورت گرفته است. اما با این حال همچنان خانه‌های قدیمی در این محله یافت می‌شود از همین رو می‌توان بافت این محله را ترکیبی از خانه‌های قدیمی و نوساز قلمداد کرد.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در شهرزیبا هستید بهتر است بدانید که این محله از لحاظ دسترسی، هر آنچه که از یک زندگی شهرنشینی انتظار دارید را  برای شما فراهم کرده است. یکی از مزیت‌های مهم آن دسترسی به بزرگراه‌های مهمی همچون حکیم غرب، بزرگراه آیت الله کاشانی و بزرگراه آبشناسان غربی است.

آنطور که در تاریخچه این محله آمده است، قدمت محله شهرزیبا به 40 سال قبل بازمی‌گردد که یک شرکت ایتالیایی به سبک معماری همین کشور اقدام به شهرک سازی در این محله کردند.

بررسی قیمت مسکن در شهرزیبا

شما در این محله برای یافتن خانه ایده آل خود تنوع زیادی خواهید داشت. متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در این محله بین 30 تا 40 میلیون است اما اگر به دنبال واحدهای مسکونی نوساز هستید که امکانات زیادی داشته باشند باید بین 50 تا 60 میلیون تومان برای هر متر مربع باید نقدینگی داشته باشید.

در پایان لازم به تاکید است که اگر به دنبال خرید آپارتمان در سایر مناطق تهران هستید، می‌توانید به «سایت ملکی دلتا» به عنوان اولین سایت ملکی در ایران مراجعه کنید. در ضمن اگر به دنبال ملک خاصی هستید که با جستجو، ملک دلخواهتان را نیافته‌اید با ثبت درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران و آژانس‌های عضو سایت دلتا شما را یاری خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز