خبرگزاری کار ایران

چگونگی همیشه تمیز نگه داشتن خانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۲۲

تمیزی و مرتب بودن خانه را تمامی بانوان ایران زمین دوست دارند. من فکر می کنم که تمیز نگه داشتن همیشگی خانه نیاز به زمان تمام وقت ندارد و می توان با یک برنامه ریزی رعایت اصولی بتوان همواره خانه مرتب و تمیز داشت.

با رعایت کردن عادت هایی که در ادامه بیان می کنیم، می توانید همواره خانه تمیز و مرتبی داشته باشید.

۱. از تخت خواب یا رخت خواب هایتان شروع کنید

در ابتدای روز رختخواب یا تخت خواب خود را مرتب کنید، این کار واقعا وقت زیادی از شما نمی گیرد، اما باعث می‌شود روزتان را با نظم شروع کنید و در پایان شب با یک تخت خواب مرتب و آماده روبه‌رو باشید. برای سهولت کار می توانید تا حد ممکن مدافع های خود را ساده کنید و حداقل بالشت استفاده کنید.

۲. زیاد سخت گیر نباشید

قطعاً شما می خواهید به بهترین نحو ممکن خانه خود را تمیز کنید، اما نیازی نیست که خود را اذیت کنید یا خود را درگیر تمامی جزئیات کنید. برای مثال اگر در یک گوشه ای از کف زمین لکه وجود دارد که به آسانی هم قابل مشاهده نیست، لازم نیست حتماً آن را هم تمیز کنید. من نمی گویم آن را تمیز نکنید، اما می‌توانید این گونه موارد را در برنامه های هفتگی خود قرار دهید، نه برنامه های روزانه.

۳. اولویت بندی و برنامه ریزی کنید

همه موارد به یک اندازه اهمیت ندارند. لیستی از کارهایی را که می خواهید در طول روز انجام دهید تهیه و یادداشت کنید و سپس با اولویت و اینکه کدام یک از اهمیت بالاتری برخوردارند کارها را انجام دهید. این مورد می تواند بسیار کمک حال شما باشد.

چگونگی همیشه تمیز نگه داشتن خانه

۴. پاکسازی شبانه منزل

می‌توانید با یک پاکسازی کوتاه مثلاً ۱۵ دقیقه ای بسیاری از کارهایی را که قرار بود صبح انجام دهید در این مدت کوتاه انجام دهید، و اینگونه بسیاری از کارهای شما برای فردا آسان تر می شود.

۵. همانطور که راه می روید خانه را تمیز کنید

این مورد می تواند ساده به نظر برسد اما من فکر می‌کنم این کاری است که اغلب افراد آن را انجام نمی دهند. شما میتوانید در رفتارهای ساده روزانه در خانه بسیاری از کارها را انجام دهید. برای مثال زمانی که می خواهید از اتاق آشپزخانه بروید نیازی نیست دست خالی اتاق را ترک کنید، اگر وسیله می بینید که مربوط به آشپزخانه است می توانید آن را با خود ببرید و موکول به زمان دیگری نکنید، یا اگر چند لیوان استفاده شده در آشپزخانه می بینید می توانید در چند دقیقه کوتاه آنها را شستشو داده به وقت دیگری موکول نکنید.

۶. آشپزخانه و خانه را شلوغ نکنید

بسیاری از وسایلی که در خانه آشپزخانه وجود دارند شاید مدت‌های طولانی مورد استفاده قرار نگیرد. پس می توان گفت شاید نیازی به آنها نیست. با وسایل کمتر میتوان نظم بیشتر و تمیز کردن ساده تری داشت. پس سعی کنید محیط اطراف خود را شلوغ نکنید.

۷. برای وسایل تا مکان مشخصی را معین کنید.

خودتان از میزان اهمیت نظم در کارها مطلع هستید، کمدها و کابینت ها را به خوبی مرتب کنید و هر بار وسایل را در یکجا قرار ندهید و برای وسایل خود مکانی مشخص انتخاب کنید تا هم خانه مرتبی داشته باشید هم زمانی که به آنها نیاز دارید به آسانی بتوانید این وسایل را پیدا کنید و هم در زمان مرتب کردن خانه در کوتاه ترین زمان بدانید که وسایل باید در کدام بخش خانه قرار بگیرند.

چگونگی همیشه تمیز نگه داشتن خانه

۸. حواستان به فرش ها باشد

فرشهای خانه همواره در پیش روی دیدگان ما قرار دارند. از تمیز بودن یا کثیف بودن آنها می تواند در روحیه و افکار ما اثر گذار باشد. اگر کثیفی در فرش مشاهده کردید یا اگر مشکلی مانند ریختن چای روی فرش پیش آمد، آن را به زمان دیگری موکول نکنید و به موقع قبل از آنکه لکه روی فرش ماندگار شود آن را پاک کنید. اگر میزان کثیفی فرش های منزل تان زیاد است، می توانید با انتخاب یک قالیشویی خوب نسبت به شستشوی فرش های تان اقدام کنید. اگر در تهران زندگی می کنید میتوانید با قالیشویی های تهران یا اگر در شهرهای دیگر مانند شیراز زندگی می کنید می توانید با قالیشویی های شیراز تماس بگیرید.

۹. استفاده از گردگیرهای طبیعی

گرد و غبار ها در مکان های مختلف خانه می نشینند، گاهاً گردگیری برخی نقاط مانند کتابخانه که کتاب های زیادی در آن قرار دارد یا طاقچه های دکوری ممکن است کمی سخت باشد. با استفاده از گردگیرهای طبیعی قیمت مناسبی نیز دارند مانند گردگیر پر شترمرغ می توانید این کارها را آسانتر و در مدت زمان کوتاه تری انجام دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز