خبرگزاری کار ایران

معرفی ورزش ماهیگیری و تجهیزات مربوطه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۱۱۹

ورزش زیبا و بسیار هیجان انگیز ماهیگیری از دیر باز مورد توجه ما انسانها بوده و هست و روز به روز بر طرفداران این تفریح افزوده میشود.

با توجه به تنوع گونه های ماهی در دنیا سبکهای متنوعی از ماهیگیری نیز ابداع گردیده است.

مهمترین و معروفترین سبکهای ماهیگیری در دنیا عبارتند از :

اسپینینگ : این روش پرطرفدارترین روش ماهیگیری میباشد که دارای بیشترین هیجان بوده که در این روش با پرتاب طعمه های گول زنگ شبیه ماهی به آب و کشیدن آنها باعث میشویم تا ماهی های مهاجم به سمت این طعمه حمله کرده و در نهایت باعث به دام انداختن ماهی شویم.

انتظاری : این روش جزو قدیمی ترین روشهای ماهیگیری میباشد و در طول سالیان سال تکامل پیدا کرده است. در صید ماهی کپور از این روش استفاده میشود.

ترولینگ : این روش برای صید ماهیهای مهاجم و شکارچی کاربد دارد و باید قایق مخصوص و چوب و چرخ مخصوص به آن را در اختیار داشته باشیم.

جیگینگ : این روش هم مخصوص صید ماهی های شکارچی میباشد و در روی یخ و قایق قابل انجام است. در این روش باید طعمه را بصورت دورانی و ریتمیک در روی آب حرکت دهیم تا ماهی گول خورده و آن را صید کنیم.

سورف : از این روش در صید ماهیان دریایی استفاده میشود که برای تامین غذا به نزدیک ساحل می آیند . در این روش میتوان از طعمه های زنده و مرده استفاده نمود. ماهیانی که برای این روش صید پرطرفدار هستند :  ماهی گیش،سرخو، کراکر ،ماهی شهری ، باراکودا(جت)،  نی سر ،انواع کوسه ماهی ، شانک ، خار ماهیها، استخوان ماهیها ، گربه ماهی آب شور وسفره ماهی.

فلای فیشینگ : این روش زیباترین روش ماهیگیری میباشد و علاقه مندان زیادی دارد. در این روش از پشه مصنوعی استفاده میشود که در سطح آب باعث حمله ماهی به طعمه و صید آن میشود. این سبک ماهیگیری در آب شور و شیرین قابل اجراست.

لیفتینگ : این سبک از ماهیگیری هم مختص صید ماهی های مهاج میباشد ولی تنها تفاوت آن این است که ماهی علاقه ای به طعمه متحرک ندارد. بنابراین با کاشت طعمه در زیر آب و سپس بعد از به دام افتادن ماهی اقدام به لیفتینگ یا کشیدن ماهی میکنند.

برای اینکه از ماهیگیری لذت ببریم و راندمان صید بالایی داشته باشیم باید علم و دانش مربوط به هر سبک از ماهیگیری را داشته باشیم و همچنین لوازم ماهیگیری مربوط به هر سبک را در اختیار داشته باشیم.

مهمترین تجهیزات مورد استفاده در ماهیگیری ورزشی عبارتند از : چوب ماهیگیری ، چرخ ماهیگیری ، نخ ماهیگیری ، قلاب ماهیگیری و طعمه های ماهیگیری .

معرفی ورزش ماهیگیری و تجهیزات مربوطه

از آنجا که تهیه لوازم و تجهیزات با کیفیت ماهیگیری یکی از دغدغه های اساسی ماهیگیران میباشد توجه به این نکته بسیار ضروری میباشد و باید از منابع مطمئن که دارای گارانتی محصولات و کیفیت بالایی میباشند این اقلام تهیه گردد. شرکت جلوه سازان طبیعت آراد ( آنزوپلاس ) با بهره گیری از متخصصین و خبره گان  بین المللی ماهیگیری توانسته است تا با واردات برندهای معتبر تجهیزات ماهیگیری و همچنین ارائه تخصصی ترین مشاوره های ماهیگیری چه در زمینه خرید محصولات و چه در زمینه راهنمایی در حوزه صید ماهی ، قدمی بزرگ در این زمینه بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز