خبرگزاری کار ایران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست ؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۵۰۲

با انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شویم

برای موفقیت یک آشپزخانه صنعتی انتخاب تجهیزات مناسب بسیار ضروری است. آشپزخانه رستوران، هتل، بیمارستان، سازمان، فست فود، کافی شاپ و... هر یک نیازهای متفاوتی دارند که با توجه به کانسپت غذایی، ظرفیت پخت و مقدار فضای موجود در تجهیز باید در نظر گرفته شود. از آنجا که تجهیزات آشپزخانه تنوع زیادی دارد، دسته بندی آن کار آسانی نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شوید.   

تجهیزات پخت

می‌توان گفت تجهیزات پخت غذا سنگ بنای هر آشپزخانه حرفه‌ای محسوب می‌شود. هنگام انتخاب تجهیزات پخت برای رستوران یا کیترینگ خود با توجه به پخت سنتی یا فرنگی، حتما به این فکر کنید که بیشتر به چه وسایلی نیاز دارید. حتما از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

اگر تجهیزات با ظرفیت پخت پایین خریداری کنید، ممکن است هزینه کمتری صرف کنید اما در استفاده مداوم ممکن است نیازهای شما را برآورده نکند و در طولانی مدت هزینه بیشتری برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

تجهیزات پخت ضروری برای آشپزخانه ها

اجاق گاز: دستگاه همه‌کاره‌ای که در دو نوع گازی و برقی و با تعداد شعله‌های مختلف وجودش در هر آشپزخانه‌ای ضروری است. اجاق گاز می‌تواند رومیزی، کابین‌دار یا فردار باشد.

سرخ‌کن صنعتی: سرخ کردن به روش غوطه‌وری برای سیب زمینی خلال، انواع سوخاری‌ها و سایر موارد دلخواه با این دستگاه انجام می‌شود.

گریل صنعتی: برای گریل کردن گوشت، مرغ و انواع سبزیجات دستگاه گریل استفاده می‌شود. این دستگاه به صورت گریل سنگی لاواستون و گریل گازی رومیزی یا کابین دار در دسترس است.

تابه گردان: تابه‌های گردان با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی برای آشپزی آسان‌تر در آشپزخانه‌های صنعتی حرفه‌ای به کار برده می‌شوند. این دستگاه با سرخ کردن همزمان حجم زیادی از مواد غذایی مانند مرغ، ماهی، کتلت، بادمجان، سیب زمینی و... کارآیی زیادی دارد.   

دم‌کن برنج: این دستگاه برای دم کردن برنج دانه‌گیری شده به کار می‌رود. حرارت غیرمستقیم و یکنواخت این دستگاه باعث می‌شود برنج بهتر دم بکشد و خوش‌خوراک‌تر شود.

دیگ: دیگ خورش‌پز و دیگ چلوپز صنعتی برای پخت غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

فر صنعتی: فر بخارپز ایستاده تحت فشار، فر پیتزا (یک طبقه و دو طبقه)، فر کانوکشن و فر کامبی یا فر پخت ترکیبی که برای پخت انواع غذاها به کار می‌رود، در این دسته قرار دارند.

کباب‌پز: کباب‌پزها در سه مدل گازی، زغالی و تابشی در بازار ارائه می‌شوند. کباب‌پز اتوماتیک با امکان تخلیه خودکار کباب‌ها جهت عدم آسیب و افزایش سرعت تخلیه برای پخت انواع کباب برگ، کوبیده، جوجه و گوجه کاربرد دارد.

سالاماندر: این دستگاه در فست‌فودها برای پخت همبرگر، آب کردن پنیر پیتزا و پخت بدون روغن انواع استیک، هات داگ و... به کار می‌رود. سیستم حرارت دستگاه به صورت تابشی و از بالا است.

گرمخانه: این دستگاه که به صورت رومیزی و ایستاده در بازار موجود است، در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی غذاهای آماده را تا زمان سرو در دمای خاصی نگه می‌دارد.

توستر برای آماده کردن نان و شیرینی برای سرو، مایکروویو برای گرم کردن سس‌ها، یخ‌زدایی غذاهای منجمد و گرم کردن مجدد و انواع دستگاه‌های قهوه ساز از دیگر تجهیزات پخت به شمار می‌روند.

تجهیزات سرمایشی

تجهیزات سرمایشی کاربردی در آشپزخانه‌های صنعتی تنوع زیادی دارد. حتما ظرفیت و شکل این تجهیزات را در هنگام انتخاب در نظر بگیرید.

انواع یخچال و فریزر صنعتی در مدل‌های ایستاده و میز کاری، آبسردکن ایستاده، یخساز، فالوده‌ساز، بستنی‌ساز، سردخانه بیمارستانی، تاپینگ‌های بستنی و پیتزا از جمله تجهیزات سرمایشی به شمار می‌آیند که بسته به نیاز مشتریان قابل سفارش است.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست ؟

تجهیزات انبار

بخش گسترده‌ای از تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی را تجهیزات انبار تشکیل می‌دهد. تجهیزاتی نظیر قفسه‌بندی و شلف، کابینت درب‌دار، ترولی حمل بار، ترولی حمل دیگ، چلیک نگهداری حبوبات، چلیک سیخ کباب چرخدار، چلیک زباله چرخدار، باسکول دیجیتال، ترازوی دیجیتال، هود صنعتی و... در این دسته قرار دارند.

تجهیزات سرو غذا

در بعضی رستوران‌ها برای راحتی مشتریان در انتخاب غذاها، سالاد و دسر از میزهای سلف سرویس و سالادبار استفاده می‌شود. کانتر گرم، ترولی، شفینگ دیش، بوفه سرد و گرم استیل نیز از دیگر تجهیزات این گروه محسوب می‌شود.

تجهیزات آماده سازی مواد غذایی

انواع میز کار استیل در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف با توجه به فضای آشپزخانه برای کارهای بسیاری همچون خرد کردن مواد غذایی، قرار دادن اجاق گاز یا گریل رومیزی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست ؟

تجهیزات نظافتی

تجهیزات نظافتی یا تجهیزات شستشو برای تمیز کردن انواع ظروف، مواد غذایی و محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع ماشین ظرفشویی، وان، سینک، سیخ شوی، سبد ظروف، ترولی نظافتی، تی شوی، پولیشر، اسکرابر، جاروبرقی صنعتی و... در این دسته‌بندی ارائه می‌شوند.

تجهیزات کافی شاپ

تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ مانند یک رستوران شامل تجهیزات آماده سازی، تجهیزات پخت یا تهیه مواد خوراکی، تجهیزات سرمایشی، تجهیزات سرو و تجهیزات نظافتی است.

دستگاه آسیاب قهوه در بخش آماده‌سازی، قهوه جوش، اسپرسوساز، سماور برقی، فر، اجاق گاز، ساندویچ‌ساز، دستگاه گل خامه ‌زن، آبمیوه‌گیری و بستنی‌ساز صنعتی، مخلوط‌کن، شیکر و توستر در بخش تهیه مواد خوراکی، دستگاه یخ‌ساز، یخ خردکن، یخ پودری و پخچال در بخش سرمایشی و ظروف سرو در کافی شاپ مورد نیاز است.

در این مطلب به عمده تجهیزات آشپزخانه صنعتی اشاره کردیم، اما قطعا می‌توان موارد دیگری را نیز به این فهرست افزود. پرشیا استیل با گستره متنوعی از تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی و بهترین خدمات حین و پس از فروش، امکان بهترین انتخاب را برای شما فراهم می‌کند. محصولات حرفه‌ای این شرکت با کیفیت مثال زدنی و ماندگاری زیاد سال‌ها در آشپزخانه شما حضور خواهند داشت و شما را از هزینه مجدد بی نیاز می‌کنند.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز