خبرگزاری کار ایران

انواع کرکره اتوماتیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۱۷۴

برای انتخاب درست کرکره اتوماتیک باید محاسن و معایب هر یک از تیغه ها را بدانیم و با اجزای به کار رفته در کرکره برقی آشنا شویم تا بتوانیم علاوه بر برطرف کردن نیاز خود امنیت مکان تحت الحفظ را نیز بالا ببریم.

انواع کرکره اتوماتیک

کرکره اتوماتیک (کرکره برقی) امروزه به دلیل قیمت مناسب ، زیبایی ، راحتی ، سهولت در اجرا به اولین انتخاب برای درب منازل مسکونی ، ساختمان های تجاری و اداری ، درب سوله ها و کارخانه ها ، درب ورودی مغازه ها و فروشگاه ها ، محافظت از پنجره ها و ... تبدیل شده است.

برای انتخاب درست کرکره اتوماتیک باید محاسن و معایب هر یک از تیغه ها را بدانیم و با اجزای به کار رفته در کرکره برقی آشنا شویم تا بتوانیم علاوه بر برطرف کردن نیاز خود امنیت مکان تحت الحفظ را نیز بالا ببریم.

کرکره اتوماتیک

به طور کلی به کرکره هایی اطلاق می شود که با ریموت باز و بسته می شوند و در آن از اجزایی همچون تیغه ی کرکره اتوماتیک ، موتور و متعلقات آن شامل (رسیور ، چشمی، فلاشر و ریموت کنترل و ...)، شفت یا لوله محور ، قفل برقی استفاده شده است.

تیغه های کرکره با توجه به جنس تشکیل شده و ساختار به انواع تیغه آلومینیمی ، تیغه گالوانیزه ، پلی کربنات (تیغه شفاف) ، رول گیتر تقسیم بندی می شوند. در ادامه با هریک از این تیغه ها آشنا می شویم :

تیغه اکسترود آلومینیمی

از بیلت آلومینیوم ساخته شده و رنگ آن الکترواستاتیک (ضد خش) می باشد که بیشترین استفاده را با توجه به قیمت مناسب آن در قیاس با سایر تیغه های کرکره اتوماتیک دارد. همچنین تیغه های خام قابلیت رنگ شدگی با هر کد رنگی را دارا می باشند و می توان رنگ تیغه را با توجه به نمای ساختمان انتخاب کرد. از معیارهای کیفیت در تیغه های آلومینمی می توان به تعداد پل ها و وزن تیغه ها در هر متر مربع اشاره کرد.

سایز تیغه های اکسترود آلومینیمی به صورت زیر است :

  • تیغه 60 : مناسب برای دهنه های کوچک همانند کرکره پنجره ها (حداکثر تا عرض 5 متر قابل استفاده می باشد)
  • تیغه 80 : متداول ترین سایز تیغه برای پارکینگ منازل ، کرکره اتوماتیک مغازه ها و ... (حداکثر عرض مجاز 6 متر می باشد)

همچنین این تیغه ها در دو مدل تخت و قوسی تولید می شوند که مدل قوس دار به دلیل دورپیچ کمتر و سر و صدای کمتر در هنگام استفاده محبوبیت و تیراژ تولید بالاتری دارد . وزن استاندارد این تیغه ها در هر متر مربع بین 6 الی 7 کیلوگرم می باشد.

  • تیغه 100 : مناسب برای دهنه های بزرگ همچون درب سوله ها و ورودی پاساژها (حداکثر عرض مجاز 7 متر می باشد)
  • تیغه 145 : مناسب برای دهنه های خیلی بزرگ همچون درب های صنعتی (حداکثر عرض مجاز 12 متر می باشد)

تیغه کرکره پلی کربنات (تیغه شفاف) :

کرکره پلی کربنات (تیغه شفاف) از مواد کامپوزیتی ترکیبی با پایه پلی کربنات تشکیل شده است که دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی در برابر ضربه و کشش می باشد. ضخامت تیغه های پلی کربنات 3 و 4 میلی متر می باشد همچنین جهت استحکام بیشتر در بین تیغه ها لوله های استیل و یا گالوانیزه کار شده است . ابعاد هر پنل کرکره پلی کربنات نیز 26 سانتی مترعرض و 11.2 سانتی متر ارتفاع دارد.

تیغه پلی کربنات در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی نیز شناخته می شود به گونه ای که حتی با چکش و پتک هم قابل شکستن نمی باشد. از مزایای این تیغه های می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استفاده از مواد 100 درصد خالص پلی کربنات
  • ضد اشعه UV خورشید و پایداری رنگ در گذر زمان
  • تنوع طرح و رنگ (شفاف، دودی، برنزی و مات شیری رنگ)
  • یکسان بودن نمای داخل و پشت کرکره پلی کربنات
  • مقاومت بالا در مقابل ضربه و فشار
  • ضد حریق و آتش گریز و تا حدی ضد گلوله
  • مناسب برای کار در مکان های با اهمیت نظیر طلا فروشی ها و صرافی ها

انواع کرکره اتوماتیک

تیغه رول گیتر :

رول گیتر از شبکه های فولادی بافته شده ی مستطیل شکل تشکیل شده است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. مشخصات فنی رول گیتر میلگرد نمره 12 با روکش استیل 201 با قطر 16 می باشد که بینابین آنها تسمه 3 میل آبکاری شده قرار گرفته است، همچنین انتهای کار که بر روی زمین قرار می گیرد پروفیل 20*60 کار شده است.

این مفتول ها ضد برش می باشند و وزن هر متر مربع آن ها بین 18 تا 20 کیلوگرم می باشد. تیغه های رول گیتر در انتها، دارای قرقره هایی تفلونی می باشند که از دو طرف داخل ریل قفل می شوند و امکان خروج کرکره از ریل مخصوص 10 سانتی متری که در انتها مهار شده است را حتی با ضربه شدید نمی دهد.

با توجه به فضای خالی میان تیغه ها و مشبک بودن تیغه های رول گیتر، امکان نصب این گونه کرکره اتوماتیک در فضاهای بادگیر با وزش بادهای با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت امکان پذیر باشد. ترکیب مطلوب تأمین بالای امنیت ، در عین حال تهویه مناسب هوا و نورگیری از امتیازات کرکره رول گیتر می باشد .

انواع کرکره اتوماتیک

کرکره پنجره :

کرکره پنجره ، علاوه بر بالا بردن امنیت بنا کارایی مهم دیگری همچون جلوگیری از هدر رفتن انرژی در فصول سرد و گرم سال ، جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل ، تنظیم میزان نور ورودی به محیط ، کاهش آلودگی صوتی ، آسایش و … را انجام می دهد.

با توجه به آمار پلیس بیش از نصف سرقت ها از منازل از طریق ورودی پنجره ها و درب بالکن صورت میگیرد. با استفاده از تیغه های رول گیتر و پلی کربنات که در بالا اشاره شد می توان سارق را از ورود به داخل ساختمان از این طریق منصرف کند. استفاده از کرکره پنجره ها علاوه بر افزایش آسودگی خیال همچنین نمای زیبایی به ساختمان می بخشد.

مزایای استفاده از کرکره پنجره :

1- افزایش امنیت ساختمان

2- کاهش هزینه های مربوط به انرژی و بالا رفتن راندمان و جلوگیری از هدر رفت انرژی

3- کاهش آلودگی صوتی ( ساختمان های مجاور اتوبان ها و خیابان ها که با مشکل آلودگی صوتی درگیر می باشند با نصب کرکره پنجره تا حد بسیار زیادی می توانند از ورود صداهای مزاحم بکاهند )

4- قابلیت تنظیم میزان نور ورودی از طریق پنجره ( با بستن ، باز و نیمه باز گذاشتن کرکره پنجره می توان این کار را انجام داد )

5- تنوع در طرح و جنس تیغه ی انتخابی ( برای هر نمایی با توجه به طراحی نمای آن می توان رنگ مخصوص خود را انتخاب کرد )

6- قابلیت کارکرد برای هر نوع شرایط آب و هوایی

موتور کرکره اتوماتیک

موتورها به دو نوع توبولار و ساید تقسیم بندی می شوند. از موتورهای توبولار برای تردد پایین و ابعاد کوچک همچون کرکره پنجره ها و از موتورهای ساید برای ابعاد بزرگ تر و همچنین میزان تردد بیشتر همچون کرکره اتوماتیک پارکینگ ها استفاده می شود. همچنین می توان از موتورهای با UPS برای تردد در زمان نبود برق بهره گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز