خبرگزاری کار ایران

10+1 ایده برای داشتن دکوراسیون زیبا در اتاق پذیرایی خانه‌های کوچک

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۴۴۴

گاهی اوقات احساس می‌کنید که جذاب‌تر کردن اتاق پذیرایی در خانه‌ای کوچک، کاری دشوار است. اما فراموش نکنید که همیشه راهکارهای خلاقانه‌ای وجود دارد که می‌شود با استفاده از آنها بر این مسئله غلبه کرد. شما در یک پذیرایی کوچک باید بتوانید علاوه بر زیبایی بخشی به آن از تمامی فضا به درستی استفاده کنید. ما در این مقاله ایده‌هایی را معرفی می‌کنیم که با به کار گرفتن آنها می‌توانید یک پذیرایی زیبا و کاربردی در خانه کوچک خود داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

1.با استفاده از آینه فضا را بزرگتر جلوه دهید

این یک ترفند قدیمی در معماری خانه‌ها است که از قدیم تا به امروز به کار گرفته می‌شد. شما می‌توانید با استفاده از آینه‌های بزرگ به فضای خود ابعاد بیشتری به لحاظ بصری داده و آن‌ها را بزرگتر نشان دهید. برای این کار می‌توانید یک دیوار کامل را با آینه‌ای بزرگ بپوشانید. آینه برای شما با استفاده از بازتاب نور، توهم فضایی بزرگتر را ایجاد می‌کند و در واقع فضای داخلی شما را دو برابر نشان می‌دهد. بهتر است این آینه بزرگ را در برابر نور پنجره یا یک منبع نور کافی قرار دهید تا جلوه‌ای جذاب‌تر پیدا کند.

2.از المان‌هایی با خطوط عمودی استفاده کنید

زمانی که از المان‌های عمودی مانند یک دیوار پوش عمودی استفاده می‌کنید، موجب می‌شود تا فضا بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. این روش را می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری و انواع دیوار پوش‌های سه بعدی هم اعمال کنید. دقت داشته باشید که لازم نیست تمام دیوارها کاغذ دیواری راه‌راه داشته باشند و گاهی وجود این طرح روی یک دیوار در اتاق پذیرایی هم کافی است.

3.مبل راحتی را جایگزین مبلمان استیل کنید

10+1  ایده برای داشتن دکوراسیون زیبا در اتاق پذیرایی خانه‌های کوچک

زمانی که شما از مبل راحتی جمع و جور استفاده می‌کنید، در مقایسه با مبل‌های کلاسیک و استیل بزرگ، فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت. شما می‌توانید انواع مبل راحتی را با قیمت مختلف در سبد خرید دکوراسیون خود قرار دهید. معمولا از طرح‌های ساده‌تر برای فضای کوچک استفاده می‌شود و انواع طرح ال، و مبلمان چستر و غیره مناسب فضاهایی با پذیرایی بزرگ‌تر است. بنابراین با خرید یک دست مبل راحتی ارزان هم می‌توانید زیبایی بیشتری به فضا ببخشید و هم آن را کاربردی‌تر کنید. این تغییر در سبک مبلمان، فضای شما را بزرگ و دلباز نشان می‌دهد.

4.از معماری اتاق پذیرایی استفاده مفید کنید

گاهی اوقات معماری یک خانه کوچک به صورتی است که چیدمان آن را دشوار می‌کند. برای مثال پذیرایی‌های چند گوشه موضوع چیدمان را دشوارتر می‌کنند. البته شما می‌توانید از همین محدودیت‌ها هم استفاده کنید. برای مثال نوع و ترتیب چیدمان مبلمان همیشه ثابت نیست و شما می‌توانید از بعضی اجزای مبلمان خود در قسمت فرو رفتگی پنجره و یا اتاق پذیرایی خود استفاده کرده یا قسمت‌های تک نفره را به هم نزدیک‌تر بچینید.

5.پایه‌ها را حذف کنید

اگر می‌خواهید در قسمت اتاق پذیرایی از لوازم تزئینی هم استفاده کنید، نگران نباشید. شما می‌توانید از فضای دیوار خود بدون آنکه پایه‌ای به آن بدهید، استفاده کنید. این قطعات متصل شونده به دیوار که قفسه‌ها و جایگاه لوازم تزئینی شما را شکل می‌دهند، موجب می‌شوند تا سطح زمین خالی به نظر نرسد و نمای اتاق بزرگتر جلوه کند.

6.از رنگ‌های ساده و شیک استفاده کنید

برای استفاده از رنگ در دکوراسیون خانه کوچک، می‌توانید از رنگ‌های روشن و ساده استفاده کنید. طرح و رنگ ساده عمق بیشتری به فضاهای کوچک می‌دهند و محیط را روشن و دلباز می‌کند. شما می‌توانید برای مبلمان خود هم از طرح و رنگی ساده و روشن استفاده کنید یا حتی اگر از کاور لوازم خانگی استفاده می‌کنید به سراغ کاور مبل راحتی با رنگ روشن و بدون طرح بروید. این نوع از کاور مبل‌ها که در انواع ژله‌ای و پارچه‌ای و آماده هستند نیز می‌توانند در صورت تک رنگ بودن فضای شما را دلبازتر نشان دهند. کاورهای ژله‌ای فضای یکدستی را به نمایش می‌گذارند و می‌توانید آنها را با قیمت های مختلف خرید کنید.

7.از فضاهای نزدیک به سقف استفاده کنید

10+1  ایده برای داشتن دکوراسیون زیبا در اتاق پذیرایی خانه‌های کوچک

اگر در قسمت پذیرایی با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی روبرو هستید، می‌توانید برای بهره گیری بیشتر از فضا از قسمت‌های نزدیک به سقف برای ذخیره لوازم خود استفاده کنید. نگران نباشید، طراحان بوفه و کمد با استفاده از رنگ نزدیک به رنگ دیوار اتاق پذیرایی می‌توانند این کمدها را به خوبی بپوشانند تا در کنار پوشاندن به هم ریختگی، ظاهری جذاب به آن ببخشند.

8.فضا را شلوغ نکنید

بهتر است برای تزئین فضاهای پذیرایی کوچک به سراغ یک یا دو وسیله تزئینی یا هنری شیک و منحصر به فرد بروید تا مجبور نباشید از چند طرح و مدل استفاده کنید. استفاده از چندین وسیله تزئینی موجب شلوغ شدن فضای پذیرایی شده و جلوه زیبایی به آن نخواهد داد. با این کار شما فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت و جلوه‌ای مدرن به آن می‌بخشید. استفاده کمتر از لوازم تزئینی به شما در رفت و آمد راحت‌تر در میان وسایل کمک کرده و برای تمیز کردن خانه هم دردسر کمتری خواهید داشت.

9.فضا را بسته نچینید

برخی از اتاق‌های پذیرایی باریک و کشیده هستند و برخی از افراد تصمیم می‌گیرند با استفاده از چیدمان بسته مبلمان، این فضا را از بخش‌های دیگر مانند راهرو، آشپزخانه و غیره جدا کنند. این کار در واقع ایده جالبی برای پذیرایی خانه‌های کوچک نخواهد بود، زیرا باعث می‌شود تا فضای بیشتری از اتاق شما به هدر برود و ظاهر آن نامناسب به نظر برسد. بهتر است مبلمان خود را در گوشه‌ای از خانه بچینید تا فضای اتاق شما به هدر نرود و همچنین جلوه‌ای مدرن داشته باشد.

10.از پاف به جای میز عسلی استفاده کنید

زمانی که فضای اتاق پذیرایی شما کوچک است، می‌توانید به جای میز عسلی از پاف استفاده کنید. این پاف‌ها کمک می‌کنند تا فضای بیشتر و بهینه‌تری در اختیار شما قرار گیرد. گاهی اوقات از پاف به عنوان صندلی هم استفاده می‌شود یا می‌توان وسایل پذیرایی را بر روی آن‌ها قرار داد. جابجا کردن پاف بسیار راحت‌تر از میزهای عسلی است و حتی فضای بیشتری برای نشستن شما و مهمانانتان فراهم خواهد کرد. برای ایده‌های بیشتر جهت استفاده از پاف به شکل شیک و زیبا در دکور خانه به این مطلب مراجعه کنید.

11.از طراحی شفاف استفاده کنید

اغلب طراحان دکوراسیون داخلی برای طراحی پذیرایی‌های کوچک به سراغ شیشه و اکریلیک می‌روند. برای مثال استفاده از میزهای شیشه‌ای که با اهداف خاصی طراحی می‌شوند، برای این فضاها مناسب است. این میزهای شیشه‌ای در عین نشکن بودن، موجب می‌شوند تا اتاق پذیرایی شما خلوت‌تر به نظر برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز