خبرگزاری کار ایران

بهترین مودم خانگی که می‌توان در سال 1400 خرید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۴۴۰

مودم‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز افراد طراحی شده‌اند. به طور کلی بهتر است هنگام خرید مودم دقت داشته باشید وایرلس باشد و ضمنا قابلیت اتصال به وای فای را داشته و از آن پشتیبانی کند.

 

در عین حال بهتر است قابلیت اتصال به کابل LAN  را هم داشته‌باشد. بیشتر مودم‌های ADSL  بی‌سیم هستند و قابلیت اتصال به کابل LAN  را هم دارند. برای خرید مودم خانگی تا انتها مطلب همراه ما باشید.

انواع مودم ADSL

خط مشترک دیجیتال نامتقارن (ADSL) نوعی فناوری خط مشترک دیجیتال (DSL) است، یک فناوری ارتباطات داده‌ای که امکان انتقال سریع داده از طریق خطوط تلفن مسی را نسبت به مودم باند صوتی معمولی فراهم می‌کند. ADSL با خط مشترک دیجیتال متقارن (SDSL) تفاوت دارد. گفته می‌شود که در ADSL ، پهنای باند و نرخ بیت نامتقارن است.

مودم‌های ADSL جزو محبوب‌ترین‌ها و پرکاربردترین‌ها هستند. مودم‌های ADSL  از طریق سیم تلفن به شبکه متصل می‌شوند و زمانی‌که شرکت سرویس‌دهنده مانند: شاتل، آسیا تک، های وب و … اطلاعات و شرایط‌تان را تایید کند، شما می‌توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

انتقال داده‌ها توسط مودم ADSL با فناوری وای فای و کابل LAN  امکان‌پذیر است.همچنین شما می‌توانید با کمک دانگل کارت و یا کارت شبکه به دستگاه لپ تاب و یا کامپیوتر وصل شوید. لازم به ذکر است سرعت اینترنت با واسطه کابل LAN  نسبت به دانگل کارت بیشتر است.

مودم VDSL

مودم‌های VDSL یکی از پرسرعت‌ترین مودم‌های موجود در بازار هستند. این مودم‌ها دارای پهنای باند بسیار بیشتری نسبت به سایر مودم‌ها هستند. انتقال داده‌ها در مودم‌های VDSL توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنتISP) ) به واسطه فیبر‌های نوری است.

اما متاسفانه با توجه به این‌که دسترسی به فناوری فیبر نوری در بیشتر نقاط کشور امکان‌پذیر نیست، مودم‌های VDSL  محبوبیت خاصی ندارند اما در آینده می‌توانند یکی از پرفروش‌ترین‌ها و بهترین مودم‌های بازار ایران باشند.

مودم LTE

مودم‌های LTE  و TD-LTE  تقریبا مانند یکدیگر هستند. این مودم‌ها در دو مدل با سیم و بی‌سیم به فروش می‌رسند که نوع بی‌سیم این مودم‌ها طرفداران خاص خودش را دارد. انتقال داده‌ها در این مودم‌ها توسط امواج BTS  دریافت می‌شود و به واسطه وای فای و یا دانگل کارت بر روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر راه‌اندازی می‌شود.

مودم های ADSL/VDSL

DSL دستگاهی است که برای اتصال یک رایانه یا شبکه به سرویس خط مشترک دیجیتال (DSL) یک شرکت تلفنی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌شود. DSL سریع‌تر از آنالوگ است اما به طور قابل توجهی کندتر از خدمات کابل است. تکنولوژی DSL  انواع مختلفی دارد که دو نوع آن یعنی ADSL  و VDSL  در ایران موجود است. برای اتصال به این خطوط به مودم ADSL  ومودم VDSL  نیاز است.

ADSL  که مخفف عبارت Asymmetric Digital Subscriber Line  است، نوعی اتصال DSL  است که از فرکانس تماس صوتی در یک خط تلفن معمولی مسی استفاده می‌کند. بهترین قسمت این نوع اتصال این است که هیچ خط اضافی برای اتصال به خانه لازم نیست (خط تلفن را اشغال نمی‌کند). با استفاده از مودم‌های ADSL  می‌توانید سرعت اتصال حداکثر ۲۴ مگابایت در ثانیه را بدست بیاورید. البته ممکن است این سرعت بسته به کیفیت کابل و فاصله منبع تا منزل شما متفاوت باشد.

تفاوت مودم ADSL  با مودم VDSL

عبارت DSL  در مودم‌ها، به معنی اتصال مودم به شبکه اینترنت از طریق کابل‌های هم‌محور است. شرکت‌های توزیع اینترنت، براساس نیاز کاربر و کیفیت خطوط انتقال، اینترنت‌ها را با قابلیت‌‌ها و سرعت‌های مختلفی عرضه می‌کنند.

به طور معمول از مودم‌های ADSL  برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شود و حرف A  در این اتصال به این معنی است که سرعت دانلود و آپلود در آن متفاوت است (به طور معمول سرعت دانلود بیشتر از سرعت آپلود است). قیمت مودم ADSL از مودم VDSL کمتر است، چون مودم‌های VDSL جدیدتر و پرهزینه‌تر هستند.

توجه به چند نکته مهم

تعداد آنتن: هرچه تعداد آنتن‌های مودم بیشتر باشد، قابلیت پوشش‌دهی مودم بالاتر خواهدبود.  بعضی مودم‌ها آنتن را روی دستگاه قرار داده‌اند و بعضی دیگر آنتن مخفی دارند.

پورت LAN: اگر چند کاربر هستید که همگی از طریق LAN به روتر وصل می‌شوید بهتر است سراغ مودم‌هایی بروید که تعداد پورت LAN در آن‌ها نسبت به بقیه بیشتر است. 

ورودی سیم کارت: اگر نگران قطع شدن اینترنتی که از مخابرات تهیه کرده‌اید هستید، خوب است سراغ خرید مودم‌هایی بروید که ورودی سیم کارت تلفن دارند. با این کار در‌صورتی‌که اینترنت شما قطع شد، می‌توانید از طریق سیم کارت مجددا به شبکه وصل شوید. توجه داشته‌باشید بهتر است مودم شما قابلیت اتصال به سیم‌کارت 4G داشته‌باشد.

ویژگی‌های مودم تی پی لینک

پس از برقراری اتصال مودم TP-Link ، این اینترنت باید به طریقی برای استفاده تجهیزات مختلف مهیا شود و برای آن تجهیزات ارسال شود. به طور کلی از لحاظ فنی، همواره دو راه برای توزیع اینترنت و ارسال اطلاعات توسط مودم TP-LINK یا هر مودم  دیگری وجود داشته‌است که شامل ارسال اطلاعات با استفاده از کابل‌های شبکه و ارسال اطلاعات به صورت بی‌سیم یا وایرلس است.

دستگاه‌ها و تجهیزات زیادی در شبکه وجود دارند که هرکدام از آن‌ها، به صورت عمده می‌توانند از یک یا هر دو راه بیان‌شده برای اتصال به اینترنت استفاده کنند.

البته همان‌طور که می‌دانیم، وظیفه مودم‌ها اتصال به اینترنت و ترجمه اطلاعات برای استفاده از دستگاه‌ها است و وظیفه انتقال این اطلاعات به تجهیزات مختلف، به صورت کلی بر عهده دستگاه دیگری به نام روتر شبکه است.

بر همین اساس و با توجه به نیاز وجود مودم  و روتر در یک شبکه به طور همزمان، بیشتر مدل‌های مودم تی پی لینک TP-LINK  به صورت مودم روتر تولید و عرضه شده‌اند. این امر به این معنی است که با خرید یک دستگاه مودم روتر TP-LINK ، می‌توان کار دو دستگاه مودم و روتر را به صورت همزمان انجام داد و کاربران را از اینترنت پرسرعت، بهره‌مند ساخت. همچنین مودم‌های تی پی لینک ، برای برقراری اتصالات متداول DSL  و اینترنت همراه 3G/4G  نیز تولید شده‌اند و در نتیجه برای اتصال به هرکدام از این شبکه‌ها، می‌توان از مودم تی پی لینک  متناسب با آن شبکه استفاده کرد.

بهترین مودم خانگی که می‌توان در سال 1400 خرید

ویژگی‌های مودم دی لینک

مودم‌های D-LINK، در انواع مختلف و با تکنولوژی‌های منحصر به فردی تولید و عرضه شده‌اند به طوری که هرکدام از آن‌ها را می‌توان باتوجه به نوع شبکه و تجهیزات موجود در شبکه، استفاده کرد و از مزایای آن‌ها بهره برد.

به دلیل صرفه‌جویی در زمان و هزینه، برند پیشرو D-LINK بسیاری از انواع مودم‌ها را به صورت مودم روتر تولید و عرضه کرده‌‌است و این امر به این معنی است که عمل اتصال و توزیع اطلاعات و سیگنال‌های اینترنت، به طور همزمان در یک روتر، انجام می‌پذیرد و لذا دیگر لازم به خرید دستگاه روتر دیگری در شبکه نیست و با خرید یک مودم روتر دی لینک   می‌توان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کرد و دستگاه‌های مختلفی را به این اینترنت پرسرعت متصل کرد.

همچنین قطعات مربوط به یک روتر هم درون آن‌ها تعبیه شده‌است، به دو روش اصلی می‌توانند اتصال دستگاه‌های مختلف را به اینترنت فراهم کنند که شامل برقراری اتصال توسط کابل‌های شبکه و برقراری اتصال به صورت بی‌سیم و وایرلس می‌شود. بنابراین دستگاه‌های مختلفی در شبکه وجود دارند و هرکدام از آن‌ها توانایی دریافت اطلاعات به صورت کابلی، وایرلس و یا هر دوی آن‌ها را دارا می‌باشند.

خرید مودم ارزان در راف نت

از جمله ویژگی های یک مودم و روتر خوب داشتن پورت کابل لن (LAN) برای ارسال اینترنت، پورت ون برای دریافت اینترنت، استاندارد وای فای، قدرت و نوع آنتن (5 دسی بل)، مراحل نصب آسان و در پایان داراری پروتکل امنیت WPA2  است. اگر مودم و روتر این ویژگی‌ها را داشت می‌توانیم برچسب یک مودم کارآمد را به آن بزنیم. در فروشگاه اینترنتی راف نت می‌توانید انواع مودم را خریداری کنید و یا با شماره تماس‌های 54871500-021 برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید. کارشناسان حرفه‌ای راف نت در امر خرید انواع مودم خانگی به شما کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز