خبرگزاری کار ایران

آموزش پرورش و نگهداری بلدرچین در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۲۸۴

پرورش بلدرچین از فعالیت‌های درآمدزا و سودآور در حوزه تکثیر پرندگان گوشتی است. به شرط آنکه با اصول کار و قواعد بازار آشنا بوده و نکات لازم برای پرورش صحیح آن را در نظر داشته باشید.

از مهمترین نکات در ابتدای این مسیر انتخاب نوع بلدرچین پرورشی و مراحلی است که مایلید برای این کار طی کنید. با عبور از این مرحله بدون شک کار شما برای انجام موفقیت آمیز پرورش این پرنده آسان تر خواهد بود.

سپس لازم است درباره هزینه این کار و بهترین روش انجام آن تصمیم گیری نمایید. دسته بندی تدارکات لازم برای این کار نیز موضوع مهمی است که باید به دقت به آن پرداخته شود.

بدون شک پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار تفاوت هایی دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

در مرحله اجرایی هم انجام کامل و دقیق مراحل کار و کمک گرفتن از تجربیات صاحبان فن در این مورد به کمک پرورش دهندگان خواهد آمد.

اگر تمایل به آغاز این کار دارید پیشنهاد می‌‌شود مراحل لازم را در ذهن و روی کاغذ آورده و به ترتیب و با دقت اجرا کنید. کمک گرفتن از افراد با تجربه نیز این مسیر را کوتاه می کند!

در این مطلب می‌خوانیم:

  • چه نوع بلدرچین پرورش می‌دهید؟
  • چگونه با پرورش بلدرچین تخمگذار درآمدزایی کنیم؟
  • با ویژگی‌ های انجام این کار آشنا شویم!

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب نوع و روش تکثیر بلدرچین

یکی از موارد مهم در آغاز به کارهای تولیدی توجه به گرایش و مورد خاصی است که قصد انجام آن را داریم. برای مثال بلدرچین را می‌توان به قصد تولید گوشت، تخمگذاری یا تولید موارد مولد و نیمچه تخمگذار پرورش داد. گروهی نیز همه این موارد را در یک برنامه پرورشی وسیع قرار می‌دهند که مراحل کشتارگاه و بسته بندی را هم شامل می‌شود و در واقع یک مزرعه پرورش بلدرچین کامل احداث می کنند.

بدیهی است هر یک از این موارد به تجهیزات و لوازم متنوعی نیازمند بوده و هزینه متفاوتی خواهد داشت. همین موضوع لزوم دسته بندی و انتخاب دقیق موارد را پیش از راه اندازی مجموعه نشان می‌دهد.

در مرحله بعد نیز لازم است روش خود را برای انجام این کار مشخص کنید. در این مورد شیوه های گوناگونی وجود دارد که نوع سنتی یا نیمه صنعتی و روش صنعتی اصلی ترین آنها هستند.

این روش ها نیز از نظر شیوه اجرا، فضای مورد نیاز و هزینه تهیه لوازم و افرادی که باید پروسه را اجرا کنند تفاوت زیادی با هم دارند.

بنابراین توصیه می‌شود برای آنکه در میانه راه سردرگم نشده و دچار زیان اقتصادی نشوید، پیش از آغاز به این کار، کلیه جوانب را سنجیده و سود و زیان در هر روش را مورد توجه قرار دهید!

دلایل پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار

گوشت و تخم بدرچین هر دو خوشمزه و مقوی بوده و طرفداران زیادی دارد.

گوشت بلدرچین: مصرف گوشت بلدرچین از دیرباز برای خواص تقویتی زیاد مورد توجه خانواده ها بوده اما با رونق شهرنشینی و اسکان اغلب مردم در منازل آپارتمانی، امکان پرورش خانگی بلدرچین تا حد زیادی منتفی شده است.

این روزها و با افزایش جمعیت، توزیع گوشت بلدرچین به ‌شکل خانگی و در مقیاس محدود نمی‌تواند تامین کننده نیاز عمومی باشد و تهیه و توزیع این ماده غذایی بیشتر از طریق کشتارگاه صنعتی یا سوپرمارکت انجام می‌شود.

خوشبختانه پرورش و تکثیر صنعتی و نیمه صنعتی این پرنده امکان تولید و توزیع گوشت آن را در مقیاس وسیع فراهم آورده است.

تخم بلدرچین: تخم این پرنده نیز طرفداران زیادی دارد. در ادامه به خواصی اشاره می‌کنیم که باعث این اقبال شده است.

۱۰ فایده مصرف تخم بلدرچین!

  • مزه عالی
  • تقویت بنیه
  • کاهش چربی خون
  • تنظیم فشار خون
  • افزایش سطح انرژی
  • بالا بردن سوخت و ساز در بدن
  • پیشگیری از بروز حساسیت و بیماری های مزمن
  • تصفیه خون، کبد و بدن از سموم
  • پروتئین بالا و تقویت رشد در کودکان و نوجوانان
  • ترمیم سلول‌های آسیب دیده و تقویت استخوان

آموزش پرورش و نگهداری بلدرچین در خانه

 

سخن پایانی در مورد پرورش بلدرچین

در سال‌ های اخیر پرورش بلدرچین رونق زیادی گرفته است. از دلایل این موضوع توصیه پزشکان تغذیه برای استفاده بیشتر از گوشت و تخم بلدرچین و تاثیر آن در سلامتی افراد است. حتی انواع رژیم‌ غذایی بر پایه مصرف این نوع تخم پرنده نیز وجود دارد که گرایش زیادی نسبت به آنها وجود دارد.

بر همین اساس تولید و پرورش نوع تخمگذار هم رونق گرفته و به موردی درآمدزا در اغلب نقاط جهان تبدیل شده است.

برای رسیدن به این هدف لازم است تکثیر و جوجه کشی بلدرچین با روش علمی و حساب شده  و با دستگاه جوجه کشی انجام گیرد تا بیشترین بازده را داشته و منجر به ضرر نشود.

امروزه مزارع پرورش بلدرچین با شرایط استاندارد از قبیل بلدرچین دماوند ایجاد شده است. مراکزی که با رعایت اصول فنی از تغذیه تا دمای مناسب و از تهویه مداوم محیط و آرامش لازم تا دادن مولتی ویتامین و مواد تقویتی جهت رشد بهتر این پروسه را با موفقیت طی می‌کنند.

شما نیز اگر علاقه‌مند به این رشته از دامپروری و تکثیر پرندگان گوشتی و تخمگذار هستید می‌توانید ما را در فضای اینترنت به آدرس https://dquail.com/  دنبال کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز