خبرگزاری کار ایران

چرا نماهای فلزی؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۶۲۹

باید گفت استفاده از فلزات برای نماسازی معایب زیادی ندارد! در واقع این معایب تنها متوجه برخی از انواع فلزات است و کلی نیست! برای مثال اگرچه فلزات سبک هستند اما فلز فولاد وزن نسبتا بالایی دارد که ممکن است کار نصب و اجرا را کمی مشکل کند!

تا به حال برای انتخاب نمای محل کار یا منزل خود، مجبور به تصمیم گیری شده اید؟! حتما مرحله ی چشم‌پوشی از یک سری ایرادات برای انتخاب متریال‌هایی که خصوصیات مثبت بیشتری دارند را نیز پشت سر گذاشته اید!

 اگر تجربه‌ی این موارد را داشتید، حتما متریال انتخابی شما، فلزات و نمای فلزی نبوده چرا که استفاده از فلزات برای نماسازی یعنی انتخاب مجموعه ای از نکات مثبت به دور از تردید!

اغراق آمیز به نظر میرسد؟! در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید تا پس از شنیدن کاربرد وخصوصیات مختلف فلزات، خودتان راجع به این نماهای فلزی محبوب، قضاوت کنید!

چرا نماهای فلزی؟!

در وصف شگفتی فلزات و نماهای فلزی:

  • نماهای فلزی در عین مقاوم بودن، لطیف و سبک هستند!
  • با انتخاب نماهای فلزی دیگر نگرانی از بابت استحکام و مقاومت نما ی بنای خود ندارید!
  • مهم نیست ساختمان شما در مکانی خشک و در معرض آتش سوزی باشد یا وسط منطقه‌ای سرسبز و پربارش که هرروز رنگ باران را به خود میبیند، چرا که نماهای فلزی در برابر شرایط جوی و آب و هوایی بسیار مقاوم هستند!
  • نماهای فلزی، لبخند رضایت را هم به چهره‌ی شما و هم به چهره‌ی کره‌ی زمین می آورند چرا که قابلیت بازیافت و تجدید پذیر بودن این فلزات، به محیط زیست کمک فراوانی میکند.
  • نماهای فلزی طول عمر بسیار بالایی دارند و شما میتوانید نمایی را که با فلز ساخته شده، صدسال بعد ـ بدون هیچ تغییر و از شکل افتادنی ـ صحیح و سالم ببینید!
  • طبیعی است با خصوصیتی که در بالا گفته شد، متوجه شده باشید که نماهای فلزی به شدت مقرون به صرفه هستند؛ این مقرون به صرفه بودن هم به علت قیمت این فلزات است و هم به دلیل طول عمر بالایی که دارند!
  • شما چه سلیقه ای دارید؟! برای نماسازی، دنبال طرحی مشبک هستید یا ساده؟! شاید هم عاشق نماهای متحرک و روزنه دار باشید! در هر صورت فرقی ندارد چرا که با انتخاب فلزات مختلف به عنوان نما میتوانید تمام این نماهای طرح دار فلزی را داشته باشید و این به دلیل شکل پذیری بالای فلزات است!

مواردی که در بالا گفته شد تنها بخشی از خصوصیات مثبت فلزات است؛ اما با انتخاب فلزات مختلف برای نمای ساختمان، چه چیزهایی را از دست میدهید؟!

یا به عبارت دیگر:” معایب فلزات در مقابل این مزیت ها چیست؟!”

باید گفت استفاده از فلزات برای نماسازی معایب زیادی ندارد! در واقع این معایب تنها متوجه برخی از انواع فلزات است و کلی نیست! برای مثال اگرچه فلزات سبک هستند اما فلز فولاد وزن نسبتا بالایی دارد که ممکن است کار نصب و اجرا را کمی مشکل کند! یا بعضی‌ افراد زنگ زدن مس در گذر زمان را جزو خصوصیات منفی این فلز میشمارند؛ هرچند که همین زنگ‌زدگی و تنوع رنگی برای برخی مزیت به حساب می آید!

همانطور که در بالا خواندید، گاهی یک انتخاب به شما کمک میکند تا همه‌ی خصوصیات مثبت را با هم داشته باشید!

محبوب ترین فلزات برای نماسازی:

به طور کلی آلومینیوم، روی، مس و فولاد ضدرنگ از محبوب ترین فلزات در نماسازی هستند؛ در بالا به خصوصیات عمومی فلزها اشاره شد. حال در ادامه قصد داریم تا سه مورد از مهم ترین خصوصیت این فلزات را نام ببریم:

فلز آلومینیوم:

ضدآب و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، قابلیت شکل پذیری بالا، امکان اجرا در ضخامت کم و طرح های مختلف از جمله نماهای فلزی مشبک

فلز روی:

هزینه ی نگهداری کم، مقاوم در برابر آتش، انرژی کمتر برای ساخت و اجرا در مقایسه با دیگر فلزات

فلز مس:

رنگ منحصر‌‌به‌فرد و متفاوت نسبت به سایر فلزات، بدون نیاز به نگهداری، امکان به کارگیری در کنار متریال هایی مثل چوب یا بتن

فلز فولاد ضد زنگ:

تنوع در رنگ و پوشش، مستحکم در عین سبک بودن، محافظت از ساختمان

سخن آخر اینکه:

اقتصادی بودن و ویژگی های مثبت فلزات تنها به موارد بالا محدود نمیشود؛ پس:

در انتخاب و تصمیم گیری راجع به نما، از نماهای فلزات غافل نشوید!

نماهای فلزی حرف بیشتری برای گفتن دارند! برای آشنایی بیشتر با انواع نماهای و سازه های فلزی میتوانید در سایت متارک اطلاعات مفیدی کسب و از مشاوران حرفه ای آنها مشورت بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز