خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در استخدام پرستار کودک به صورت شبانه روزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۹۳

ما می‌دانیم استخدام پرستار کودک در منزل استرس آور و نگران کننده است. اما نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد؛ تا حدود زیادی این چالش را از پیش روی شما بر می‌دارد.

استخدام پرستار کودک در منزل برای والدین شاغل می‌تواند نقش مهمی‌ در کاهش استرس و کم شدن حجم کار آنها داشته باشد. پرستار کودک می‌تواند تمام وقت استخدام شود و یا بنا به نیاز شما به صورت پاره وقت از کودک دلبندتان مراقبت کند. اما در هر حال فکر ترک کردن و تنها گذاشتن کودک با یک فرد غریبه می‌تواند بسیار استرس آور و نگران کننده باشد.

در مواردی همین ترس و نگرانی می‌تواند والدین را از فکر استخدام پرستار کودک در منزل دور کند. اما واقعا در شرایطی مانند دوری اقوام نزدیک، عدم وجود یک مهد مناسب، تعطیلی‌ها‌ی مداوم به دلیل بیماری‌ها‌ی همه گیر و... شما می‌توانید از عهده مسئولیت‌ها‌ی کار خارج از منزل و خانواده برآیید؟

یقینا در این شرایط تعادل بین هر دو جبهه عملا غیر ممکن است. فعالیت خارج از خانه در طول روز در کنار بی خوابی شبانه می‌تواند بر کار و زندگی شخصی و خانوادگی تأثیر بگذارد. در این موقعیت لازم است تا تصمیم بگیرید بخشی از این مسئولیت را به عهده فردی متخصص بسپارید. اما واقعا چگونه می‌توانید یک پرستار کودک مناسب پیدا کنید و اینکه او تا چه اندازه قابل اعتماد است؟ در ادامه چند نکته وجود دارد که باید قبل از اجازه دادن به یک غریبه برای مراقبت از کودکان خود به خاطر بسپارید.

 شروط مهم در استخدام پرستار کودک در منزل

نکات مهم در استخدام پرستار کودک به صورت شبانه روزی

استخدام پرستار کودک در منزل برای مراقبت از فرزندان ممکن است یکی از مهمترین تصمیمات والدین باشد. پرستار کودک شبانه روزی زمان زیادی را با فرزندانتان سپری خواهد کرد و به همین دلیل خانواده‌ها‌ می‌خواهند مطمئن شوند که پرستاری را که انتخاب کرده‌اند؛ به درستی غربالگری و بررسی شده باشد. اگرچه موسسات ارائه دهنده خدمات پرستاری بسیار دقیق‌تر و محکم‌تر از والدین این بررسی‌ها‌ را انجام می‌دهند؛ اما برای راحت شدن خیال پدر و مادران جوان، شروط زیر را در پرستار کودک خود جستجو کنید.  

  1. اشتیاق: پرستار کودک باید از مراقبت از کودکان واقعا لذت ببرد و با انرژی به آنها نزدیک شود. این اشتیاق نشان می‌دهد که او به کودک تحت مراقبت خود علاقه‌مند است. زیرا والدین از پرستار کودک خود انتظار دارند که او که بتواند با فرزندشان بازی، فعالیت سرگرم کننده و علمی‌انجام دهد. آنها نمی‌خواهند پرستار در طول روز بچه را جلوی تلویزیون بنشاند. یک شخصیت بازیگوش و مشتاق به والدین نشان می‌دهد که پرستار واقعا به پرورش یک محیط سالم، سرگرم کننده و فعال برای کودک آنها اهمیت می‌دهید.
  2. ابتکار عمل: ممکن است پرستار کودک در ابتدا از زیر و بم خانه شما آگاهی نداشته باشد. اما باید بتواند به درستی کودکان را درگیر خود کند و نیازهای آنها را پیش بینی کند.
  3. روحیه: یکی از شروط لازم برای استخدام پرستار کودک در منزل توانایی پرستار فوق برای بازی با کودک است. او باید بداند که چگونه کودک را سرگرم کند.
  4. مسئولیت پذیری: هرچند خواسته‌ها‌ی کودک تحت مراقبت مهم است؛ اما پایبندی به قوانین و روال توصیه شده از سوی والدین مهم‌تر است. بنابراین والدین می‌توانند قوانین و خواسته‌ها‌ی خود را در هنگام استخدام پرستار کودک در منزل به وی اعلام کنند. و پرستار موظف است از آنها تبعیت کند و در این قبال مسئولیت پذیر باشد. بچه‌ها‌ انرژی بالایی دارند و مدام در حال رفت و آمد هستند. یک پرستار کودک باید با این انرژی مطابقت داشته باشد. یک پرستار کودک مطمئن، آرزوی هر پدر و مادری است. والدین می‌خواهند به او اعتماد کنند و او بتواند با مسئولیت پذیری از فرزند آنها مراقبت کند.
  5. حرفه ای بودن: نگهداری از بچه‌ها‌، با وجود سناریوهای گاه به گاه تاسف بار باید جدی گرفته شود. از این رو والدین باید مطمئن شوند که با استخدام پرستار کودک در منزل دیگر جای هیچ گونه نگرانی ندارند. زیرا آنها به قدر کافی در کار خود مهارت و تخصص دارند. بنابراین پرستاران کودک در اولویت می‌بایست کاری را که انجام می‌دهند را درک کنند. پرستار کودک را اگر از طریق مراکز خدمات پرستاری در منزل انتخاب کنید، از این بابت می توانید مطمئن شوید.
  6. پاسخگویی: پرستار کودک باید به موقع حاضر شود؛ تعهدات خود را محترم بشمارد و برای مسئولیتی که در قبال خانواده شما دارند ارزش قائل شود. حتی اگر پرستاری کودک به صورت نیمه وقت باشد؛ در پایان روز می‌بایست خانواده از پرستار کودک خود رضایت داشته باشد.
  7. تجربه: نگهداری از بچه‌ها‌ به آسانی که مردم فکر می‌کنند نیست. این کار به آمادگی، اعتماد به نفس و مهارت نیاز دارد. داشتن تجربه نگهداری از کودک در پرستار به او این امکان را می‌دهد که مهارت‌ها‌ی مورد نیاز خود را کسب کند. والدین خواهان پرستاری هستند که وقتی شرایط غیر منتظره‌ای پیش می‌آید؛ می‌داند چگونه عمل کند. به عنوان مثال در هنگام بروز ناراحتی یا آسیب دیدگی کودک خونسرد باقی می‌ماند و درهنگام مشاجره کودکان با یکدیگر بر سر اسباب بازی‌ها‌ و بازی‌ها‌ چگونه آنها را مدیریت می‌کند. 
  8. انعطاف پذیری: والدین از محبت‌ها‌ی یک پرستار کودک در شرایط غیر عادی پیش آمده قدردانی می‌کنند. این ممکن است به معنای ایفای نقش خارج از مسئولیت در شب‌هایی باشد که آنها دیرتر از حد انتظار به خانه باز می‌گردند. والدین هرگز نمی‌خواهند با استخدام پرستار کودک در منزل از وقت آنها سوء استفاده کنند. اما انتظار دارند پرستار کودک آنها را در شرایطی که ممکن است ناخواسته پیش آید درک کند.  انعطاف پذیر بودن یکی از امتیازات بزرگ برای پرستار کودک است. 
  9. الگو بودن: پرستار کودک همانند معلمان و مربیان هستند. آنها ذهن کودکان را درگیر کارهای خود کرده و به عنوان الگو عمل می‌کنند. بنابراین والدین با استخدام پرستار کودک در منزل باید به راهکارهای او در مواجهه کودک با دوستان، هم تیمی‌ها یا همکلاسی‌ها‌ توجه کنند. یک پرستار کودک مناسب نسبت به احساسات فرزند شما دلسوز است. 
  10.  مهربان و از خود گذشته: افرادی که با کودکان کار می‌کنند حساس هستند و نیازهای بچه‌ها‌ را در اولویت قرار می‌دهند و خواسته‌ها‌ی آنها را بر خواسته‌ها‌ی خود مقدم می‌دارند.
  11.  قابل اعتماد: قابل اعتماد بودن شاید یکی از مهمترین صفاتی باشد که یک پرستار کودک می‌تواند داشته باشد. والدین انتظار دارند که یک پرستار کودک از قوانین خانه پیروی کند؛ کودک را ایمن نگه دارد و به فرزندان آنها توجه کند. 
  12.  وقت شناس: پرستار کودک باید وقت شناس باشد. بنابراین اگر قرار است برای رسیدن تاخیر داشته باشد و یا اگر نمی‌تواند در یک شب خاص طبق برنامه کار کند؛ می‌بایست یک هفته زودتر به والدین کودک اطلاع دهد. مطابقت با برنامه در استخدام پرستار کودک در منزل این اطمینان را به خانواده‌ها‌ می‌دهد که پرستار در برابر مراقبت از فرزند آنها را مسئولیت پذیر است.
  13.  صبوری: صبر ویژگی بسیار مهمی ‌است که پرستاران کودک دارند. پرستار کودک باید صبر و شکیبایی خاصی را در برخورد با کودکان نشان دهند. 

توجه بر ویژگی‌ها‌یی که گفته شد سبب می‌شود تا شما بتوانید در استخدام پرستار کودک در منزل یک کاندیدای مناسب را انتخاب کنید. از این رو می‌توانید تمام نگرانی‌ها‌ی خود را کنار بگذارید و با خیال راحت به فعالیت‌ها‌ی خارج از خانه و زندگی شخصی خود برسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز