خبرگزاری کار ایران

آشنایی با 21 روش صحیح برای استفاده از وسایل برقی در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷۳۳

بی‌اغراق نیست اگر بگوییم خانه‌ها و محل کار ما با وسایل برقی احاطه شده‌اند که برای راه‌اندازی و آسان‌تر کردن کارمان به آنها سخت نیازمندیم و از همین‌رو نیز باید نحوه صحیح کارکردن آنها را بدانیم. البته در بسیاری از مواقع تمام دستورات لازم را در دفترچه راهنمای هرکدام از وسایل برقی خواهید خواند، اما نکات ریز دیگری نیز وجود دارند که مایلیم در این مقاله با شما به اشتراک بگذاریم؛ این موارد کمک می‌کنند، طول عمر وسیله‌های شما بیشتر شود و ایمنی بیشتری را در حین کار با این وسایل برقی تجربه خواهید کرد.

 

  1. تا جایی که می‌توانید پس از استفاده از وسایل برقی، سیم برق آنها را از پریز بیرون بیاورید. این‌کار دو مزیت عمده دارد: وصل بودن سیم‌ها به پریز برق، میزان اندکی مصرف برق دارد که در دراز مدت، رقم زیادی خواهد شد. به این ترتیب، به محیط زیست احترام بیشتری گذاشته‌اید و تاثیرات هرچند اندکی هم روی قبض برق شما ایجاد شده است.

از طرفی این موضوع را در زمان‌هایی مانند قطعی برق با جدیت بیشتری دنبال کنید، چرا که شوک ولتاژی که پس از اتصال برق ایجاد می‌شود، به راحتی روی مدارهای الکتریکی دستگاه‌های برقی تاثیر می‌گذارد و ممکن است به آنها آسیب بزند.

  1. همچنین استفاده از محافظ‌های برقی را برای دستگاه‌هایی مانند یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی فراموش نکنید. این محافظ‌ها چه در هنگام قطعی برق و چه سایر موارد، مانع از رسیدن شوک‌های ولتاژی به مدار الکتریکی وسایل برقی می‌شوند.
  2. از بسته بودن درب دستگاه‌های برقی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و سایر وسایل برقی مطمئن شوید، در غیر اینصورت در هنگام استفاده از آنها به مشکل برخواهید خورد و ممکن است آسیب جدی به دستگاه نیز وارد شود.

آشنایی با 21 روش صحیح برای استفاده از وسایل برقی در خانه

  1. تلویزیون را دور از تابش مستقیم آفتاب و پنجره قرار دهید و روی صفحه نمایش و دیگر اجزای آن را به طور منظم با دستمال مخصوص تمیز کنید.
  2. اگر قصد نصب تلویزیون تازه خریداری شده خود را دارید، به طور حتم اینکار را به افراد متخصصی که در نمایندگی حضور دارند، بسپارید.
  3. اگر تلویزیون شما دچار مشکل شد، ناراحت نشوید، تمامی تلویزیون‌ها ممکن است دیر یا زود اشکالاتی از خود نشان دهند، حتی اگر تلویزیون‌هایی مانند سامسونگ و یا ال جی باشند، مهم آن است که بتوانید از کمک تعمیرکاران مجرب برای تعمیر آنها استفاده کنید. در این شرایط می‌توانید درخواست تعمیر خود را به صورت آنلاین و یا تلفنی برای شرکت‌های نمایندگی تعمیرات تلویزیون ارسال کنید تا آنها در زمان مقرر در منزل شما حاضر شوند و کار تعمیر را انجام دهند.
  4. اگر سیم وسیله برقی آسیب دیده است، آن را به طور کامل با یک مورد جدید تعویض کنید و از استفاده آن بپرهیزید.
  5. از یک پریز برق برای استفاده چند دستگاه برقی که اتفاقا توان مصرفی بالایی نیز نیاز دارند، اجتناب کنید. اینکار ممکن است فشار زیادی به پریز برق وارد کند و موجب آتش‌سوزی سیم‌ها شود. به ویژه اگر پریزها و سیم‌کشی ساختمان قدیمی باشد.
  6. هیچ‌گاه بیش از ظرفیت یخچال‌ها، مواد غذایی داخل آن نگذارید و طوری مواد غذایی را در آن جا دهید که امکان انتقال جریان هوا وجود داشته باشد.
  7. اگر کف زمین خیس است، هیچ‌گاه به وسیله برقی دست نزنید و آن را روشن نکنید.
  8. از وسایل برقی در نزدیکی جایی که آب وجود دارد و یا مرطوب است، استفاده نکنید تا از برق گرفتگی‌های احتمالی جلوگیری کنید.
  9. اگر در حین استفاده از وسایل برقی جرقه و یا اتصالی می‌بینید، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید و از یک تعمیرکار و متخصص بخواهید تا شرایط را بررسی کند.
  10. پیش از تمیز کردن، سرویس و تعمیر، اتصال دستگاه را از برق شهری جدا کنید.
  11. قبل از آنکه دستگاه برقی را به پریز برق متصل کنید، مطمئن باشید دکمه خاموش/روشن، روی گزینه خاموش قرار دارد تا با وصل کردن دستگاه به پریز، با روشن شدن یکباره آن مواجه نشوید.

آشنایی با 21 روش صحیح برای استفاده از وسایل برقی در خانه

  1. زمان شستشو در دستگاه‌هایی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی را به ساعاتی موکول کنید که ساعات اوج مصرف نیست (در اینجا می‌توانید ساعات اوج مصرف را بررسی کنید) و در نتیجه ممکن است فشار کمتری به دستگاه وارد شود.
  2. از تمام ظرفیت ماشین لباسشویی برای پر کردن لباس و شستن آنها استفاده نکنید. بلکه بهترین حالت، پر کردن ماشین با دو سوم ظرفیت است. اینکار فشار کمتری به ماشین لباسشویی وارد می‌کند.
  3. پس از هربار استفاده از ماشین لباسشویی، درب آن را باز نگاه دارید تا رطوبت داخل دستگاه خشک شود. همچنین فیلتر آن را خارج کنید و مواد داخل آن مانند موها، ذرات غذایی و پرزها را خارج کنید.
  4. تا جایی که می‌توانید در تمیز نگاه داشتن وسایل برقی تلاش کنید. برای مثال هر شش ماه تا یکسال یکبار، بخش سیم‌پیچی کمپرسور یخچال و سقف آن را از گرد و خاک پاک کنید تا انتقال جریان هوا بهتر اتفاق بیفتد.
  5. اگر مشکلاتی در یخچال خود مشاهده می‌کنید، آن را نادیده نگیرید. فرقی نمی‌کند شما یخچال خارجی مانند سامسونگ و ال جی داشته باشید و یا یخچال‌های خوب تا متوسط ایرانی مانند امرسان، هیمالیا، پارس و ...، با مشاهده این مشکلات باید از یک تعمیرکار متخصص یخچال بخواهید در منزل شما حاضر شود و بعد از بررسی مشکل، تعمیر یخچال و فریزر قدیمی شما را انجام دهد. هرچه زودتر مشکلات شناسایی شوند، تعمیر آنها ساده‌تر خواهد بود.
  6. به صورت منظم داخل مایکروفر و فر را پس از استفاده چند باره، با دستمال مرطوب مناسب تمیز کنید و روغن‌ها، جرم‌ها و ذرات غذایی چسپیده را از آنها پاک کنید. همچنین نباید روی مایکروفر، به ویژه در هنگام استفاده، وسیله دیگری قرار بگیرد.
  7. کیسه جاروبرقی را به صورت منظم تعویض کنید تا هنگام استفاده فشار زیادی به موتور آن به دلیل پربودن کیسه وارد نشود.

در پایان یکبار دیگر تاکید می‌کنیم پیش از استفاده از وسایل برقی، به طور کامل دفترچه راهنما را بخوانید تا از نحوه استفاده آنها به خوبی آگاه شوید. برای وسایل برقی بزرگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و تلویزیون از افراد متخصص بخواهید تا کار نصب را انجام دهند و تا جایی که می‌توانید در نگهداری صحیح از آنها تلاش کنید تا علاوه بر اینکه طول عمر این دستگاه‌ها را افزایش می‌دهید، زمان و بودجه کمتری برای تعمیر و یا خرید انواع جدید آن کنید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز