خبرگزاری کار ایران

بالکن شیشه‌ای | یکی از بهترین راه‌های پیوند دوباره انسان با طبیعت در زندگی شهری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۹۵

بالکن شیشه‌ای و زندگی شهری

زندگی در شهرهای مدرن امروزی مزیت‌های بی‌شماری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به: نزدیکی به مراکز تجاری و اداری و وجود انواع سیستم‌های حمل‌ونقل دورن‌شهری نام برد؛ اما همین نوع از زندگی باعث دوری انسان از طبیعت و گرفتاری در فضای بسته خانه‌های آپارتمانی شده است. یکی از راهکارهای معماری مدرن برای جبران این مشکل، استفاده از بالکن شیشه‌ای یا شیشه بالکن است. در این مطلب با مزایای استفاده از این متریال ساختمانی آشنا می‌شویم.

تراس بخشی از زیربنای خانه شما است

بسیاری از ما شهرنشین‌ها که در فضای آپارتمانی زندگی می‌کنیم، به‌کلی از یاد برده‌ایم که تراس یا بالکن نیز بخشی از زیربنای خانه ما است و می‌توانیم از آن به‌طور بهینه استفاده کنیم. استفاده نادرست از بالکن در آپارتمان‌ها دلایل متعددی دارد. برای مثال بسیاری از ما آن را جزو فضای داخلی خانه خود نمی‌دانیم و برخی نیز آن را تبدیل به نوعی انباری کرده‌ایم و وسایلی را که به آن نیاز نداریم در بالکن می‌گذاریم.

یکی از بهترین موارد استفاده امروزی ما از فضای تراس، این است که آن را به جایی برای گذاشتن چند گلدان مبدل کرده‌‌ایم. این در حالی است که از فضای تراس، استفاده بهتری می‌توان کرد. ایجاد بالکن شیشه‌ای یکی از بهترین راه‌های استفاده بهینه از فضای تراس منزل است؛ تا جایی که می‌توانید با ایجاد کمی تغییر حتی آن را به بخشی از فضای اتاق پشت آن تبدیل کنید. این کار با استفاده از شیشه بالکن ممکن شده است.

شیشه بالکن چیست؟

شیشه بالکن از جمله متریال‌های مدرن و پرکاربرد ساختمانی است که از آن همچون محافظ و دیواره‌ای بین فضای داخلی و فضای بیرونی آپارتمان در بخش تراس استفاده می‌شود. شیشه‌های بالکن دارای استحکام بالایی هستند و مکانیزمی دارند که کسی نمی‌تواند آن‌ها را از بیرون باز کند. شیشه‌های بالکن جلوه خاصی به نمای بیرونی ساختمان می‌بخشند و امکان استفاده از منظره بیرونی ساختمان را برای ساکنان آپارتمان‌ها فراهم می‌کنند.

استفاده از شیشه بالکن چه مزیت‌هایی دارد؟

شیشه‌های بالکن بسیار شیک و مدرن هستند. استفاده از این متریال ساختمانی باعث می‌شود شما در تمامی فصول سال بتوانید از فضای بالکن همچون دیگر فضاهای داخلی خانه خود استفاده کنید. این شیشه‌ها عایق حرارتی هستند و از هدر رفتن انرژی ساختمان نیز جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر با ایجاد بالکن شیشه‌ای حتی می‌توانید این بخش از منزل خود را مبله کنید و فضایی ایمن برای استراحت بسازید. برخی از مزیت‌های دیگر شیشه بالکن عبارتند از:

  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به منزل
  • جلوگیری از ورود حشرات و پرندگان به فضاهای داخلی
  • وجود انواع مکانیزم‌های تاشو، ثابت و ریلی در این نوع از بالکن‌ها
  • وجود درجات مختلفی از شفافیت شیشه در این نوع متریال
  • امکان مات کردن شیشه تا حد دلخواه و با طرح دلخواه
  • تفکیک فضای بالکن از فضای بیرون
  • امکان نصب آسان با کمترین ایجاد تخریب در دیوارها، کف و سقف
  • انواع کاربرد این متریال حتی به‌عنوان جایگزینی برای نرده تراس و راه‌پله

شیشه بالکن چه کاربردهایی دارد؟

از شیشه بالکن به شیوه‌های گوناگونی می‌توان استفاده کرد. این نوع از متریال ساختمانی با ضخامت‌های مختلف، میزان شفافیت و رنگ مختلف، یراق‌آلات گوناگون و مکانیزم‌های تثبیت و بازشوندگی مختلف ارائه می‌شوند. این تنوع باعث ایجاد کاربردهای مختلفی برای شیشه بالکنی شده است که با برخی از این کاربردها آشنا می‌شویم.

بالکن شیشه‌ای | یکی از بهترین راه‌های پیوند دوباره انسان با طبیعت در زندگی شهری

بالکن شیشه‌ای تاشو

بالکن شیشه‌ای تاشو یکی از زیباترین و لوکس‌ترین کاربردهای شیشه بالکن در انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مسکونی، اداری، تجاری و تفریحی است. در این نوع از استفاده، مکانیزم باز و بسته شدن پنل‌های شیشه‌ای به‌گونه‌ای طراحی شده است که این پنل‌ها به‌صورت آکاردئونی در یک سمت فضای مورد نظر جمع می‌شوند و فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کنند.

از بالکن شیشه‌ای تاشو می‌توانید برای پوشاندن فضای بالکن‌های آپارتمان و ویلا و نیز برای جداکردن بخش‌هایی از ساختمان مانند: جداکردن پارکینگ از حیاط یا جداکردن لابی از استخر و فضاهای مشابه استفاده کنید. در نصب بالکن شیشه‌‌ای تاشو از ریل‌های آلومینیومی روی کف و سقف استفاده می‌شود و دو طرف شیشه دارای هیچگونه قاب و نگهدارنده نیستند؛ بنابراین مانند شیشه فریم‌لس، بیشترین امکان لذت بردن از منظره را فراهم می‌کنند.

شیشه بالکن بدون قاب

شیشه بالکن بدون قاب یکی از انواع استفاده شیشه بالکن و مناسب انواع پنت‌هاوس، استخر، گلخانه، آلاچیق و ویترین مغازه است. در این نوع از نصب شیشه بالکن جز چند پروفیل، هیچ‌گونه اتصالی وجود ندارد و امکان دید کامل و بدون مانع فراهم می‌شود.

شیشه بالکن ریلی

مکانیزم ریلی یکی از مکانیزم‌های پرطرفدار در میان انواع شیشه‌های بالکن است. در این مکانیزم، پنل‌های شیشه‌ای که به‌طور عمودی نصب شده‌‌اند، به‌موازات یکدیگر از طریق ریل‌های روی کف و سقف و چرخ‌های روی پنل‌ها حرکت می‌کنند.

نرده شیشه‌ای بالکن

از دیگر کاربردهای شیشه بالکنی می‌توان به استفاده از این شیشه‌ها به‌عنوان جایگزینی برای نرده بالکن اشاره کردو در این نوع از استفاده عموما از شیشه‌هایی با ضخامت 10 میلی‌متر به بالا استفاده می‌شود و یراق‌آلات آن‌ها نیز از بهترین جنس و با بالاترین درجه استحکام انتخاب می‌شوند.

شیشه بالکن پنجره‌ای

در کاربرد شیشه بالکن با مکانیزم پنجره‌ای از همان پنل‌های شیشه بالکن استفاده می‌شود؛ اما در بخش پنل‌های متحرک، این پنل‌ها مانند پنجره باز و بسته می‌شوند. حرکت روان و راحت پنل‌ها در این نوع از بالکن شیشه‌ای از مزایای آن به‌شمار می‌آید.

بالکن شیشه‌ای | یکی از بهترین راه‌های پیوند دوباره انسان با طبیعت در زندگی شهری

ایمنی و زیبایی؛ با شیشه‌های بالکنی ونوس جام

ایجاد بالکن شیشه‌ای و استفاده از شیشه‌های بالکنی در موارد گوناگون کاربرد آن، از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده بهینه از فضاهای داخلی و زیباسازی نمای ساختمان‌ها است؛ با این وجود کیفیت شیشه، یراق‌آلات و نوع اجرای پروژه همواره از دغدغه‌های مجریان طرح‌های ساختمانی و صاحبان منازل مسکونی بوده است. ما در این راستا شرکت ونوس‌جام را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ونوس‌جام بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده انواع شیشه‌های بالکنی و همچنین دارای سابقه اجرای بیش از 15 هزار پروژه ساختمانی در این زمینه است. خرید از ونوس‌جام به‌معنای خرید مستقیم از کارخانه و بهره‌مندی از بهترین قیمت ممکن و همچنین استفاده از متریالی است که با فناوری روز اروپا تولید شده است. ونوس‌جام همچنین برای اجرای انواع پروژه‌های بالکن و تراس شیشه‌ای در سرتاسر ایران آمادگی دارد. ایمنی و زیبایی را با شیشه‌های ونوس‌جام به خانه خود بیاورید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز