خبرگزاری کار ایران

بررسی رنگ بندی انواع کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک و تفاوتهاشون

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۱۱۸

انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب تأثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منازل دارد. امروزه کابینت‌ها تنوع زیادی دارند و به همین دلیل تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین نوع کابینت کار نسبتاً دشواری به نظر می‌رسد.

 داشتن اطلاعات کافی درباره جنس، مدل، سبک و رنگ کابینت‌ های مختلف کار را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه باید به رنگ دیوارها، کف آشپزخانه و وسایل دیگر نیز توجه کنید و رنگی را در نظر بگیرید که با آن‌ها هماهنگ باشد. در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت بین کابینت کلاسیک و کابینت نئو کلاسیک صحبت کنیم و همچنین رنگ بندی کابینت نئوکلاسیک را مورد بررسی قرار دهیم.

کابینت کلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابینت کلاسیک نوعی کابینت با ظاهر اشرافی و تجملاتی می‌باشد که اغلب از جنس چوب یا روکش چوبی ساخته شده است. این نوع کابینت دارای دکوری نیز هست و می‌توان داخل دکوری‌ها از ظروف کلاسیک و تزئینی استفاده کرد.  کابینت‌های کلاسیک در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ و جادار مناسب است. در صورت کوچک بودن مساحت آشپزخانه بهتر است از کابینت‌های مدرن و ساده‌تر استفاده کنید. در آشپزخانه‌هایی که با کابینت‌های کلاسیک تزئین می‌شوند، هود به گونه‌ای تعبیه می‌شود که دیده نشود و با کمک یک قاب روی هود را می‌پوشانند تا نمای سنتی و کلاسیک آشپزخانه حفظ شود. حتی وسایلی مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و یخچال نیز در داخل کابینت‌ها پنهان می‌شوند. وجود دستگیره‌های طرح‌دار و شیک، زیبایی کابینت‌های کلاسیک را افزایش داده است. برای تکمیل فضای آشپزخانه خود می‌توانید از یک لوستر چند شعله کلاسیک استفاده کنید. این نوع کابینت علاوه بر زیباسازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تأثیر بسزایی در بهینه‌سازی فضای آن دارد و به راحتی می‌توان ابزارهای آشپزی و ظرف‌ها را درون آن جای داد.

کابینت نئوکلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر کابینت‌های تجملاتی و سنتی را نمی‌پسندید و از کابینت‌های مدرن و خیلی ساده هم خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم که برای زیبا کردن دکوراسیون آشپزخانه خود از کابینت نئوکلاسیک استفاده کنید. در این نوع کابینت هم سادگی کابینت‌های مدرن نهفته و هم زیبایی و جذابیت کابینت‌های کلاسیک را دارد. در واقع کابینت نئوکلاسیک از ادغام کابینت‌های کلاسیک و مدرن به وجود آمده است. این نوع کابینت از کابینت‌های کلاسیک کشیده‌تر هستند و در ساخت آن‌ها به موضوع قرینه‌سازی جزئیات توجه ویژه‌ای می‌شود. نمای ساده کابینت نئو کلاسیک باعث شده که بیشتر برای آشپزخانه‌هایی با مساحت کم مورد استفاده قرار گیرد. اگر جزء افرادی هستید که دارای آشپزخانه کوچک هستند ولی علاقه زیادی به سبک‌های کلاسیک دارند، استفاده از کابینت نئوکلاسیک گزینه بسیار ایده‌ال و مناسبی برای شماست. به ویژه این که رنگ‌بندی این نوع کابینت روشن است و باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه کوچک شما خواهد بود‌. ویژگی‌های بارز این نوع کابینت شامل ایجاد طرح‌های ساده روی کابینت، استفاده از خطوط دایره‌ای و منحنی ساده و رنگ بندی متنوع می‌باشد.

در ساخت کابینت‌ کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر از چه متریال‌هایی استفاده می‌شود؟

بهترین نوع کابینت کلاسیک، کابینتی است که با استفاده از چوب طبیعی ساخته شده است. کابینت‌های چوبی گران‌قیمت‌ترین مدل کابینت‌های کلاسیک و نئو کلاسیک به شمار می‌روند که قیمت آن‌ها با توجه به نوع درخت و چوب به کار رفته و همچنین مدلی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. متریال دیگری که در ساخت این دو نوع کابینت به کار می‌رود، روکش چوب می‌باشد. کابینت روکش چوب از جنس ام‌دی‌اف است که روی آن با روکش چوب طبیعی پوشانده شده است. کابینت روکش چوب از لحاظ زیبایی دست کمی از کابینت‌های تمام چوب ندارد ولی از لحاظ اقتصادی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند.

متریال دیگری که در ساخت کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ام‌دی‌اف خامی است که توسط ماشین cnc منبت شده و با رنگ پولیشی پوشیده شده است. کابینت‌های رنگ پولیشی را بعد از رنگ کردن سمباده می‌کشند و دوباره در یک محیط استرلیزه رنگ می‌کنند. پروسه رنگ زدن تا چند بار به همین روند تکرار می‌شود تا کابینت‌ها شفاف و درخشان شوند‌.

رنگ بندی کابینت نئو کلاسیک

بررسی رنگ بندی انواع کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک و تفاوتهاشون

 

در رنگ‌بندی کابینت‌های نئوکلاسیک معمولاً استفاده از رنگ‌های روشن مانند رنگ سفید، شیری و طوسی متدوال‌تر است. البته همان طور که می‌دانید برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده از کابینت‌ نئوکلاسیک با رنگ روشن باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه خواهد شد. برای آشپزخانه‌های بزرگ نیز هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد. شما برای خاص شدن و زیبا شدن آشپزخانه‌ خود می‌توانید از رنگ‌های آبی‌ روشن، سبز روشن یا قرمز روشن استفاده کنید. به طور کلی هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، هرگز نباید توجه به ابعاد آشپزخانه را فراموش کنید. همچنین باید رنگ کاشی‌ها و کف آشپزخانه را نیز مدنظر قرار دهید. تناسب رنگ کابینت با رنگ کاشی‌ها به زیبا شدن آشپزخانه کمک می‌کند. برای دیوارهای بدون کاشی نیز سعی کنید از کاغذ دیواری‌های قابل شستشو با طرح‌های سنتی استفاده کنید.

کابینت نئوکلاسیک سفید:

یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌هایی که برای ساخت کابینت نئوکلاسیک انتخاب می‌شود، رنگ سفید می‌باشد. رنگ سفید هیچ وقت از مد نمی‌افتد. با توجه به این که اکثر خانه‌های امروزی آپارتمانی هستند و آشپزخانه کوچکی دارند، کابینت سفید باعث می‌شود که فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد. کابینت سفید با تمام رنگ‌های روشن و تیره هم‌خوانی دارد و باعث جذابیت و روشن شدن محیط می‌شود.

 کابینت نئوکلاسیک طوسی:

بعد از رنگ سفید، کابینت‌های نئوکلاسیک طوسی محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارند. رنگ کابینت آشپزخانه طوسی رنگی شیک و ساده است که به کابینت‌ها و فضای آشپزخانه شما وقار و رسمیت می‌بخشد. اگر رنگ کاشی‌ها و دیوار آشپزخانه سفید باشد و رنگ کابینت‌ها را طوسی انتخاب کنید یه ترکیب بسیار زیبا و خارق‌العاده ایجاد خواهد شد. به طور کلی رنگ طوسی و خاکستری هم برای کابینت‌های مدرن و هم برای کابینت‌های کلاسیک و نئو کلاسیک طرفداران بسیار زیادی در بین مردم دارد.

کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای:

برای آشپزخانه‌های بزرگ معمولاً استفاده از رنگ قهوه‌ای انتخاب بسیار مناسبی است. اگر قصد تعویض کابینت‌ها و دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای استفاده کنید. رنگ قهوه‌ای در توناژ مختلف مانند رنگ سفید از مد نمی‌افتد و فرد با دیدن این رنگ دچار دلزدگی و تکرار نخواهد شد. رنگ کابینت آشپزخانه قهوه‌ای تقریباً به رنگ چوب است و باعث ایجاد یک فضای دلنشین و گرم می‌شود. با انتخاب این رنگ کار شما برای خرید تجهیزات و وسایل آشپزخانه راحت خواهد شد.

کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو نوعی کابینت نئوکلاسیک شیک و جذاب است که اخیراً در بین ایرانیان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این مدل کابینت توسط شرکت ایتالیایی Zentique تولید می‌شود‌. جنس درب این نوع کابینت از ورق ام‌دی‌اف است که روی آن با استفاده از رنگ‌های پلی استر، پلی اورتان و پولیشی پوشانده شده است. این نوع کابینت با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته و ماشین‌آلات جدید ساخته می‌شود‌. استفاده از باکیفیت‌ترین رنگ‌ها و ام‌دی‌اف‌های خارجی در محیطی عاری از گرد و خاک نقش بسیار مهمی در ساخت بهترین کابینت انزو نقش دارد. البته رنگ سفید در بین رنگ‌های دیگر طرفداران بیشتری دارد. مزایای این کابینت عبارتند از ظاهر زیبا و دوام زیاد، ضخیم بودن لایه‌های رنگی و ورق استفاده شده، مقاوم در برابر رطوبت، حرارت و ضربه. معایب آن نیز شامل وزن بالا، حساس به اشیای تیز و سخت بودن تعمیر و تعویض می‌باشد.

بررسی رنگ بندی انواع کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک و تفاوتهاشون

آشنایی با انواع کابینت انزو

کابینت‌های انزو از لحاظ طراحی درب و نوع رنگ با هم متفاوت هستند. طراحی این نوع کابینت ممکن است ساده یا شلوغ باشد. کابینت‌هایی با طرح ساده بیشتر برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب هستند و کابینت‌هایی با طرح‌های شلوغ در آشپزخانه‌های بزرگ جلوه زیباتری دارند. انواع کابینت انزو عبارتند از کابینت پولیشی، کابینت پلی اورتان و کابینت پلی‌استر. برای خرید کابینت‌های انزو پولیشی باید پول بیشتری هزینه کنید، زیرا نسبت به انواع دیگر گران‌تر هستند‌.

کابینت انزو با پولیشی: کابینت پولیشی با وجود قیمت بالا، طرفداران بیشتری دارند. زیرا لایه پولیش استفاده شده در آن ضخیم و مستحکم می‌باشد. این نوع کابینت ارزش صرف هزینه زیاد را دارد و طول عمر آن نسبت به انواع دیگر بیشتر است. این کابینت‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز مقاومت بالایی دارند و اگر در سطح آن‌ها خط و خش ایجاد شود به راحتی می‌توان آن‌ها را ترمیم نمود.

کابینت انزو پلی اورتان: کابینت‌های انزویی که با رنگ پلی اورتان ساخته شده‌اند، نسبت به کابینت‌های ساخته شده با رنگ پولیشی ارزان‌تر می‌باشند. البته میزان استحکام آن‌ها به کابینت پولیشی نمی‌رسد. مقاومت این کابینت‌ها در برابر ضربه، رطوبت، خط و خش و تابش نور خورشید قابل قبول است. از لحاظ کیفیت رنگ و ماندگاری نیز گزینه مناسبی هستند.

کابینت انزو پلی استر: کابینت‌های انزویی که با رنگ پلی استر ساخته شده‌اند، در دو گروه شفاف و مات دسته‌بندی می‌شوند. قیمت این نوع کابینت تقریبا به کابینت‌های پلی اورتان نزدیک است. البته سرعت ساخت کابینت‌های پلی استر از کابینت‌های اورتان نسبتاً پایین‌تر می‌باشد. زیرا روند خشک شدن رنگ‌های پلی استر به کندی پیش می‌رود. این نوع کابینت آشپزخانه در برابر نور خورشید، خراشیدگی و ضربه مقاومت خوبی نشان می‌دهند.

اگر قصد دارید برای آشپزخانه منزل خود کابینت جدید نصب کنید، پبشنهاد می‌کنیم که به سایت novincabinco.com مراجعه کنید. این سایت متعلق به تیم طراحی نوین کابین می‌باشد. نوبین کابین یکی از بهترین تولیدکنندگان کابینت آشپزخانه و دکوراسیون داخلی است که تولید و ساخت انواع کابینت‌های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و با کمک بهترین استادکاران انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز